دانلود پروژه مقاله و گزارش کارآموزی و کارآفرینی

این وبلاگ با مساعدت دوستان عزیزم آماده کمک به شما عزیزان میباشد

دانلود پروژه مقاله و گزارش کارآموزی و کارآفرینی

این وبلاگ با مساعدت دوستان عزیزم آماده کمک به شما عزیزان میباشد

بررسی ارزیابی کار و زمان برج تقطیر شرکت بهفام شیمی تهران

بررسی ارزیابی کار و زمان برج تقطیر شرکت بهفام شیمی تهران


موضوع مورد بحث در این تحقیق بررسی ارزیابی کاروزمان خط تولید برج تقطیر شرکت بهفام شیمی تهران می باشد   آنچه که درباره اهمیت موضوع می توان به آن اشاره کرد ، تحقق اهداف ارزیابی روش و کارسنجی به عنوان فنون ارزیابی کار است که می تواند از موارد کاربرد تحقیق حاضر باشد   هدف اصلی این تحقیق بررسی خط تولید برج تقطیر شرکت بهفام شیمی تهران به منظور محاسبه زمان تولید  محصول در یک دوره کاری می باشد 

عنوان : بررسی ارزیابی کار و زمان برج تقطیر شرکت بهفام شیمی تهران

این فایل با فرمت word و آماده پرینت میباشد

فهرست مطالب

 

عنوان  صفحه 

چکیده 

فصل اول – کلیات تحقیق

پیشگفتار  1

مقدمه  3

تعریف موضوع تحقیق  4

اهمیت و کاربرد تحقیق  4

اهداف تحقیق  5

سوالات تحقیق  6

روش تحقیق  6

تعریف واژه های عملیاتی تحقیق  6

خلاصه مباحث فصول آینده  9

فصل دوم – ادبیات تحقیق

مقدمه  10

بخش یک : مباحث نظری تحقیق  10

مقدمه ای بر مطالعه کار 

مطالعه کار ( ارزیابی کار وزمان )  13

روش سنجی ( ارزیابی روش )  14

کار سنجی (اندازه گیری کار )  14

رابطه فنون ارزیابی کار با یکدیگر  15

معرفی عوامل تشکیل دهنده زمان تولید  16

مراحل ارزیابی کار و زمان  17

انتخاب شغل مورد ارزیابی  18

ثبت  19

بررسی انتقادی  23

ایجاد روشهای اصلاح شده ( جدید )  26

تعریف و تعیین روش جدید  27

برقراری یا استقرار روش جدید  27

نگهداری یا ابقاء روش جدید  28

زمان سنجی  28

اهداف زمان سنجی  29

روشهای مختلف زمان سنجی  30

مراحل اساسی فرایند زمان سنجی  31

زمان سنجی با استفاده از کرنومتر  32

مراحل زمان سنجی به وسیله کرنومتر  32

تعیین زمان نرمال  37

محاسبه و تخصیص بیکاریهای مجاز  37

محاسبه زمان استاندارد  38

انواع سیستمهای تولید و طبقه بندی آنها  38

انواع طرحهای استقرار  41

بخش دوم : تاریخچه تولید  46

تاریخچه شرکت بهفام شیمی تهران  50

نحوه آموزش نیروی انسانی در شرکت بهفام شیمی  50

کیفیت خط تولید در شرکت بهفام شیمی  50

نگه داری و تعمیرات در شرکت بهفام شیمی  51

بخش سوم : تحقیقات کاربردی  53

خلاصه مباحث فصل  58

فصل سوم – روش تحقیق

مقدمه  59

انواع تحقیق  60

مراحل مختلف تنظیم تحقیق توصیفی  64

روشهای جمع آوری اطلاعات  65

خلاصه مباحث فصل  76

فصل چهارم – داده های تحقیق و تجزیه و تحلیل آنها

مقدمه  77

شرح فعالیت هایی که در شرکت بهفام شیمی تهران صورت می گیرد  77

نمودارهای گردشی فرآیند  81

شرح زمان انجام فعالیت ها  86

پاسخ سوالات تحقیق  87

تعریف تقطیر و انواع ان  89

سینی های مورد استفاده در برج تقطیر  91

تعریف پمپ و انواع آن  92

خلاصه مطالب فصل  97

فصل پنجم – نتایج تحقیق و پیشنهادها

مقدمه  98

نتایج تحقیق  98

پیشنهادات  98

فهرست منابع  100

 

فهرست اشکال

عنوان  صفحه

شکل شماره (1-1-2) نقش مطالعه روش و زمان سنجی در افزایش بهره وری تولید 15

شکل شماره ( 2-1-2)عوامل تشکیل دهنده زمان تولید  16

شکل شماره (1-4) دستگاه تقطیر معمولی  89

 

فهرست جداول

عنوان  صفحه 

جدول شماره (1-1-2) علائم پایه در رسم نمودار عملیات  21

جدول شماره (2-1-2) علائم ترکیبی در رسم نمودار عملیات  22

جدول شماره (3-1-2) سایر علائم نمودار فرایند جریان  23

 

فهرست نمودار

عنوان صفحه 

نمودار شماره (1-4) نمودار گردشی فرایند  82

نمودار شماره ( 2-4) نمودار گردشی فرایند  83

نمودار شماره (3-4) نمودار گردشی فرایند  84

نمودار شماره (4-4) نمودار گردشی فرایند  85

 

چکیده : 

 برای تحقق این هدف در فصل اول سه سوال مطرح شده است که عبارتند از : 

1- نسبت  زمان حمل و نقلها به زمان کل فعالیتها چقدر است ؟ 

2- نسبت زمان عملیاتها به زمان کل فعالیتها چقدر است ؟ 

3- زمان لازم برای تولید محصول از ابتدا تا انتها چقدر است ؟ 

در فصل سوم روشهای گرد آوری اطلاعات آمده است و در فصل چهارم به پاسخ سوالات پرداخته شده است و در فصل پنجم نیز نتایج  تحقیق و پیشنهادات آورده شده است از لحاظ روش مورد استفاده این تحقیق از نوع توصیفی می باشد و چون این تحقیق در شرایط واقعی صورت  گرفته است از نوع مطالعه میدانی و از نوع پیمایشی می باشد    

روش های جمع آوری اطلاعات مشاهده مستقیم و مصاحبه بوده است و برای تکمیل بحثهای تئوریک از روش کتابخانه ای نیز استفاده شده است    

پیشگفتار  

عصر حاضر دنیای تغییرات و تحولات است و این تغییرات در کلیه سطوح زندگی با سرعت انکار ناپذیری صورت می گیرد و انعطاف پذیری  و انطباق با این تغییرات تنها راه باقی ماندن در عرصه رقابت برای سازمانها می باشد. در واقع هدف کلی تولید کسب سود بیشتر ، کاهش هزینه ها و ایجاد کالاهای اقتصادی  برای تامین نیازهای بشر می باشد. 

اما در دنیای پر از تغییر و تحول امروز تولید صرف مطرح نیست بلکه هماهنگ کردن کیفیت و کمیت و هزینه در رقابت و تلاش برای بهره برداری مناسب از منابع بعنوان یک هدف محسوب می شود که این همان مفهوم بهره وری است . 

در واقع با افزایش بهره وری قادر خواهیم تا با کاربرد موثرتر و کاراتر از منابع اقتصادی در فرایند تولید، با کاهش منابع یا با ثابت نگه داشتن آنها ، ستاده بیشتری دریافت کنیم. با مطرح شدن مبحث بهره وری باید به کلیه منابع از جمله زمین ، ماشین آلات و افراد توجه شود که بنا به شرایط مربوط به صنعت و کشور ، بهره وری در هر یک از زمینه های فوق می تواند دارای اهمیت بیشتری باشد. 

برای ارتقاء سطح بهره وری  منابع فوق الذکر می توان از تکنیکهای مختلفی نظیر سیستم پیشنهاد ، کنترل کیفیت جامع و نظام تولید به هنگام و . . .  استفاده کرد . اما اساس پیاده سازی هر یک از این سیستمها مطالعه کار می باشد، در واقع مطالعه کار با استفاده از تکنیکهای خود در پی شناسائی فعالیتهای اضافی و غیر ضروری نظیر انتقال ها و تأخیر ها در سیکل تولید و نهایتاً اصلاح و بهبود روشهای انجام کار و تعیین زمان استاندارد لازم برای انجام هر کاری می باشد. و در نهایت با حذف زمان غیر موثر و کاهش مقدار کار افزوده شده زمان تولید را تقلیل می دهد. پس می توان گفت توجه به مطالعه کار واجرای اصول و تکنیکهای آن در واقع راهی به سوی بهبود سطح بهره وری می باشد تحقیق حاضر کوشیده است تا با تکیه بر اصول مطالعه  کار ، قدمی هر چند کوچک در این جهت بردارد. 

در پایان لازم می‌دانم از جناب آقای دکتر عماد زاده مدیریت محترم گروه و جناب آقای مهندس شهشهانی استاد راهنما و جناب آقای مهندس اخوان صراف و مدیریت و کارکنان شرکت بهفام شیمی تهران کمال تشکر را داشته باشم. 

همچنین از خانواده‌ام که در طول تحصیل همواره پشتیبان و مشوق اینجانب بوده‌اند نیز سپاسگزاری می‌نمایم. 

مقدمه : 

توجه به افزایش بهره وری در کلیه زمینه ها موضوع مهمی است که برای ماندن در صحنه بازار رقابتی امروز جزئی ضروری محسوب می شود. برای افزایش بهره وری مواد توجه به مشخصات طراحی محصول و بهینه بودن فرآیند یا عملیات دارای اهمیت است. 

به همین ترتیب ارتقای سطح بهره وری زمین نیز عامل مهمی برای کاهش هزینه هاست. در این میان بهره وری دستگاهها ، ماشین آلات و نیروی انسانی با مطالعه کار ارتباط نزدیکی دارد که ارتقای بهره وری در سایر زمینه ها را نیز به دنبال دارد . 

ارزیابی کار ( مطالعه کار ) به عنوان وسیله ای برای افزایش بهره وری یک کارخانه با تجدید نظر در روشهای انجام کار و استفاده از روش تحقیق سیستماتیک برای حل مسائل و مشکلات ، روشی است که مستلزم سرمایه گذاری اندک یا عدم سرمایه گذاری بر روی دستگاهها و ماشین آلات و با صرف زمان کمتر می باشد. 

فصل حاضر می کوشد تا ضمن تعریف موضوع تحقیق و بیان اهداف و سوالات تحقیق و همچنین اهمیت و کاربرد آن و معرفی واژه های عملیاتی مورد استفاده در فصول مختلف ، چشم اندازی کلی نسبت به مبانی و کلیات تحقیق فراهم کند . 

دانلود کامل بررسی ارزیابی کار و زمان برج تقطیر شرکت بهفام شیمی تهران

بررسی مدیریت مصرف آب در ادارات شهر سمنان

بررسی مدیریت مصرف آب در ادارات شهر سمنان


شهر سمنان به واسطه واقع شده در حاشیه مرکزی ایران و عدم وجود ارتفاعات در بخشهای مختلف آن و از همه مهمتر وجود رشته کوههای البرز در بخش شمالی آن که به صورت دیوار عظیمی مانع از نفوذ توده های هوائی مرطوب و باران‌زا به این بخش می‌گردند. از آب و هوای گرما و خشک برخوردار میباشد. دمای زیاد و به دنبال آن افزایش تبخیر، بارش اندک، وجود بادهای گرم و خشک و پائین بودن رطوبت نسبی از مشخصات بارز بخش اعظمی از این شهر می‌باشد. منابع آب شهر سمنان عمدتا از جریانات چشمه سارها، ذوب برفها و سیلابها در حوزه‌های آبریز منطقه تامین می‌گردد. این حوزه‌ها عمدتا در مناطق کوهستانی توسعه داشته و به دشتها و نهایتا به کویر محدوده می‌شود. 

عنوان : بررسی مدیریت مصرف آب در ادارات شهر سمنان

این فایل با فرمت word و آماده پرینت میباشد

فهرست مطالب

 

مقدمه

اهداف

فرضیات 

روش مطالعه

معرفی محدوده طرح 

روش پایش 

متغیرها 

یافته ها 

بحث و نتیجه‌گیری 

عملیات اجرائی حاصل از پژوش

منابع مورد مطالعه 

 

مقدمه: 

وفور یا کمیابی آب می‌تواند به معنای سعادت یا فقر، زندگی یا مرگ و حتی عامل بروز جنگ باشد. اغلب کشورها مسائل نگران کننده زیادی در ارتباط با کمیت منابع آب خود دارند. محدود نقاط تأمین آب تازه در حال افزایش است و با خشکسالیها، تهی شدن آبهای زیر زمینی و . . .  این موضوع تشدید می‌شود و این در حالیست که نیاز به آب برای مصارف مختلف به سرعت در حال افزایش می‌باشد. ایران سرزمینی است با شرایط اقلیمی خشک و نیمه خشک و اساسا کم آب، مساحت کلی ایران 1/1 درصد مساحت خشکی ها کره زمینی است حال آنکه سهم ایران از آب شیرین در دسترس نسبت به کل جهان کمتر از 0002/0 درصد است. جمعیت ایران طی سالها اخیر رشد بسیار سریعی داشته و تا سال 1400 هجری شمسی رقمی حدود 90 تا 100 میلیون نفر به جمعیت کشور افزوده میشود و مهمتر آنکه بخش اعظمی از این جمعیت در شهرها ساکن می‌گردند.

بررسی سیمای اقلیمی کشور ایران نشاندهنده و جود شش حوزه آبریز اصلی است که حوزه آبریز کویر مرکزی با وسعت 231256 کیلومتر مربع یکی از آنها می‌باشد و 5/14 درصد مسحت کل کشور را شامل می شود و استان سمنان با وسعت 96000 کیلومتر مربع، نیمی از مساحت این حوزه را در بر می‌گیرد. حدود 45% مساحت استان سمنان (43000 کیلومتر مربع) را مناطق کویری تشکیل می‌دهد. این اراضی بدلیل شرایط خاص زمینی شناسی، وجود سازنده‌های تبخیری و آلاینده حوضچه های نمکی، تبخیر بالا و از همه مهمتر بارش اندک، فاقد منابع قابل استفاده بوده و عملا در تامین آب نقشی ندارد. 

پیش از 100% کل پتانسیل آبی شهر سمنان را منابع زیرزمینی تشکیل می‌دهد. این میزان آب از طریق چاهها، قنوات و چشمه‌ها از آبخوان آبرفتی و سازنده‌های سقف استحصال می‌شوند.

بررسیها نشان می‌دهد از مجموع میزان تخلیه چاههای مجاز، کمتر از 6% چاههای شهر سمنان برای آب آشامیدنی می باشد و این درحالیست که همگام با رشد جمعیت، مصرف آب در شهر سمنان چندین برابر شده است. 

مصرف سالیانه آب آشامیدنی در شهر سمنان در طی 5 سال گذشته بیش از 3/1 برابر افزایش یافته است حال آنکه در همین دوره، جمعیت 12/1 برابر شده است و در صورت ادامه این روند مشکلات فراوان در تامین آب آشامیدنی مردم ایجاد خواهد شد. 

آن بخشی از مطالعاتی که به چگونگی استفاده از آب آشامیدنی در محدوده شهری معطوف می‌شود. مدیریت تقاضا می‌باشد که در این پژوهش به بررسی چگونگی مصرف آب در ادرات شهر  سمنان پرداخته ایم. 

اهدافی که در این مطالعات دنبال شده است عبارتند از: 

- تعیین عوامل موثر بر مصرف 

- شناسایی مشترکین پر مصرف 

- تعیین جامعه نمونه (مشترکین انتخاب شده) 

- تعیین میزان آب مصرفی مازاد بر الگوی تعیین شده 

- تعیین سهم مشترکین نمونه پرمصرف از میزان آب تولیدی

- کنترل و کاهش نرخ رشد مصرف آب شهری 

- مقایسه مصرف مورد بررسی و مصرف استاندارد

- پردازش و تحلیل نتایج

روش مطالعه 

ابتدا از میان شهرهای استان سمنان، مرکز استان انتخاب گردید که علت آن عدم متناسب رشد مصرف نسبت به رشد جمعیت، افت سطح ایستائی چاههای آب، کاهش نزولات جوی، افزایش بی رویه مصرف، قرار داشتن شهر در حاشیه کویر و وجود گرمای فراوان در فصول بهار و تابستان بوده است. 

شهر سمنان با جمعیت حدود 110 هزار نفر به عنوان مرکز می‌باشد. منابع آب شهر از یک چشمه و 21 حلقه چاه تامین می‌گردد. چشمه گل رودبار که از سال 71 وارد شبکه توزیع شهر سمنان شده است. دارای تغییرات کمی فراوانی در طی ده سال گذشته بوده به نحوی که میزان دبی آن در ابتدای دوره طرح بیش از 400 لیتر در ثانیه و در سال 80 این میزان به حدود 120 لیتر بر ثانیه رسیده است. 

این کاهش قابل توجه ناشی از خشکسالی و کاهش نزولات جوی می‌باشد از طرفی با وجود رشد جمعیت، افزایش مصرف آب و شرایط اقلیمی منطقه، بحران آب شهر سمنان را بشدت تهدید می‌نماید. با توجه به موارد یاد شده طرح بهینه سازی و ایجاد الگوی مصرف در قالب پروژه نمونه در شهر سمنان اجرا شده است: 

از میان مشترکین شهر سمنان، اشتراک های دولتی و وابسته به آن مورد تحقیق قرار گرفته است، یعنی از مجموع 26000 مشترک شهر سمنان تعداد 56 سازمان و نهاد دولتی و وابسته به آن انتخاب شدند. علت انتخاب مشترکین اداری به قرار زیر می‌باشد: 

تعداد کم مشترک 

امکان قرائت کنتور در فواصل کوتاه مدت 

عدم ایجاد مزاحمت در صورت مراجعات مکرر 

پیش بینی مصرف بالای آب در ارگانها بدلیل زیر صورت گرفته است: 

الف- فضای سبز 

ب- عدم بکار گیری شیرآلات مناسب در سرویس‌های بهداشتی 

پ- بالا بودن قطر انشعاب 

ت- پرداخت قبوض از محل بودجه دولتی و بی توجهی به هزینه‌های آب بها 

ث- امکان سریع تعویض کنتورهای خراب

روش پایش:

پس از انتخاب مشترکین پایلوت (ارگانهای دولتی)، مقرر شد اطلاعات پایه مرتبط با میزان مصرف آب مشترکین جمع‌آوری شود لذا طی ارسال پرسشنامه و جدول ویژه که شامل مشخصات زیر بوده است از سازمانها درخواست تکمیل فرم‌ها را نمودیم: 

ردیف نام سازمان تعداد کارکنان (نفر) مساحت فضای سبز M تجهیزات آب پر تعداد شیر فضای سبز تعداد فلاش تانک

دستوری توالت آبدارخانه آب سرد کن سایر

 

 نام سازمان 

تعداد کارکنان 

مساحت فضای سبز سازمان 

تجهیزات آب بر موجود و در حال استفاده در سازمان شامل: تعداد دستشویی‌ها ، توالت ها، حمام ها ، آب سردکن، فلاش تانک و . . . .  

با توجه به تعیین میزان سرانه آب مصرفی بهداشتی کارکنان ادارات و فضای سبز موضوع استاندارد نشریه شماره 3/118 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، بانک اطلاعاتی به شرح زیر در محیط EXCEL تهیه و تدوین گردید:

دانلود کامل بررسی مدیریت مصرف آب در ادارات شهر سمنان

مقاله خدمات خودرویی

مقاله خدمات خودرویی


این پروژه برای برطرف کردن یک سری مشکلات و مسائل در ضمیمه خلافی خودرو ارائه شده است   این مشکلات شامل جامع نبودن برگ خلافی- دیر وارد شدن خلافی‌ها، اطلاعات ناقص و گنگ، وارد نشدن خلافی‌های شهرستان و می‌باشد   که با رویکردی مثبت نسبت به پلاک‌های جدید (شخصی) طراحی و پیاده‌سازی شده است  

عنوان : مقاله خدمات خودرویی

این فایل با فرمت word و آماده پرینت میباشد

چکیده:

برای جامع بودن این پروژه و جمع‌آوری اطلاعات در 2 نوبت به معاونت راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران واقع در شهرک آزمایش مراجعه و به جمع‌آوری اطلاعات پرداخته شده در نوبت اول به معاونت کل طرح و توسعه داهور  و در نوبت دوم به مرکز کامپیوتر اجرائیات که وظیفه‌اش نگه‌داری از سیستم و اطلاعات کنونی اختاریه‌ها می‌باشد، مراجعه شد  

پس از جمع‌آوری اطلاعات در مدت 5 ماه این پروژه نوشته و آماده ارائه شد   امید است این پروژه در بالا بردن سطح دانش دانشجویان و بر طرف شدن مشکلات حاضر و خدمت رسانی به مردم سهمی داشته باشد  

 

فهرست مطالب

مقدمه 

تعریف و خواسته‌های پروژه 

تعریف کامل پروژه 

زبان برنامه‌نویسی و نگارش آن 

سیستم عامل 

تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری 

خواسته‌های پروژه 

ساختمان و شرح عملکرد نرم افزار 

شرح ساختمانی نرم‌افزار 

شرح جداول پایگاه داده‌ها 

تشریح مراحل طراحی و پیاده‌سازی 

مشکلات و مسایل به وجود آمده 

تجارب به دست آمده 

پیشنهاد و توسعه برای توسعه‌های آتی نرم‌افزار 

راهنمای کاربر 

نحوه کار و استفاده از نرم افزار 

مراحل نصب و راه‌اندازی 

نحوه برخورد با اشکالات احتمالی 

شرح برخی از دستورات مهم 

ضمیمه 

لیست جرایم مصوب هیئت دولت 

مقدمه: 

زمانی کارها با دست انجام می‌شد، کند، ملالت‌آور، خسته کننده با پیشرفت علم دستگاههای مختلفی برای راحت‌تر شدن کار انسان اختراع و ساخته شد، که از جمله آنها کامپیوتر بود. کامپیوتر کارها را ساده کرد و سرعت را نیز بالا برد؛ اما کیفیت کار چه شد. در کشور ما کامپیوتر روز به روز پیشرفت کرد و امروزه خیلی از ادارات، سازمانها و ارگانها به این وسیله مجهز شده‌اند تا سریعتر، بهتر و با دقت بیشتر به مردم خدمت کنند. اما همین کامپیوتر مشکلاتی را که حل نکرد، بلکه مشکلات جدیدی را نیز به وجود آورد. استفاده غیرصحیح از امکانات کامپیوتر در ادارات و بهره نجستن از تمامی امکانات این دستگاه، کوتاهی مسئولین و برنامه نویسان باعث شد که سیستم مکانیزه نیز مانند سیستم دستی کار آمد نباشد. 

در مورد خلافی خودروها در ابتدا این امر در ادارات پست انجام می‌شود. واحدی در پست وجود داشت به نام «خدمات خودرویی» که چندین کار را انجام می‌داد. یکی از آنها احراز خلافی وسیله نقلیه بود که پس پر کردن فرم مربوطه، برگه اختاریه به درب منازل پست می‌شود. این روند تغییر کرد و شخص صاحب خودرو و هم اکنون می‌تواند خود با مراجعه به یکی از مناطق راهنمایی و رانندگی جرایم خود را دریافت کند. این کار در مراکز بسیار سریع انجام می‌گیرد ولی اطلاعات مندرج در برگه بسیار محدود بوده، به طوری که اطلاعات مالک، اطلاعات خودرو، جرایم شهرستان را شامل نمی‌شود.

این سیستم سعی دارد که مشکلات و ضعف‌های بالا را پوشش دهد. همچنین با استفاده از امکانات شبکه جهانی اینترنت لیست جرایم را به راحتی در خانه به مالکان تحویل دهد.

 

تعریف و خواسته‌های پروژه 

1- تعریف پروژه:

ابتدا ترجیح می‌دهم در این بخش به اطلاعات به دست آماده از مراجعات به معاونت راهور اشاره و در حین شرح آنها پروژه خود را نیز شرح می‌دهیم. در مراجعه اول با رئیس کل معاونت طرح و توسعه آن نیرو جناب آقای سرتیپ 2 پاسدار حسن موحدیان دیدار و اطلاعاتی در مورد جرایم و پلاک‌های جدید کسب شد که به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

1-1- شرح پلاک‌های جدید (شخصی) 

این پلاک‌ها شامل سه بخش عددی و یک بخش حرفی می‌باشد: 

عدد دوم از 111 (یکصد و یازده) شروع می‌شود و به 999 ختم می‌شود. با تمام شدن این ردیف اعداد یک عدد به عدد دوم اضافه می‌شود. که این اعداد از 11 تا 99 در نظر گرفته شده است. یا به اتمام رسیدن این عدد (رسیدن به عدد 99) حرف تغییر می‌کند. عدد سوم یا کد، کد محل تحویل پلاک یا محل سکونت شخص صاحب پلاک است. مثلاً تهران دارای 4 منطقه پلاک شمال، جنوب، شرق و غرب است که کد آنها 11، 22، 33 و 44 است.

حرف پلاک شامل 16 حرف است.

الف- ت- ج- د- س- ص- ع- ق- ک- ط- ل- م- ن- هـ - و- ی 

که حرف «ت» برای تاکسی‌ها و حرف «الف» برای خودروهای دولتی و «ع» برای وسایل نقلیه عمومی در نظر گرفته شده است.

این پلاک به شخص تحویل می‌گردد و متعلق به اوست. با تغییر مالکیت وسیله نقلیه پلاک آن برداشته می‌شود و به شخص تحویل داده می‌شود. این پلاک تا زمان مرگ متعلق به شخص است و قابلیت تعویض مالک را ندارد. در صورتی که پس از 6 ماه مالک پلاک اقدام به خرید خودرو ننماید، نیروی انتظامی این پلاک را به عنوان امانت نزد خود نگه می‌دارد و هر زمان که لازم باشد آن را به مالک بر می‌گرداند.

در سیستم قدیم، پلاک به خودرو تعلق داشت و در سیستم جدید پلاک به شخص.

این پلاک در حال حاضر بر روی خودروهای نو در کارخانه نصب می‌گردد و به تدریج در یک دوره زمانی، تمام پلاک‌ها تعویض و به این نوع پلاک مجهز می‌شود. به همین دلیل و با توضیحات بالا و بررسی‌های انجام شده اینجانب و استاد راهنما (استاد افطسی) به این نتیجه رسیدیم که این سیستم را بر مبنای پلاک‌های جدید طراحی و نوشته شود.

2-1- جرایم جدید 

اصلی‌ترین موضوعی که در این پروژه با آن درگیر هستیم جرایم و تخلفات است. در قبل از سال 82 جرایم رانندگی انگشت شمار بودند ولی در تاریخ 15/9/1382 با اجرایی شدن مصوبه هیئت دولت در مورد تخلفات راهنمایی و رانندگی شمار این جرایم به 171 مورد رسید که کمترین میزان جریمه 000/10 ریال و بیشترنی میزان آن 000/250 ریال می‌باشد. 

سردار موحدیان اشاره کردند که این جرایم در تاریخ 15/4/1383 دوباره مورد بازبینی قرار خواهد گرفت و سقف جرایم به 000/250 ریال افزایش خواهد یافت. به دلیل افزایش روزافزون جرایم در این پروژه بخش درج جرایم پیش‌بینی شده است. هر جریمه دارای 4 بخش است.

دانلود کامل مقاله خدمات خودرویی

رابطه بین خوشنودی شغلی و عزت نفس

رابطه بین خوشنودی شغلی و عزت نفس


موضوع مورد مطالعه ما بررسی رابطه بین خشنودی شغلی , عزت نفس و جایگاه مهار بین140 نفر از معاونان و مدیران مدارس شوش که شامل 70 کارمند زن و 70 کارمند

فرمت ورد . تعداد صفحات10

چکیده :

موضوع مورد مطالعه ما بررسی رابطه بین خشنودی شغلی ، عزت نفس و جایگاه مهار بین140 نفر از معاونان و مدیران مدارس شوش که شامل 70 کارمند زن و 70 کارمند مرد بود. با فرض اینکه بین خشنودی شغلی زنان و مردان تفاوت معنی دار وجود ندارد و همچنین بین خشنودی شغلی و جایگاه مهار درونی رابطه معنی دار وجود دارد.

روش تحقیق تصادفی ساده و طرح تحقیق همبستگی بوده که پس از اجرای تحقیق تمامی فرضیه های ما مورد تایید قرار گرفت

چکیده :

مقدمه :

تدوین سؤال:

اهداف تحقیق:

اهمیت موضوع :

فرضهای تحقیق:

تعاریف اصطلاحات و واژه ها

تعریف نظری اصطلاح منبع کنترل:

تعریف نظری اصطلاح عزت نفس

تعریف عملیاتی عزت نفس

فصل 2

پیشینه ی تحقیق :

فصل 3

جامعه آماری

نمونه آماری

طرح تحقیق

روش تحقیق

منابع :

دانلود کامل رابطه بین خوشنودی شغلی و عزت نفس

بررسی تاثیرات ستادهای تربیتی مدارس در رشد تربیتی دانش آموزان از دیدگاه اعضای ستاد تربیتی و معلمین مدارس پسرانه دزفول

بررسی تاثیرات ستادهای تربیتی مدارس در رشد تربیتی دانش آموزان از دیدگاه اعضای ستاد تربیتی و معلمین مدارس پسرانه دزفول


بررسی تأثیرات ستادهای تربیتی مدارس در رشد تربیتی دانش آموزان از دیدگاه اعضای ستاد تربیتی و معلمین مدارس ابتدایی پسرانه دزفول

فرمت ورد 18 صفحه

چکیده :

این تحقیق تحت عنوان بررسی تأثیرات ستادهای تربیتی مدارس در رشد تربیتی دانش آموزان از دیدگاه اعضای ستاد تربیتی و ممعلمین مدارس ابتدایی پسرانه دزفول در سال تحصیلی 89-1388 می باشد.

روش تحقیق در این پژوهش توصیفی است . جامعه آماری شامل تمامی اعضای ستادهای تربیتی و معلمین مدارس ابتدایی پسرانه شهرستان دزفول در سال تحصیلی 89-88 و حجم نمونه ها شامل 100 نفر از اعضای ستادهای تربیتی و معلمین می باشد. که روش نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام گرفته است.

برای بررسی دیدگاه اعضا ستاد تربیتی و معلمین در رابطه با تأثیرات این ستادها در رشد تربیتی دانش آموزان از پرسشنامه ای بسته پاسخ مشتمل بر 15 سوال استفاده گردید و برای تجزیه و تحلیل یافته ها از آمار توصیفی استفاده شد.

فهرست مطالب

 مقدمه :

عنوان تحقیق :

بیان مسئله :

اهداف و ضرورت تحقیق :

اهداف کلی :

اهداف جزئی:

فرضیه ها:

سوال:

تعارف عملیاتی اصطلاحات و واژه ها:

برنامه های تربیتی:

ایجاد انگیزه :

مسابقات فرهنگی و هنری:

تهاجم فرهنگی :

انجمن اولیاء و مربیان :

رشد تربیتی :

معنای تربیت :

پیشینه ی عملی تحقیق :

تاریخچه ی امور تربیتی:

ستاد تربیتی

اهداف تربیت:

نقش انجمن اولیاء و مربیان در هماهنگی تربیتی:

روش تحقیق:

جامعه آماری و حجم نمونه:

ابزار و روش جمع آوری اطلاعات :

نتیجه گیری

محدودیت های تحقیق:

پیشنهادات:

منابع و مآخذ

تشکر و قدردانی :

چکیده :

دانلود کامل بررسی تاثیرات ستادهای تربیتی مدارس در رشد تربیتی دانش آموزان از دیدگاه اعضای ستاد تربیتی و معلمین مدارس پسرانه دزفول