پروژه کارآفرینی شرکت ساختمانی با مسئولیت محدود
شرکت با مسئولیت محدود شرکتى است که بین دو یا چند نفر براى امور تجارتى تشکیل شده و هریک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد - فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.
در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود و اِلاّ آن شرکت در مقابل اشخاص ثالث شرکت تضامنى محسوب و تابع مقررات آن خواهد بود.
اسم شرکت نباید متضمن اسم هیچیک از شرکاء باشد والا شریکى که اسم او در اسم شرکت قید شده در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن در شرکت تضامنى را خواهد داشت(۱) .
موضوع:
پروژه کارآفرینی شرکت ساختمانی با مسئولیت محدود
فهرست مطالب
فصل اول – معرفی طرح
1-2-مشخصات محصول
1-1-2- نام و کاربرد محصول
4-1-2-تشریح مختصر فرایند
فصل دوم – تعیین ظرفیت
2-2-تعیین ظرفیت انجام فعالیت
2-3-برآورد میزان مصرف مواد اولیه و قطعات خریدنی برای هر پروژه
2-5-معرفی تجهیزات و تاسیسات عمومی
فصل سوم – معرفی نیروی انسانی
1-3- برآورد پرسنل تولیدی
2-3-پرسنل اداری و خدمات
فصل چهارم – معرفی هزینه ها
تعریف هزینه های سالیانه
برآورد هزینه استهلاک
فصل پنجم – شرح فرآیند و اطلاعات فنی مورد نیاز
پیشگفتار
انتقال سهمالشرکه بهعمل نخواهد آمد مگر بهموجب سند رسمی
شرکاء نمىتوانند تبعیت شرکت را تغییر دهند مگر به اتفاق آراء
شرکت با مسئولیت محدود در موارد ذیل منحل مىشود
اشخاص ذیل کلاهبردار محسوب مىشوند:
مدیران شرکت
مدیران شرکت
تصمیمات شرکاء
هیئت نظاره و وظایف آن
انحلال شرکت
ورشکستگی شرکت های با مسئولیت محدود
شرکت خوب، شرکت بد، شرکت سودده
خصوصیات شرکت سهامی خاص
چگونگى تأسیس شرکت سهامى خاص
تفاوت بین شرکت سهامى عام و خاص
بازرسی و حسابرسی در شرکتهای با مسئولیت محدود
وظایف صاحبان سهام
مسئولیت صاحبان سهام
مسئولیت اعضای هیئت مدیره
مأموریت مدیران
سهام وثیقه
محل تشکیل جلسات هیئتمدیره
حدنصاب و اکثریت لازم براى رسمیت جلسهٔ مدیران وکالت دورهاى
اعتبار تصمیمات اتخاذشده
صورتجلسات هیئتمدیره
اختیارات هیئتمدیره
پاداش اعضاء هیئتمدیره
مسئولیت اعضاء هیئتمدیره
معاملات مدیران با شرکت
مدیرعامل
صاحبان امضاء مجاز
ویژگىهاى سهام عادى – شرکت های با مسئولیت محدود
مالکیت شرکت
مسئولیت محدود
حق دریافت سود سهام
سایر حقوق
سررسید
سهام مجاز و انتشاریافته
ارزش اسمى و صرف سهام
ارزش دفترى هر سهم
کنترل شرکت
حق رأى
حق تقدم خرید سهام
شرکت های با مسئولیت محدود و قوانین آنها
فصل ششم – خلاصه مطالعات و نتیجه گیری
نتیجه گیری
پیشگفتار :
شرکت با مسئولیت محدود شرکتى است که بین دو یا چند نفر براى امور تجارتى تشکیل شده و هریک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد - فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.
در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود و اِلاّ آن شرکت در مقابل اشخاص ثالث شرکت تضامنى محسوب و تابع مقررات آن خواهد بود.
اسم شرکت نباید متضمن اسم هیچیک از شرکاء باشد والا شریکى که اسم او در اسم شرکت قید شده در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن در شرکت تضامنى را خواهد داشت(۱) .
(۱) در مورد ممنوعیت شرکتها از گذاشتن اسامى خارجى به زیرنویس تبصرهٔ مادهٔ (۴) لایحه قانونى اصلاح قسمتى از قانون تجارت مراجعه شود.
شرکت با مسئولیت محدود وقتى تشکیل مىشود که تمام سرمایه نقدى تأدیه و سهمالشرکه غیر نقدى نیز تقویم و تسلیم شده باشد.
در شرکتنامه باید صراحتاً قید شده باشد که سهمالشرکههاى غیرنقدى هرکدام به چه میزان تقویم شده است.
شرکاء نسبت به قیمتى که در حین تشکیل شرکت براى سهمالشرکههاى غیرنقدى معین شده در مقابل اشخاص ثالث مسئولیت تضامنى دارند.
مرور زمان دعاوى ناشى از مقررات فوق ده سال از تاریخ تشکیل شرکت است(۱) .
(۱) شوراى نگهبان طى نظریه شمارهٔ ۷۲۵۷ مورخ ۲۷/۱۱/۱۳۶۱ در زمان اعتبار قانون آئین دادرسى مدنى مصوب ۱۳۱۸، مرور زمان مذکور در مواد (۷۳۱) بهبعد قانون مزبور را بهشرح زیر مخالف موازین شرع تشخیص داده است:
مواد ۷۳۱ قانون آئین دادرسى مدنى بهبعد در مورد مرور زمان در جلسه فقهاى شوراى نگهبان مطرح و مورد بحث و بررسى قرار گرفت و بهنظر اکثریت فقهاى شور، مواد مزبور که مقرر مىدارد پس از گذشتن مدتى (ده سال، بیست سال، سه سال، یک سال و غیره) دعوى در دادگاه شنیده نمىشود مخالف با موازین شرع تشخیص داده شد.
هر شرکت با مسئولیت محدود که برخلاف مواد ۹۶ و ۹۷ تشکیل شده باشد باطل و از درجه اعتبار ساقط است لیکن شرکاء در مقابل اشخاص ثالث حق استناد به این بطلان ندارند.
اگر حکم بطلان شرکت به استناد مادهٔ قبل صادر شود شرکائى که بطلان مستند به عمل آنها است و هیئت نظار و مدیرهائى که در حین حدوث سبب بطلان یا بلافاصله پس از آن سرکار بوده و انجام وظیفه نکردهاند در مقابل شرکاء دیگر و اشخاص ثالث نسبت به خسارات ناشیه از این بطلان متضامناً مسئول خواهند بود.
مدت مرور زمان ده سال از تاریخ حدوث موجب بطلان است.
سهمالشرکه شرکاء نمىتواند بهشکل اوراق تجارتى قابل انتقال اعم از با اسم یا بىاسم و غیره درآید. سهمالشرکه را نمىتوان منتقل به غیر نمود مگر با رضایت عدهاى از شرکاء که لااقل سه ربع سرمایه متعلق به آنها بوده و اکثریت عددى نیز داشته باشند.
انتقال سهمالشرکه بهعمل نخواهد آمد مگر بهموجب سند رسمی.
شرکت با مسئولیت محدود بهوسیله یک یا چند نفر مدیر موظف یا غیرموظف که از بین شرکاء یا از خارج براى مدت محدود یا نامحدودى معین مىشوند اداره مىگردد.
مدیران شرکت کلیه اختیارات لازمه را براى نمایندگى و اداره شرکت خواهند داشت مگر اینکه در اساسنامه غیر این ترتیب مقرر شده باشد هر قرارداد راجع به محدود کردن اختیارات مدیران که در اساسنامه تصریح به آن نشده در مقابل اشخاص ثالث باطل و کانلمیکن است.
تصمیمات راجعه به شرکت باید به اکثریت لااقل نصف سرمایه اتخاذ شود - اگر در دفعه اولى این اکثریت حاصل نشد باید تمام شرکاء مجدداً دعوت شوند در اینصورت تصمیمات به اکثریت عددى شرکاء اتخاذ مىشود اگر چه اکثریت مزبور داراى نصف سرمایه نباشد. اساسنامه شرکت مىتواند ترتیبى برخلاف مراتب فوق مقرر دارد.
هریک از شرکاء به نسبت سهمى که در شرکت دارد داراى رأى خواهد بود مگر اینکه اساسنامه ترتیب دیگرى مقرر داشته باشد.
روابط بین شرکاء تابع اساسنامه است - اگر در اساسنامه راجع به تقسیم نفع و ضرر مقررات خاصى نباشد تقسیم مزبور به نسبت سرمایه شرکاء بهعمل خواهد آمد.
هر شرکت با مسئولیت محدود که عده شرکاء آن بیش از دوازده نفر باشد باید داراى هیئت نظار بوده و هیئت مزبور لااقل سالى یک مرتبه مجمع عمومى شرکاء را تشکیل دهد.
هیئت نظار باید بلافاصله بعد از انتخاب شدن تحقیق کرده و اطمینان حاصل کند که دستور مواد ۹۶ و ۹۷ رعایت شده است.
هیئت نظار مىتواند شرکاء را براى انعقاد مجمع عمومى فوقالعاده دعوت نماید مقررات مواد ۱۶۵ - ۱۶۷ - ۱۶۸ - ۱۷۰ در مورد شرکتهاى با مسئولیت محدود نیز رعایت خواهد شد.
شرکاء نمىتوانند تبعیت شرکت را تغییر دهند مگر به اتفاق آراء.
هر تغییر دیگرى راجع به اساسنامه باید به اکثریت عددى شرکاء که لااقل سه ربع سرمایه را نیز دارا باشند بهعمل آید مگر اینکه در اساسنامه اکثریت دیگرى مقرر شده باشد.
در هیچ مورد اکثریت شرکاء نمىتواند شریکى را مجبور به ازدیاد سهمالشرکه خود کند.
مفاد مادهٔ ۷۸ این قانون راجع به تشکیل سرمایه احتیاطى در شرکتهاى با مسئولیت محدود نیز لازمالرعایه است.
پروژه کارآفرینی کارگاه تولید مانتو
مانتو یا روپوش لباس گشادی است که روی لباسهای دیگر پوشیده میشود. [۱] امروزه مانتو در ایران، کارکردهای اداری، فرهنگی، مذهبی و حتی سیاسی دارد.
کاربردها
در ایران، مانتو به عنوان نوعی حجاب اسلامی برای زنان استفاده میشود. [۲] همچنین از گذشتههای دور، در مدارس دخترانه مانتو به عنوان لباس متحدالشکل دانشآموزان به کار میرفته[۳] و امروزه نیز به کار میرود. [۴][۵]
موضوع:
پروژه کارآفرینی کارگاه تولید مانتو
فهرست مطالب
فصل اول - کلیات
1- 1 مقدمه
کاربردها
1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن
محل اجزا
1 – 3 – مشخصات متقاضیان
1 – 4 – دلایل انتخاب طرح
1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه
1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی
تاریخچه و سابقه مختصر طرح
فرهنگ
واژه شناسی
وضعیت مختصر اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی محل اجرای طرح
برخی از نیازهای اطلاعاتی طرح
روش دوخت
یقه شکاری برای مانتو
هرگاه بخواهیم یقه شکاری را برای مانتو درآوریم
مانتو یقه آرشال
تغییرات الگوی پشت
تغییرات الگوی جلو
طراحی یقه آرشال
آستین شمشیری برای مانتو
طراحی الگوی اولیه آستین شمشیری
1- اجرای آستین شمشیری با پنس
2- اجرای آستین شمشیری بدون پنس
آستین شونیز
رسم آستین شونیز
نصب آستین به لباس
تفاوت برش کت با مانتو
مانتو یقه انگلیسی
مدل مورد نظر
تغییرات الگوی پشت
تغییرات الگوی جلو
طراحی یقه انگلیسی شماره1 (یقه پهن و لاسکینه باریک)
طراحی یقه انگلیسی شماره 2 (یقه و لاسکینه هم اندازه)
به طور کلی پارچه ها را به پنج گروه اصلی تقسیم می کنند
شناسایی پارچه ها از روی درجات روی اتو
درجه 1 : درجه ضعیف
درجه 2 :ابریشم مصنوعی
درجه 3 :تریلین – لئوناردو
درجه 4 :پارچه های پشمی
درجه 5 : پارچه های نخی
آشنایی با پارچه ها
فصل دوم - روش انجام کار
گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه
بازدید از کارگاه دوخت مانتو عظیمی کرج
جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده
فهرست تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها
فهرست مواد مصرفی مورد نیاز
مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار
توجیه اقتصادی محصول
روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت فروش کالا )
فصل سوم - امور مالی طرح
میزان سرمایه گذاری
محاسبه هزینه ها
محاسبه سود و زیان ویژه ( ارقام به میلیون ریال )
تاسیسات مورد نیاز
هزینه های قبل از بهره برداری
هزینه های ثابت طرح
هزینه های جاری ( مواد اولیه و بسته بندی )
حقوق و دستمزد پرسنل
هزینه های تعمیرات و نگهداری
هزینه سوخت و انرژی
استهلاک و تعمیر و نگهداری
فصل چهارم - جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات
نتایج حاصله از اجرای طرح
1- 1 مقدمه :
مانتو یا روپوش لباس گشادی است که روی لباسهای دیگر پوشیده میشود. [۱] امروزه مانتو در ایران، کارکردهای اداری، فرهنگی، مذهبی و حتی سیاسی دارد.
کاربردها
در ایران، مانتو به عنوان نوعی حجاب اسلامی برای زنان استفاده میشود. [۲] همچنین از گذشتههای دور، در مدارس دخترانه مانتو به عنوان لباس متحدالشکل دانشآموزان به کار میرفته[۳] و امروزه نیز به کار میرود. [۴][۵]
استفاده از انواع مانتو، در محلها و مناسبتهای گوناگون مرسوم است. در تهران بانوان شاغل در ادارات دولتی، مانتو متفاوتی نسبت به زنانی که کارفرمای خصوصی دارند به تن میکنند. همچنین مانتوی میهمانی ممکن است با مانتو روزانه متفاوت باشد. [۶]
1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :
کارگاه تولید مانتو
محل اجزا :
استان شهرستان بخش روستا
1 – 3 – مشخصات متقاضیان :
نام نام خانوادگی مدرک تحصیلی تلفن
1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :
استفاده از مانتو در حال حاضر در کشور بسیار رایج است ، استفاده از مانتو در میان بانوان ایرانی به اصل تبدیل شده است ، امروزه برند های خارجی با تولید مانتو برای ایران قسمت قابل توجهی از بازار مانتو ایرانی را به خود اختصاص داده اند ، تولید مانتو با قیمت مناسب و استفاده از طرح های نوین در طراحی می تواند بازار داخلی را متوجه این محصولات نماید ، موسسه تولید مانتو یکی از مشاغلی است که در زمینه طراحی پوشاک فعالیت می کند ، این طرح می تواند در دراز مدت بسیاری از مشکلات اشتغالزایی را در قشر خاصی برطرف نماید . تولید البسه در کارگاهها و ارائه آن به بازار می تواند کسب و کار خوبی را برای متقاضیان فراهم نماید .
1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :
سوددهی ، تولید مانتو در داخل با کیفیت مناسب و بهره گیری از الگوهای دوخت جدید و طرح های پارچه متنوع می تواند سودآوری مناسبی را متوجه شرکت تولید کننده نماید .خودکفایی ، شکوفایی صنایع ، اشتغالزایی قابل توجه ، سوددهی مالی و بسیاری موارد دیگر از موارد مفید بودن طرح برای جامعه میباشد و همچنین نشان دادن این مطلب که طرح و ایده نو و خلاقانه همیشه می تواند باعث موفقیت باشد.
1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :
وضعیت اشتغالزایی طرح 15 الی 25 نفر در شروع کار میباشد .
تاریخچه و سابقه مختصر طرح :
فرهنگ
مسئولان فرهنگی در ایران در تلاش هستند تا جایگاه مانتو را در پوشش زنان به چادر بدهند. در همین رابطه طرح چادر ملی مطرح گردید و اعلام شد که این چادر برای خانمهایی که قبلا از مانتو استفاده میکردند، طراحی شدهاست. [۷] این مسئولان اعلام کردهاند که چادرها و مانتوهای طراحی شده توسط آنان پوشش مناسبی برای زنان ایرانی است و میتواند الگوی پوشش ایرانی و اسلامی زنان باشد. آنان با برگزاری جشنوارههایی در خصوص عرضه مانتو و چادر، بر تغییر ذائقه بانوان به طرحهای خود تاکید میکنند. [۸]
پروژه کارآفرینی تولید الکل از خرما
درخت خرما یکی از مقدس ترین و قدیمی ترین درختان میوه شناخته برای انسان است پیدایش درخت خرما در جهان از دوران دوم زمین شناسی آغاز شده اما زمان پی بردن انسان به ارزش غذائی خرما و کاشت درخت آن به شش هزار سال پیش از میلاد می رسد.مبداء اصلی این گیاه بدرستی مشخص نیست. بعضی از دانشمندان مبداء اصلی آن را در اسیا و کرانه های خلیج فارس و گروهی دیگر زیست گاه اصلی خرما را شمال آفریقا یا شبه قاره هند می دانند. بر اساس شواهد باستان شناسی قدمت کشت نخل خرما در ایران به بیش از شش هزار سال می رسد. در حال حاضر خرما در هر پنج قاره دنیا و در بیش از 30 کشور کشت و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
موضوع:
پروژه کارآفرینی تولید الکل از خرما
فهرست مطالب
فصل اول - کلیات
1- 1 مقدمه
1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن
محل اجرا
1 – 3 – مشخصات متقاضیان
معرفی طرح
اهمیت نخل خرما و جایگاه ان در کشور ایران
1 – 4 – دلایل انتخاب طرح
1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه
1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی
تاریخچه و سابقه مختصر طرح
ترکیبات شیمیایی
خواص داروئی
مضرات
اختصاصات عمومی
اختصاصات دستگاه رویشی
تنه خرما
برگ خرما
اختصاصات تشریحی
ساختار عمومی گل در نخلها
رده بندی تیره خرما
کاربرد و اهمیت اقتصادی گیاهان تیره خرما
روش تولید الکل خرما
فصل دوم - روش انجام کار
گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه
بازدید از شرکت طراحی فرآیندهای شیمیایی فراتک
جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده
فهرست تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها
فهرست مواد مصرفی مورد نیاز
مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار
توجیه اقتصادی محصول
روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت فروش کالا )
فصل سوم - امور مالی طرح
زمین
محوطه سازی
ساختمانها
ساختمان و محوطه سازی 220 + 1580 = 1800
میزان سرمایه گذاری
محاسبه هزینه ها
هزینه های ثابت و متغییر طرح
محاسبه سود و زیان ویژه ( ارقام به میلیون ریال )
ظرفیت تولید
قیمت فروش واحد
فروش کل
قیمت تمام شده هر واحد تولید
محاسبه نقطه سر به سر
میران فروش در نقطه سر به سر
سود ناویژه
محاسبه سود ویژه
سود عملیاتی
سود ویژه قبل از کسر مالیات
نرخ برگشت سرمایه
دوره برگشت سرمایه
تاسیسات مورد نیاز
ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی
وسایل نقلیه
تاسیسات اداری
هزینه های قبل از بهره برداری
حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی
حقوق و مزایای پرسنل تولیدی
هزینه سوخت و انرژی
استهلاک و تعمیر و نگهداری
فصل چهارم - جمع بندی – نتیجه گیری
نتایج حاصله از اجرای طرح
منابع و ماخذ
1- 1 مقدمه :
درخت خرما یکی از مقدس ترین و قدیمی ترین درختان میوه شناخته برای انسان است پیدایش درخت خرما در جهان از دوران دوم زمین شناسی آغاز شده اما زمان پی بردن انسان به ارزش غذائی خرما و کاشت درخت آن به شش هزار سال پیش از میلاد می رسد.مبداء اصلی این گیاه بدرستی مشخص نیست. بعضی از دانشمندان مبداء اصلی آن را در اسیا و کرانه های خلیج فارس و گروهی دیگر زیست گاه اصلی خرما را شمال آفریقا یا شبه قاره هند می دانند. بر اساس شواهد باستان شناسی قدمت کشت نخل خرما در ایران به بیش از شش هزار سال می رسد. در حال حاضر خرما در هر پنج قاره دنیا و در بیش از 30 کشور کشت و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :
تولید الکل از خرما
محل اجرا :
شهر صنعتی البرز ( قزوین )
1 – 3 – مشخصات متقاضیان :
نام نام خانوادگی مدرک تحصیلی تلفن
معرفی طرح :
خرما، Phoneix dactylifera، گیاهی است از جنس فونیکس و خانواده پالماسه یا نخل. بیشتر گونه های جنس فونیکس به عنوان گیاه زینتی در درون یا بیرون خانه ها پرورش داده می شوند و تنها گونه ای که میوه آن مصرف خوراکی دارد همان خرمای معمولی است. این گیاه عمدتاً به خاطر میوه های بسیار شیرین و خوشمزه اش در بسیاری از نقاط جهان کاشته می شود. گیاه شناسان معتقدند که به احتمال قریب به یقین خرما از سرزمین های حوالی خلیج فارس منشا گرفته است. خرما در دوران باستان به فراوانی در سرزمین های بین دو رود نیل و فرات وجود داشته و گفته می شود که محدوده پراکنش آن در دوران پیش از تاریخ از سنگال تا حوضه رودخانه ایندوس در شمال هند را در برمی گرفت. شواهد باستان شناسی مربوط به کشت خرما در غرب عربستان به چهار هزار سال پیش از میلاد مسیح تعلق دارند. خرما در این نواحی به عنوان نماد باروری و زایش مورد توجه خاص مردم بوده است و چادرنشین ها آن را در واحه های بیابانی می کاشتند.
اعراب خرما را با خود به اسپانیا بردند. بعدها به تدریج خرما از آسیا و عمدتاً خاورمیانه به استرالیا و قاره آمریکا نیز برده شد. سیاحان اسپانیایی نیز خرما را به نیومکزیکو و کالیفرنیا معرفی کردند تا جایی که کالیفرنیا امروزه یکی از تولیدکنندگان خرما است. خرما از قرن ها پیش در جنوب ایتالیا، سیسیل و یونان کاشته می شد اما میوه قابل توجه و خوراکی در این نواحی به بار نمی آورد. میوه خوراکی خرما از زمره غذاهای اصلی مردم الجزایر، مراکش، تونس، مصر، سودان، عربستان، ایران و... به شمار می آید. امروزه پیشرفت های کشاورزی و تکنولوژی باعث پیشرفت و بهبود صنعت کشت خرما شده است.عراق همواره بزرگ ترین تولیدکننده خرما در جهان بوده و سالانه نزدیک به ۶۰۰ هزار تن خرما تولید می کند. بصره به خاطر ارقام بسیار مرغوب خرما شهرت جهانی دارد. جنس فونیکس در ایران تنها دارای یک گونه است که همان خرمای معمولی یا خوراکی است. این گونه در مناطق گرمسیری جنوب ایران کاشته می شود و دارای فرم های اصلاح شده بسیاری است. در ضمن گونه ها و فرم های زینتی چندی نیز از این جنس به ایران وارد شده است. معروف ترین و پرطرفدارترین نوع خرما در ایران خرمای مضافتی بم است. از زمره سایر واریته هایی که در سایر کشورها متداول ترند می توان به واریته های «هیانی»، «خدر اوبی»، «خستاوی»، «مکتوم»، «سعیدی»، «امیر حاجی»، «برهی»، «زهدی» و... اشاره کرد. گیاه خرما صرف نظر از واریته آن نوعی نخل راست قامت است که ارتفاع آن به ۳۶ _ ۳۰ متر می رسد. تنه خرما از بقایای به جامانده از غلاف برگ ها به وجود می آید. برگ های خرما پرمانند، بزرگ و به طول شش متر است. هر برگ از درون غلافی خارج می شود که توسط شبکه ای از فیبرها احاطه می شود. گل های کوچک و معطر آن روی دو گیاه نر و ماده پدیدار می شوند. گل های ماده سفید و گل های نر شیری رنگ و چرمی اند. هر خوشه بزرگ گل ممکن است حاوی ۱۰۰۰۰ _ ۶۰۰۰ گل باشد
پروژه کارآفرینی تولید ماالشعیر
به دلیل استفبال روز افزون مردم جهان به رعایت موازین بهداشتی نسبت به ماالشعیر های گازدار سنتی مرسوم در کشور از تقاضای بیشتری برخورداراند.چنانکه در ایران نیز عرضه ماالشعیر های گازدار تولیدی با روش های بهداشتی مصرف دوغ سنتی را که در گذشته بازار مناسبی داشته است را توانست تحت تاثیر قرار دهد.
در این میان ماالشعیر به علت دارا بودن خواص دارویی مطلوب در ضمن داشتن ویپگیهای مناسب در طول سال های اخیر از نرخ رشد بسیار بالایی برخوردار بوده است. از سوی دیگر پایین بودن هزینه های تولید این ماالشعیر و داخلی بودن کلیه مواد آن ساخت این ماالشعیر را مقرون به صرفه میکند.
موضوع:
پروژه کارآفرینی تولید ماالشعیر
فهرست مطالب
موضوع طرح:تولید ماالشعیر ماالشعیر
نوع تولیدات:ماالشعیر ماالشعیر
تعداد شاغلین:87
مشخصات سرمایه گذاری طرح(ارقام به میلیون دلار)
سرمایه گذاری کل طرح:12500
سرمایه گذاری ثابت:10000
سرمایه در گردش:2000
درآمد سالیانه:25000
سوذ ویژه:9041
دوره بازگشت سرمایه:18 ماه
نرخ بازدهی سرمایه:90%
مقدمه:
1 – سرمایه گذاری ثابت طرح
1-1- زمین محل اجرای طرح
1 -2 – محوطه سازی
1 -3 – ساختمانها
1 -4 – تاسیسات و تجهیزات
1 -5 – ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی
1 – 6 – وسایل نقلیه و وسایل حمل و نقل داخل کارخانه
1-7 – تجهیزات اداری و کارگاهی
1- 8 – هزینه های قبل از بهره برداری
جدول هزینه های ثابت طرح
2 – هزینه های جاری طرح
2 -1 – مواد اولیه و بسته بندی
2 – 2 – حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی
3 – 2 – حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی
4 – 2 – هزینه های سوخت و انرژی
5 – 2 – استهلاک و تعمیر و نگهداری
جدول هزینه های جاری طرح
جدول هزینه های ثابت و متغییر تولید
سرمایه در گردش
جدول سرمایه گذاری
ظرفیت تولید
قیمت فروش واحد
فروش کل
قیمت تمام شده هر واحد تولید
محاسبه نقطه سر به سر
میزان فروش در نقطه سر به سر
سود نا ویژه
محاسبه سود ویژه
سود عملیاتی
سود ویژه قبل از کسر مالیات
نرخ برگشت سرمایه
دوره برگشت سرمایه
شرح فرآیند و اطلاعات فنی مورد نیاز :
ماالشعیر سازی :
مختصری از نحوه کار شرکت :
عصاره ها :
ماالشعیر از چه چیزهایی درست شده است؟
مقدار قند موجود در مشروبات گازدار
پرکردن ماالشعیر در بطری :
الف ) مرحله ردیف کردن بطری :
ب ) شستشوی بطری - پرکردن و دربندی :
ج ) مرحله برچسب زنی :
د ) مرحله چاپ مشخصات تولید (jet printing ) :
ه ) مرحله Shirink wrapper :
و) Pallate shirink wrapper :
بهبود کیفیت بسته بندی :
بسته بندی
ویژگی های بسته بندی مطلوب
طراحی بسته بندی
اجزا و حفاظت و دسترسی:
مقرون به صرفه:
طراحی گرافیکی بسته بندی
رنگ:
فرم:
طراحی خط:
نتیجه گیری
مقدمه:
به دلیل استفبال روز افزون مردم جهان به رعایت موازین بهداشتی نسبت به ماالشعیر های گازدار سنتی مرسوم در کشور از تقاضای بیشتری برخورداراند.چنانکه در ایران نیز عرضه ماالشعیر های گازدار تولیدی با روش های بهداشتی مصرف دوغ سنتی را که در گذشته بازار مناسبی داشته است را توانست تحت تاثیر قرار دهد.
در این میان ماالشعیر به علت دارا بودن خواص دارویی مطلوب در ضمن داشتن ویپگیهای مناسب در طول سال های اخیر از نرخ رشد بسیار بالایی برخوردار بوده است. از سوی دیگر پایین بودن هزینه های تولید این ماالشعیر و داخلی بودن کلیه مواد آن ساخت این ماالشعیر را مقرون به صرفه میکند.
ماالشعیر های استاندارد مطابق ثعریف موسسه استاندارد ماالشعیر هایی هستند که از اختلاط آب و گاز کربنیک و ترکیبلت شکر و سایر شیرین کننده ها و مواد افزودنی بدست می آیند.
ماالشعیر های گازدار به 5 دسته تقسیم میشوند:
1-ماالشعیر های گاز دار طعم دار رنگی
2-ماالشعیر های گازدار کولا
3-ماالشعیر های گاز دار طعم دار بی رنگ
4-ماالشعیر های گاز دار میوه ای
5-ماالشعیر های گازدار بدون طعم و رنگ
پروژه کارآفرینی شرکت خدمات دکوراسیون داخلیاین شرکت نیاز های بازار ساخت و ساز داخلی را در وحله اول در بازه خاص برآورده می کند ، در ایجاد این شرکت دیدگاه گسترده ای مد نظر قرار گرفته است و می تواند نیازهای بازار داخلی را برای وجود یک شرکت دکوراسیون داخلی که در کلیه زمینه ها فعالیت می کند مرتفع نماید .مشتریان شرکت از اقشار مختلف جامعه شکل می گیرد ولی هدف شرکت فعالیت در پروژه های عظیم عمرانی و دکوراسیون داخلی است که در صورت موفقیت مشتریان را ارگانها و نهادهای دولتی و یا خود دولت شکل می دهئد .کسب درآمد در شرکت بر اساس قراردادهای منعقد شده با مشتریان بر اساس درصد میزان پایان کار میباشد .تفاوت میان این شرکت با شرکت های مشابه در بازار بر روی مجتمع عمل کردن این شرکت است ، اینموضوع:پروژه کارآفرینی شرکت خدمات دکوراسیون داخلیفهرست مطالبپیشگفتار :چکیده :اهداف :فصل اول - معرفی طرح1-2-مشخصات محصول1-1-2- نام و کاربرد محصول:4-1-2-تشریح مختصر فرایندفصل دوم - تعیین ظرفیت2-2-تعیین ظرفیت انجام فعالیت2-3-برآورد میزان مصرف مواد اولیه و قطعات خریدنی برای هر پروژه2-5-معرفی تجهیزات و تاسیسات عمومیفصل سوم - معرفی نیروی انسانی1-3- برآورد پرسنل تولیدی2-3-پرسنل اداری و خدماتفصل چهارم - معرفی هزینه هاتعریف هزینه های سالیانهبرآورد هزینه استهلاکمیزان سرمایه گذاری :محاسبه هزینه ها :محاسبه سود و زیان ویژه ( ارقام به میلیون ریال )محاسبه سود ناویژهتاسیسات و تجهیزاتوسایل نقلیه :تاسیسات اداری :هزینه های قبل از بهره برداری :هزینه های ثابت طرح :محاسبه درصد نقطه سر به سرمیزان درآمد در نقطه سر به سردوره برگشت سرمایهارزش افزوده ناخالصفصل پنجم - شرح فرآیندمقدمه :تشریح فرآیند طراحیفصل ششم - خلاصه مطالعات و نتیجه گیریچکیده مطالعات فنی ، مالی و اقتصادینتیجه گیری :منابع و ماخذ :پیشگفتار :امروزه با پیشرفت روز افزون جوامع گرایش افراد به داشتن فضای داخلی ایده آل به طور قابل توجهی افزایش یافته است ، بهره گیری بهینه از فضای داخلی ساختمان ، استفاده از طرح ها و ایده های خلاقانه و نو ، بهره گیری از سبک های طراحی و اجرای نوین در ساختمان باعث گرایش روز افزون مردم به شرکت های اجرا کننده دکوراسیون داخلی شده است ، این شرکت ها در زمینه های مختلف نما و دکوراسیون داخلی در مکان های مسکونی و تجاری فعالیت می کنند .چکیده :این شرکت نیاز های بازار ساخت و ساز داخلی را در وحله اول در بازه خاص برآورده می کند ، در ایجاد این شرکت دیدگاه گسترده ای مد نظر قرار گرفته است و می تواند نیازهای بازار داخلی را برای وجود یک شرکت دکوراسیون داخلی که در کلیه زمینه ها فعالیت می کند مرتفع نماید .مشتریان شرکت از اقشار مختلف جامعه شکل می گیرد ولی هدف شرکت فعالیت در پروژه های عظیم عمرانی و دکوراسیون داخلی است که در صورت موفقیت مشتریان را ارگانها و نهادهای دولتی و یا خود دولت شکل می دهئد .کسب درآمد در شرکت بر اساس قراردادهای منعقد شده با مشتریان بر اساس درصد میزان پایان کار میباشد .تفاوت میان این شرکت با شرکت های مشابه در بازار بر روی مجتمع عمل کردن این شرکت است ، این شرکت با بخش بندی در کلیه زمینه های دکوراسیون داخلی فعالیت می کند .در ایجاد این شغل موانعی نیز وجود دارد ، چنین شرکت عظیمی برای شروع به کار و انجام پروژه ها نیاز به سرمایه اولیه ای دارد که تامین این سرمایه اولیه سنگین مشکل اصلی در ایجاد این شرکت خواهد بود .در بازار داخلی و خارجی رقبای زیادی وجود دارد ، و کیفیت کارآنها نیز متغییر است و بعضا شرکت هایی وجود دارند که با استفاده از نفوذی که در ارگانهای دولتی دارند می توانند پروژه های عظیم را از آن خود کنند .اهداف :- در یک سال اول با فعالیت های عمرانی در بخش دکوراسیون داخلی بتوانیم اعتبار شرکت را افزایش دهیم.- در سال دوم با استفاده از اعتبار کسب شده بتوانیم حداقل 2 الی 4 مورد از پروژه های دولتی را در اختیار داشته باشیم- در سال سوم با ارائه طرح های نوین دکوراسیون داخلی مانند طراحی و اجرای سازه های هوشمند بتوانیم بر شهریت شرکت افزوده و اعتیار شرکت را در سطح کشوری مطرح نمائیم
دانلود کامل پروژه کارآفرینی شرکت خدمات دکوراسیون داخلی