دانلود پروژه مقاله و گزارش کارآموزی و کارآفرینی

این وبلاگ با مساعدت دوستان عزیزم آماده کمک به شما عزیزان میباشد

دانلود پروژه مقاله و گزارش کارآموزی و کارآفرینی

این وبلاگ با مساعدت دوستان عزیزم آماده کمک به شما عزیزان میباشد

پروژه کارآفرینی شرکت تولید کننده های نرم افزارهای رایانه

پروژه کارآفرینی شرکت تولید کننده های نرم افزارهای رایانه

بانکهای اطلاعاتی حاوی حجم بسیار زیادی از داده هایی هستندکه چنانچه به دست اشخاص غیر مسئول برسند، می تواند برای شرکت وافراد شرکتتان بسیارزیان آورباشدSQL  . سرورسیستم امنیتی با استحکامی دارد که به شما امکان می دهد تا سرویس دهنده را درسطحی قفل کنید که بتوانید دستیابی به سرویس دهنده، ودستیابی به بانک اطلاعاتی رابه ستونهای خاصی از یک جدول محدود کنید. 

موضوع:

پروژه کارآفرینی شرکت تولید کننده های نرم افزارهای رایانه

فهرست مطالب

پیشگفتار

 

فصل اول – معرفی طرح

 

1-2-مشخصات محصول

1-1-2- نام و کاربرد محصول

2-1-2-مشخصات فنی محصول

3-1-2-معرفی روشهای تولید

4-1-2-تشریح مختصر فرایند

 

فصل دوم – تعیین ظرفیت

 

2-2-تعیین ظرفیت تولید

2-3-برآورد میزان مصرف مواد اولیه و قطعات خریدنی

2-4-معرفی دستگاه ها و تجهیزات تولید

2-5-معرفی تجهیزات و تاسیسات عمومی

 

فصل سوم – معرفی نیروی انسانی

 

معرفی نیروی انسانی

1-3-برآورد پرسنل تولیدی

2-3-پرسنل اداری و خدمات

 

فصل چهارم – هزینه ها

 

معرفی هزینه ها

برآورد هزینه استهلاک

 

فصل پنجم – شرح فرایند و اطلاعات فنی مورد نیاز

 

تعریف مهندسی نرم افزار

محدوده مهندسی نرم افزار و تمرکز آن

نیاز به مهندسی نرم افزار

تکنولوژی‌ها و روشهای عملی

ماهیت مهندسی نرم افزار

مدیریت ریسک در مهندسی نرم افزار

مراحل اصلی در پیاده‌سازی مدیریت ریسک

مهندسی معکوس در رایانه

برنامه نویسی رایانه

زبان برنامه‌نویسی

زبان‌های برنامه نویسی

نمونه یک برنامه

پارادایم‌ها

برنامه نویسی موازی :

تعریف

هوش مصنوعی :

تعریف و طبیعت هوش مصنوعی

فلسفهٔ هوش مصنوعی

مدیریّت پیچیدگی

تکنیک ها وزبانهای برنامه نویسی هوش مصنوعی

سیستم‌های خبره

عامل‌های هوشمند

برنامه نویسی شی گرا :

وراثت

کپسوله‌سازی

چندریختی

انتزاع / تجرید

ارتباط اشیاء

سامانه های چند عامله :

مزایا

معایب

روبوکاپ

مدریت برنامه های به هم وابسته

چهار نوع متفاوت تعاملات بین مسائل:

5 تنظیم ترکیب پورتفولیو

مدیریت پروژه و راهبری پروژه

 

فصل ششم - چکیده مطالعات فنی ، مالی و اقتصادی

 

نتیجه گیری 

 

پیشگفتار :

بانکهای اطلاعاتی حاوی حجم بسیار زیادی از داده هایی هستندکه چنانچه به دست اشخاص غیر مسئول برسند، می تواند برای شرکت وافراد شرکتتان بسیارزیان آورباشدSQL  . سرورسیستم امنیتی با استحکامی دارد که به شما امکان می دهد تا سرویس دهنده را درسطحی قفل کنید که بتوانید دستیابی به سرویس دهنده، ودستیابی به بانک اطلاعاتی رابه ستونهای خاصی از یک جدول محدود کنید. 

 

عناوین مهم این فصل عبارتند از: 

▪ نیاز به امنیت  

▪ اصول امنیت  SQL سرور  

▪ مدهای امنیت  

▪ برقراری ارتباط با سرویس دهنده وکاربران بانک اطلاعاتی  

▪ نقش ها  

 

● نیازبه امنیت  

در اینجا لازم است نیاز به امنیت را به درستی درک کنید، خطرات امنیتی از سه ناحیه متصور می شوند: 

 

۱) فرامینی که از خارج به سیستم وارد میشوند: 

مزاحمین خارجی افرادی هستند که کوشش میکنند، تا خارج ازشرکت به سیستم هایتان دستیابی پیدا کنند. این افراد به دلایل مختلف چنین کارهایی را انجام می دهند. 

به عنوان مثال ممکن است این کاررا صرفا برای اذیت کردن و شوخی انجام دهند واطلاعات را به شرکت دیگری بفروشند  . 

۲) افرادی که در شرکتتان کار میکنند: 

احتمالا متداولترین نوع مزاحمت برای سیستمتان به شمار می آیند. که انگیزه نهایی آنها، دستیابی به داده هایی است که نباید آنها را ببینند. 

 

۳) مزاحمت تصادفی: 

مزاحمت تصادفی متداول است.در این حالت کاربر وارد سیستم میشودو اطلاعات بیشتری نسبت به آنچه انتظار دارد به دست می آورد. 

 

اصول امنیت SQL سرور 

SQL سرور واژه ها ومفاهیم زیادی دارد که باید با آنها آشنا شوید.این مفاهیم شامل مراحلی است که SQL سروربا انجام آنها به یک کاربر امکان می دهد تا تحت مدهای امنیتی مختلف، که به زودی بررسی خواهند شد، با یک بانک اطلاعاتی ارتباط برقرار کنند. این واژه ها عبارتند از: 

1 - ID برقراری ارتباط( Login ID): ID برقراری ارتباط، بخشی از اطلاعات اعتبارکاربراست که کاربر برای دستیابی به SQL سرور ارائه می دهد. 

2 - کلمه عبور: هرکلمه عبور صرفا رشته ای ازکاراکترها است که برای اعلام اعتبارکاربری، که با یکID خاص با سرویس دهنده ارتباط برقرار می کند، به سرویس دهنده ارسال می شود.کلمات عبور خوب باید حرفی عددی باشندو طول آنها نیز حداقل 6 کاراکتر باشد. 

3 - ID کاربر: یک مرحله دیگر برای دستیابی به بانک اطلاعاتی خاص است، ID برقراری ارتباط و کلمات عبور، شما را تنها به سرویس دهنده میرسانند. 

اگر تا به این حد پیش روید، به هیچ یک از بانکهای اطلاعاتی آن سرویس دهنده دستیابی نخواهید داشت. 

بعد از بررسی درستیID برقراری ارتباط توسطSQLسرور و تعیین اینکه کاربر مجاز به دستیابی سرویس دهنده است، وی می بایست یک بانک اطلاعاتی را برای کار انتخاب کند وبعد ID برقراری ارتباط را با تمامID های کاربری آن بانک مقایسه می کند تا اطمینان حاصل شود که کاربر به بانک اطلاعاتی دستیابی دارد. 

4 -نقش ها : هر نقش روشی برای گروه بندی کاربران دارای کارهای مشابه به منظور آسان شدن مدیریت است. نقش ها در نگارش های قدیمیSQL سرور تحت عنوان گروه مطرح بودند. به جای تخصیص مجوز به هر یک از کاربران بانک اطلاعاتی، به راحتی می توانید یک نقش ایجاد کنید و بعد از قراردادن کاربران به آن نقش، مجوزها را به آن نقش تخصیص دهید. 

5 - نقش برنامه کاربردی: یک نقش ویژه است که امکان دستیابی به داده های موجود در بانک اطلاعاتی را تنها به برنامه های کاربردی خاص می دهد. کاری که این نقش انجام می دهد، آن است که کاربران را مجاب می کند تا از طریق برنامه کاربردی به داده های بانک اطلاعاتی دستیابی پیدا کنند. این کار کاربران را مجاب به استفاده از برنامه کاربردیی می کند که خصوصا برای دستیابی به داده ها نوشته شده و از دستیابی برنامه های کاربردی دیگر جلوگیری میشود. 

6 - گروه های ویندوزNT :امنیتSQL سرور، شدیدا بر امنیت ویندوزNT بیان شده است 

گروه های ویندوزNT مستقیما به نقش هایSQL سرورقابل نگاشت هستند، از این رو هر کاربری که جزئی از آن گروه باشد، به طور خودکار بهSQL دستیابی خواهد داشت. 

فرآیند بررسی اعتبار: وقتی کاربری اقدام به دستیابی به سرویس دهنده میکند، 4چیز کنترل می شود 

1 - امنیت در سطح شبکه: که نخستین سطح امنیت است. کاربران در بیشتر مواقع با یک شبکه ویندوزNT ارتباط برقرار خواهند کرد، اما با هر شبکه دیگری که در کنار شبکه مذکور وجود داشته باشد، نیز می توانند ارتباط برقرار کنند. کاربر باید یکID برقراری ارتباط و یک کلمه عبور معتبر شبکه وارد کند و اگر نه در همین سطح متوقف خواهد شد. 

2 - امنیت در خود سرویس دهنده: که دومین سطح امنیت است. وقتی کاربر به این سطح می رسد، می بایست یک ID برقراری ارتباط و یک کلمه عبور معتبربرای پیشروی ارائه کند. بسته به مد امنیتی که در سرویس دهنده به کار میبرید،SQL سرور ممکن است بتواندID برقراری ارتباط با ویندوزNT را تعیین نماید. 

دانلود کامل پروژه کارآفرینی شرکت تولید کننده های نرم افزارهای رایانه

پروژه کارآفرینی شرکت خدمات چاپی و تبلیغاتی

پروژه کارآفرینی شرکت خدمات چاپی و تبلیغاتی

چاپ انواع مختلفی دارد که متناسب با آنچه که قرار است چاپ شود و آنچه که بر آن قرار است چاپ شود انتخاب می گردد. مهم ترین این روش های عبارت‌اند از:

•    چاپ افست: عمدتاً برای انتشارات، تبلیغات 

•    چاپ فلکسو: عمدتاً برای بسته بندی 

•    چاپ هلیوگراور: عمدتاً برای بسته بندی 

•    چاپ سیلک اسکرین: عمدتاً برای تبلیغات چاپهای تفکیکی 

•    چاپ دیجیتال: برای همه مصارف، تبلیغاتی و اداری در تیراژ پایین 

 

موضوع:

پروژه کارآفرینی شرکت خدمات چاپی و تبلیغاتی

فهرست مطالب

صل اول – معرفی طرح

 

1-2-مشخصات محصول

1-1-2- نام و کاربرد محصول 

2-1-2-مشخصات فنی محصول 

3-1-2-معرفی روشهای تولید 

4-1-2-تشریح مختصر فرایند 

فصل دوم – تعیین ظرفیت

 

2-2-تعیین ظرفیت تولید

2-3-برآورد میزان مصرف مواد اولیه و قطعات خریدنی

2-4-معرفی دستگاه ها و تجهیزات تولید

2-5-معرفی تجهیزات و تاسیسات عمومی

فصل سوم – معرفی نیروی انسانی

 

معرفی نیروی انسانی

1-3-برآورد پرسنل تولیدی

2-3-پرسنل اداری و خدمات

فصل چهارم – هزینه ها

 

معرفی هزینه ها

برآورد هزینه استهلاک

فصل پنجم – شرح فرایند و اطلاعات فنی مورد نیاز

 

شرح فعالیت های شرکت 

1 – فعالیت های تبلیغاتی چاپی 

2 – فعالیت های تبلیغاتی تصویری 

3 – فعالیت های تبلیغات مجازی 

برخی از اطلاعات فنی مورد نیاز 

چاپ 

انواع چاپ

طراحی گرافیکی (تجاری ، تجاری و تبلیغاتی )

طراحی موفق آرم تجاری 

حال، راز طراحی موفق یک آرم چیست؟

انتخاب و طراحی آرم 10 مرحله‌ی مختلف دارد، یعنی 10 روش مختلف طراحی موفق یا کارامد برای کسب درآمد 

طراحی پوستر و کاتالوگ 

پوستر 

طراحی پوستر 

اندازه 

سازماندهی مطالب

متن

راهنمای تهیه پوستر 

پوسترها به دو دسته کلی یک نظری و چند نظری تقسیم میشوند 

پوستر های یک نظری

پوسترهای چند نظری

هر پوستر به طور معمول از اجزا زیر تشکیل می گردد.

?- شعار اصلی پوستر

?- تصویر یا تصاویر پوستر

?- پیامثانوی ( محتوی پیام)

?- نام و نشان گوینده پیام ،گاهی پوستر ها میتوانند صرفا حاوی نوشته باشند

بیلبوردها از سالهای 1990 تا امروز

انواع

مروری بر تنوع تجربیات تایپوگرافی

توصیه هایی برای کم کردن حجم مطالب 

کاربرد رنگها

چند نکته ی مفید

کمپوزیسیون در پوستر

کمپوزیسیون ( Composition )

اهمیت کمپزیسیون

کمپوزیسیون مطلوب

شعار در پوستر

کاربرد شعار خوب در پوستر برای جذب توریست

شعار در پوستر برای نمایشگاه سالانه کتاب

فصل ششم چکیده مطالعات فنی ، مالی و اقتصادی

 

جدول (1-1) جمع بندی مشخصات اصلی طرح تولید

نتیجه گیری

برخی از اطلاعات فنی مورد نیاز :

چاپ :

چاپ فن قرار دادن نوشته و تصویر، معمولاً به وسیله مرکب، بر روی کاغذ یا دیگر سطوح است.

چاپ امروزه فرآیندی انبوه صنعتی است و بخش اساسی صنعت نشر و بخشی مهم از فعالیت‌های اداری و حکومتی است.

واژه «چاپ» (و صورت قدیمی‌تر آن «چهاپ») را به احتمال برگرفته از واژه چینی چاو دانسته‌اند.

 

انواع چاپ

چاپ انواع مختلفی دارد که متناسب با آنچه که قرار است چاپ شود و آنچه که بر آن قرار است چاپ شود انتخاب می گردد. مهم ترین این روش های عبارت‌اند از:

• چاپ افست: عمدتاً برای انتشارات، تبلیغات 

• چاپ فلکسو: عمدتاً برای بسته بندی 

• چاپ هلیوگراور: عمدتاً برای بسته بندی 

• چاپ سیلک اسکرین: عمدتاً برای تبلیغات چاپهای تفکیکی 

• چاپ دیجیتال: برای همه مصارف، تبلیغاتی و اداری در تیراژ پایین 

 

طراحی گرافیکی (تجاری ، تجاری و تبلیغاتی )

طراحی موفق آرم تجاری :

مشتریان اغلب به آرم شرکت‌ها توجه زیادی نشان می‌دهند، زیرا این علامت‌ها بر "ارزش" محصولات و خدمات می‌افزایند. گاه این "ارزش" به مهم‌ترین عامل تحریک کننده‌ مشتریان برای خرید و استفاده ‌از محصولات و خدمات ، تبدیل می‌شود.

این جا است که علامت تجاری و یا آرم معنایی گنگ می‌یابد. قبل از هر چیز این "ارزش" دقیقا به چه معنا است؟

ارتباط نوع محصول و نام شرکت و ارزش مطروحه نیز بسیار با اهمیت است. حرفه‌ای‌های بازاریابی، همه‌ این موارد را تبلیغات می‌نامند.مشتریان عاشق تبلیغات هستند، بنابراین آرم ها را نیز دوست دارند. خبرگان در امر بازاریابی، انتخاب یک آرم یکدست و کامل را کلید همه مشکلات بازاریابی می‌دانند.

 

حال، راز طراحی موفق یک آرم چیست؟

قبل از پاسخ به این سؤال، بیایید سه رویکرد رایج بسیاری از بازاریابان را در توسعه وطراحی آرم، با کمک گرفتن از انس های تبلیغاتی مشاورین و مؤسسات طراحی آرم، بررسی کنیم.

البته این نظریات اغلب پایه واساس درستی ندارند و از نظر من این افراد تاکنون نتوانسته اند علامت تجاری موفقی طراحی کنند. به هر حال این سه رویکرد عبارتند از:

1- دکوراسیون

2- الحاق

3- Golem 

در روش اول این طور به نظر می رسد که تمایز، عاملی برای جلوه بیش تر است. متخصصین با اشاره به نام‌ها و نشانه‌های طراحی شده اظهار می کنند: "ما آرم‌هایی متمایز از رقیبان خود، طراحی می کنیم، به این ترتیب مشتریان، ما را از بقیه تمیز می‌دهند."

این روش، رویکردی کاملا ابتدایی است و برای افزایش اعتبار باید آن را با عواملی از دو رویکرد دیگر تلفیق کرد. 

 

روش"الحاق"، ارزش‌های مربوط به آرم و سایر مفاهیم مورد نظر را به اسم، نشانه و هم‌چنین موضوعات مربوط به رویکرد قبلی اضافه می کند. روند منطقی این جریان به این طریق پیش می رود:

مشتری، آرم و "ارزش" های افزوده به آن را که به شکلی زیبا تصویر شده، در پیغام های الکترونیکی دیده، بلافاصله احساس می کند که این علامت تجاری نیازهای اورا برآورده می‌کند. طرفداران طراحی آرم های احساساتی ادعا می‌کنند، آن ها نیز تقریبا از این روش استفاده می کنند. (مثلا آنها در تبلیغات، احساسات را برانگیخته و آن را تحریک می کنند).

در رویکرد سوم، بازاریابان، سعی می کنند، تبلیغات‌شان با هویت انسانی و شخصیت پردازی همراه باشد. به این ترتیب مشتری با آرم ارتباط برقرار می‌کند.

به عقیده نویسنده، این سه نگرش، شرکت ها را به بیراهه کشانده، موجب شده پتانسیل و نیروی لازم برای طراحی آرم را ندیده بگیرند.

اما رویکرد دیگری هم وجود دارد، که به نظر من سودمند‌ترین روش است. کارآمدی این روش را تحقیقات و نظریات روان شناسانه و جامعه شناسانه ثابت کرده‌اند.

منطق توسعه‌ طراحی آرم با "ارزش" افزوده، به نحو شگفت‌انگیزی مشابه منطق توسعه‌ تولیدات است. در هر دو مورد، ابزار یا وسیله ای تولید می‌شود که به درد مشتری بخورد. برای رفع احتیاجات مشتری، دانستن نوع این احتیاجات اهمیت زیادی دارد. از دید من، تصمیم مصرف کننده برای خوشحال بودن، استراحت، سرگرمی، تقویت اعتماد به نفس، خیال پردازی یا هر مورد روحی دیگر؛ همان "احتیاجات" او را تشکیل می‌دهند.

مصرف‌کنندگان، هنگام دست یابی به اهداف و امتیازات تجربی، احساسی، روانی و اجتماعی درست مانند تلاش برای دست‌یابی به اهداف حقیقی و ملموس، مصمم و هدف‌مند هستند. علامت‌های تجاری توأم با "ارزش"‌ های افزوده، ابزاری برای کمک به مصرف‌کنندگان در دست‌یابی به این اهداف هستند. این ابزار، عوامل کمکی و به زبان دیگر، عوامل کمکی اجتماعی هستند. 

در حقیقت یک آرم بدون یک سناریوی متقاعدکننده‌ برای افراد، آرم نیست. این علامت ممکن است به آرم، شباهت داشته باشد؛ نام، نشانه و ویژگی‌های تصویری شناخته شده‌ای داشته باشد و حتی از روش های تبلیغاتی نیز استفاده کند، اما مصرف‌کنندگان به این محصول بی‌اعتنا می باشند.

تمام روش های نوین و موفق در امر تولید محصولات و ارایه‌ خدمات، در مورد طراحی آرم نیز چاره ساز است، شرط لازم وکافی برای موفقیت، فراهم‌کردن چیزی برای مشتری است که به آن نیاز دارد ولی نمی تواند خیلی سریع به آن دست پیدا کند...به این دلیل که تهیه آن برای مشتری کاری دشوار، پیچیده، پرزحمت، خسته کننده و گسترده است.

دانلود کامل پروژه کارآفرینی شرکت خدمات چاپی و تبلیغاتی

پروژه کارآفرینی کارگاه خیاطی و طراحی لباس

پروژه کارآفرینی کارگاه خیاطی و طراحی لباس

خیاطی یکی از مشاغلی است که از دیر باز مورد توجه ایرانیان بوده است ، تولید پوشاک در دوره های گوناگون شکل و شمایلی متفاوت داشته است ، امروزه بازار خیاطی با استفاده از ماشین آلات مدرن و دستگاههای پیشرفته و کارخانه های عظیم بسیار متفاوت با گذشته است ، ولی همچنان استفاده از پوشاک تولیدی کارگاهها در همه دنیا رواج دارد ، کارگاه خیاطی در ایران تاریخچه ای بیش از 150 سال دارد ، امروزه کارگاهها نیز مانند سایر بخش ها مدرن شده و با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا سعی در آموزش خیاطی به روش نوین می نمایند .

موضوع:

پروژه کارآفرینی کارگاه خیاطی و طراحی لباس

فهرست مطالب

فصل اول - کلیات 

1- 1 مقدمه : 

1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

محل اجزا :

1 – 3 – مشخصات متقاضیان :

1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :

1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

وضعیت مختصر اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی محل اجرای طرح :

برخی از آموخته های هنرجویان در کارگاه :

مقدمات تکمیل کالای نساجی 

آشنایی با پارچه ها

هدف

به طور کلی پارچه ها را به پنج گروه اصلی تقسیم می کنند  :

شناسایی پارچه ها از روی درجات روی اتو

درجه 1 : درجه ضعیف

درجه 2 :ابریشم مصنوعی

درجه 3 :تریلین – لئوناردو

درجه 4 :پارچه های پشمی

درجه 5 : پارچه های نخی

پارچه کدری 

درجه 6 : پارچه های کتانی

برش پارچه ها

برش قرینه

آشنایی با دوخت های مختلف با چرخ خیاطی

آشنایی با دوخت جادکمه

آشنایی با دوخت مغزی صاف و اریب

هدف

آشنایی با دوخت جیب های درز بغل

آشنایی با دوخت جیب دو فیلتو و با دهنه

هدف 

آشنایی با جیب یک فیلتو با بندینک و لایی چسب دار مدل بارانی

هدف

هدف

آموزش اندازه گیری دامن و شلوار

دامن ، مادر الگو

دامن فون

آشنایی بابرش دامن و آستر

آشنایی بادوخت دامن

 

فصل دوم - روش انجام کار 

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

فهرست تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها :

فهرست مواد مصرفی مورد نیاز :

مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :

توجیه اقتصادی محصول :

روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت فروش کالا )

 

فصل سوم - امور مالی طرح 

میزان سرمایه گذاری :

محاسبه هزینه ها :

محاسبه سود و زیان ویژه ( ارقام به میلیون ریال ) 

تاسیسات مورد نیاز :

هزینه های قبل از بهره برداری :

هزینه های ثابت طرح :

هزینه های جاری ( مواد اولیه و بسته بندی ) 

حقوق و دستمزد پرسنل:

هزینه های تعمیرات و نگهداری :

هزینه سوخت و انرژی :

استهلاک و تعمیر و نگهداری :

 

فصل چهارم  - جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات 

نتایج حاصله از اجرای طرح :

منابع و ماخذ

1- 1 مقدمه : 

خیاطی یکی از مشاغلی است که از دیر باز مورد توجه ایرانیان بوده است ، تولید پوشاک در دوره های گوناگون شکل و شمایلی متفاوت داشته است ، امروزه بازار خیاطی با استفاده از ماشین آلات مدرن و دستگاههای پیشرفته و کارخانه های عظیم بسیار متفاوت با گذشته است ، ولی همچنان استفاده از پوشاک تولیدی کارگاهها در همه دنیا رواج دارد ، کارگاه خیاطی در ایران تاریخچه ای بیش از 150 سال دارد ، امروزه کارگاهها نیز مانند سایر بخش ها مدرن شده و با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا سعی در آموزش خیاطی به روش نوین می نمایند .

 

 

1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

کارگاه خیاطی 

 

 

محل اجزا :

استان شهرستان بخش روستا

 

1 – 3 – مشخصات متقاضیان :

نام نام خانوادگی مدرک تحصیلی  تلفن

 

 

1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :

کارگاه خیاطی یکی از مشاغلی است که در زمینه آموزش شغل به هنرجویان فعالیت می کند ، این طرح می تواند در دراز مدت بسیاری از مشکلات اشتغالزایی را در قشر خاصی برطرف نماید . تولید البسه در کارگاهها و ارائه آن به بازار می تواند کسب و کار خوبی را برای متقاضیان فراهم نماید .

 

1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

خودکفایی ، شکوفایی صنایع ، اشتغالزایی قابل توجه ، سوددهی مالی و بسیاری موارد دیگر از موارد مفید بودن طرح برای جامعه میباشد و همچنین نشان دادن این مطلب که طرح و ایده نو و خلاقانه همیشه می تواند باعث موفقیت باشد.

 

1 – 6  - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

 

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

از آغاز پیدایش انسان ، همواره چگونگی پوشش و نجات او از سرما مطرح بوده است. مصریها نزدیک به  ۵۵۰۰  سال پیش هنر ریسندگی و بافندگی پنبه را آموختند و چینیها با پرورش کرم ابریشم در حدود  ۳۶۰۰  سال پیش مشکلات پوشش خود را حل کردند. در سده هفدهم دانشمند انگلیسی به نام رابرت هوک  "Robert- Hooke" پیشنهاد کرد که می‌توان الیاف را با توجه به شیوه‌ای که کرم ابریشم عمل می‌کند تولید نمود.پس از آن ، یک بافنده انگلیسی به نام لویزشواب  Lois- Schwabe توانست الیاف بسیار ظریف شیشه را با عبور شیشه مذاب از منافذ بسیار ریز تهیه نماید. پس از چندی ، سایر دانشمندان موفق به استخراج سلولز چوب و در نتیجه تولید الیاف شدند در سده‌های هجده و نوزدهم، همراه با انقلاب صنعتی ، رسیدگی و بافندگی مبدل به تکنولوژِی تهیه پارچه از الیاف گوناگون طبیعی و مصنوعی شد. 

دانلود کامل پروژه کارآفرینی کارگاه خیاطی و طراحی لباس

پروژه کارآفرینی شرکت تولید و بسته بندی چای

پروژه کارآفرینی شرکت تولید و بسته بندی چای

چای که به زبان انگلیسی TEA  و چینی TAY  یا CHAI  نامیده می شود ، به صورت درخت یا درختچه و مخصوص مناطق استوایی و اطراف آن است . بوته چای دارای برگهای ساده ، غالباً پایا ، متناوب و گل هایی معمولا نر - ماده و منظم است . چای دارای دو گونه مهم چینی CAMELLTA SINESIS  و آسامی CAMELLTA ASSAMICA  و یک زیر گونه کامبوجی می باشد . چای را از سرشاخه های جوان و ترد شامل دو یا سه برگ و جوانه های ناشکفته انتهایی و با عملیاتی چند بر روی آنها می سازند . 

چای نوعی نوشیدنی بسیار رایج است که مانند قهوه در ردیف رایج ترین و مهم ترین نوشابه های مطبوع و مورد مصرف در بیشتر جهان می‌باشد . 

 

موضوع:

پروژه کارآفرینی شرکت تولید و بسته بندی چای

فهرست مطالب

فصل اول - معرفی طرح

 

مشخصات محصول

نام و کاربرد محصول: تشریح مختصر فرایند

 

فصل دوم – تعیین ظرفیت

 

تعیین ظرفیت انجام فعالیت

برآورد میزان مصرف مواد اولیه و قطعات خریدنی

معرفی تجهیزات و تاسیسات عمومی

 

فصل سوم - معرفی نیروی انسانی

 

برآورد پرسنل تولیدی

پرسنل اداری و خدمات

 

فصل چهارم - معرفی هزینه ها

 

تعریف هزینه های سالیانه

برآورد هزینه استهلاک

 

فصل پنجم -  شرح فرآیند و اطلاعات فنی مورد نیاز  

 

چای چیست

خواص چای          

تاریخچه چای:

کشت چای درایران

مشخصات چای:

تقسیم بندی چای از لحاظ زراعی 

تقسیم بندی گیاه چای از لحاظ طرز تهیه و تولید 

انواع چای 

چای سیاه 

چای سبز:

چای اولنگ

چای قالبی 

انواع چای 

ترکیبات چای 

ترکیبات اساسی برگ چای عبارتند از 

ارزش غذایی چای 

مراحل تولید چای 

مراحل تولید چای به شیوه ارتدوکس ( سنتی )‌ به طور خلاصه عبارت است از :

الف ) پلاساندن 

ب - مالش 

ج - تخمیر 

د - خشک کردن 

درجه بندی چای :

رنگ چای :

نقش چای در پیشگیری و درمان انواع بیماریها 

طرز دم کردن چای :

چند پیام بهداشتی :

تقلب در چای :

استانداردهای بسته بندی چای :

نوعی دیگر از مراحل تولید چای :

مرحله اول دریافت برگ سبز چای

مرحله دوم : پلاس  

تراف ها

مرحله سوم : مالش

دستگاه مالش

مرحله چهارم :‌ تخمیر

مرحله پنجم : خشک کردن

دستگاه خشک کن

مرحله ششم : جدا سازی و سورتینگ

مراحل تولید :

Rolling

Method

Roll-breaking and sifting

اکسیده شدن ( تخمیر )

مراحل

علم شیمی

گرمایش

تغذیه خشک کننده با هوای گرم و هوای جاری

هوای جاری :

درجه بندی و دسته بندی

بسته بندی

چای مرغوب، چای نا مرغوب 

چای مرغوب 

این لکه‌های روغنی 

چای کدر یا پررنگ 

چای‌ درمانی‌         

نقش‌ چای‌ در پیشگیری‌ و درمان‌ انواع‌ بیماری‌ها 

چای‌های معطر      

خصوصیات محافظتی چای     

اثرات دیگر چای 

 

فصل ششم – خلاصه مطالعات فنی و نتیجه گیری

 

چکیده مطالعات فنی ، مالی و اقتصادی

نتیجه گیری  

مقدمه :

چای که به زبان انگلیسی TEA  و چینی TAY  یا CHAI  نامیده می شود ، به صورت درخت یا درختچه و مخصوص مناطق استوایی و اطراف آن است . بوته چای دارای برگهای ساده ، غالباً پایا ، متناوب و گل هایی معمولا نر - ماده و منظم است . چای دارای دو گونه مهم چینی CAMELLTA SINESIS  و آسامی CAMELLTA ASSAMICA  و یک زیر گونه کامبوجی می باشد . چای را از سرشاخه های جوان و ترد شامل دو یا سه برگ و جوانه های ناشکفته انتهایی و با عملیاتی چند بر روی آنها می سازند . 

چای نوعی نوشیدنی بسیار رایج است که مانند قهوه در ردیف رایج ترین و مهم ترین نوشابه های مطبوع و مورد مصرف در بیشتر جهان می‌باشد . 

چای دارای اهمیت غذایی ودارویی بسیاری است . ولی مهم ترین اثر آن تاثیر برروی سیستم اعصاب و در نتیجه رفع خستگی و ایجاد آرامش در انسان است چای دارای مقادیر قابل توجهی پروتئین . هیدراتهای کربن وانواع مختلفی از ترکیبات شیمیایی می باشد . چای دارای اثر انرژی زایی بالایی می باشد . بطوری که یک فنجان چای  ۴  کیلو کالری انرژی به بدن می رساند . مصرف زیاد چای می تواند باعث طپش قلب . عصبانیت . اضطراب . بی خوابی و لاغری شود  . 

 

خواص چای

چای دارای اهمیت غذایی ودارویی بسیاری است . ولی مهم ترین اثر آن تاثیر برروی سیستم اعصاب و در نتیجه رفع خستگی و ایجاد آرامش در انسان است چای دارای مقادیر قابل توجهی پروتئین . هیدراتهای کربن وانواع مختلفی از ترکیبات شیمیایی می باشد .

 

 

 تاریخچه چای: 

تحقیقات نشان می دهد که بوته چای را در حدود۳هزار سال (ق.م) در چین می شناخته اند . کیاه چای و واریته های آن به حالت وحشی در شمال هند درناحیه ای به نام اسام می روییده . از نظر کاشت و مصرف چین اولین محلی است که این گیاه در آنجا در حدود  ۲۷۰۰  سال (ق.م) کشت می شده وبه مصرف می رسیده در زمانهای گذشته کاهنهای بودایی برای کمتر خوابیدن از چای استفاده می کرده اند و افسانه ای دراین مورد هست که می گوید کاهنی بنام بودهیدهارما در مراجعت از ژاپن به خواب می رود و پس از بیدار شدن برای تنبیه شدن مژه های خود را کند وروی زمین ریخت این مژه ها در خاک ریشه داد وتبدیل به درخت چای شد . انتشار این گیاه از چین به ژاپن وهند و از قرن پانزدهم در اروپا کشت چای رایج شد. 

 

کشت چای درایران: 

از اوایل قرن بیستم چایکاری در ایران آغاز شد . قبل از سال  ۱۲۸۰(ه . ش ) کشت چای درایران رواج نداشت و ایرانیان قدیم به جای چای قهوه می نوشیدند . به همین دلیل چایخانه های ایران همان نام قدیمی خود یعنی قهوه خانه را حفظ کرده اند  . 

علاقه دولت ایران به کشت چای در سال  ۱۲۸۰  (ه .ش) باعث شد تا سفیر ایران در هند بنام حاج محمد میرزا کاشف السلطنه ماموریت یافت تا چگونگی کشت چای را بیاموزد . ایشان پس از مدتها کار و تلاش روی مزارع چای در هند موفق شد اصول و فنون چایکاری را بیاموزد و با موافقت دولت هند تعداد  ۲۰۰۰  نهال چای به ایران بیاورد و آنها را در زمینی در نزدیکی شهر لاهیجان بکارد . پس از آن بود که بتدریج کشت چای در ایران رواج یافت  . 

 

 مشخصات چای: 

گیاه چای از تیره  teaceae است . نوع پرورشی آن بنام  camellia sineasis است. به دو شکل وحشی وپرورش یافته است . در حالت وحشی ارتفاع ان ارتفاع آن به  ۱۰- ۱۵  متر می رسد که اغلب در کشورهای خاور دور می روید . انواع پرورشی آن دارای ارتفاع  ۵۰  - ۷۰  متر است . که حداکثر به  ۲  متر می رسد  . 

 

 تقسیم بندی چای از لحاظ زراعی  : 

۱) گونه چینی  

۲) گونه اسامی و کامبوجی  

۳) نژادهای دو رگه  

 

▪ تقسیم بندی گیاه چای از لحاظ طرز تهیه و تولید  : 

۱) چای سیاه  

۲) چای سبز  

۳) چای اولنگ  

۴) چای قالبی  

  

 انواع چای  

▪ چای سیاه  

این نوع چای پس از انجام تمام مراحل چایسازی بدست می آید این نوع چای به دو طریق رسمی یاارتدکس و غیر رسمی بدست می آید در روش ارتدکس که همان روش چایسازی ایران نیز می باشد تمام مراحل تهیه چای از قبیل : پلاس ومالش و تخمیر و خشک شدن انجام می گیرد این نوع چای دارای درجه بندی هایی مثل :چای قلم . پیچیده . باروتی . و ... می باشد . در چای غیر رسمی از ماشین هایی استفاده می شود که در آن مرحله پلاس حذف می شود . این چای در ایران استفاده نمی شود  . 

دانلود کامل پروژه کارآفرینی شرکت تولید و بسته بندی چای

پروژه کارآفرینی کارگاه چوب و کاغذسازی

پروژه کارآفرینی کارگاه چوب و کاغذسازی

کاغَذ ماده‌ای است پهن و نازک که از فشردن الیاف موادی مانند خمیر چوب، برنج یا کتان درست می‌شود و بیش‌تر برای نوشتن به کار می‌رود. با این همه، از کاغذ برای بسته‌بندی، آرایش درونی ساختمان، صافی‌های صنعتی و پژوهشی و کارهای دیگر نیز بهره می‌گیرند.

موضوع:

پروژه کارآفرینی کارگاه چوب و کاغذسازی

فهرست مطالب

فصل اول

معرفی طرح 

مشخصات محصول 

تعیین ظرفیت تولید 

برآورد میزان مصرف مواد اولیه و قطعات خریدنی 

معرفی دستگاهها و تجهیزات تولید 

معرفی تجهیزات و تاسیسات عمومی 

معرفی تجهیزات و تاسیسات ساختمانی 

فصل دوم

معرفی نیروی انسانی 

پرسنل اداری و خدمات 

فصل سوم

معرفی هزینه ها 

برآورد هزینه استهلاک 

فصل چهارم 

شرح فرآیند تولید 

پیشگفتار 

پیشینه تاریخی 

تاریخچه صنایع چوب و کاغذ در ایران 

کاغذ چینی و کاغذ ایرانی 

ساختن کاغذ 

کاغذ سازی در ایران امروز 

شیمی کاغذ 

ترکیبات شیمیایی کاغذ 

خشک کردن خمیر کاغذ 

پرس کردن ، برش زدن و بسته بندی 

فصل پنجم


چکیده مطالعات فنی ، مالی و اقتصادی

 

پیشگفتار :

کاغَذ ماده‌ای است پهن و نازک که از فشردن الیاف موادی مانند خمیر چوب، برنج یا کتان درست می‌شود و بیش‌تر برای نوشتن به کار می‌رود. با این همه، از کاغذ برای بسته‌بندی، آرایش درونی ساختمان، صافی‌های صنعتی و پژوهشی و کارهای دیگر نیز بهره می‌گیرند.

الیافی که در ساخت کاغذ بکار می‌رود معمولاً طبیعی و شامل سلولوز است. کاغذ قطع بزرگ اروپاcolombeir نام دارد.واندازه همیشگی آن 63*90است پایینتر ازآنjesusاست که درکنارآن نشانه یj.h.slداردکوچک شده ی نام عیسای پیامبراست.پایینتر از آنraisinاست که نشانه ی خوشه دارد،و به اندازه ی 50*65 است.اندازه ی نسکها ازین چهار جورکاغذ بوده که یک برگ آن را iplangوچهارتایی راinfolioوهشت تایی راinquartoو16دیمه ای(صفحه ای)راin-octaroو32دیمه ای راin-roمیگفتند-بااین باز در کاغذ(رُخنَه)فرنگی ترانوشت(نسخه)نویسان سده های یازدهم یا سیزدهم درایرانوهند بهره میبرده اند.که دبیرگان(خطوط)هندی ومهرهای فشاری از مشخصه های آن است.کاغذدارای گونه های افزونی بوده است وبیشتر به نام جای ساخت وپرداخت آن است،که نزدیک هشتادوپنج گونه ی آنرا برشمرده اند.با این باز نامهایی که بیشتر در فهرستها ی دستنویس نسکخانه های کُیانی(مرکزی) ملی ملک...ودیگری آمده ازین دستند:خانبالیغ(به نام شهر[[خانبالیغ درچین)که در سده های پنجم وششم بسیار رواج داشت.سمرقندوخطایی(به نام خط که چینی هم مینامند)بخارایی وسپاهانی وعادل شاهی وبغدادی ترکی مصری کشمیری وترمه وفساقی وفرنگی که یاد آن آمده است.رنگ بیشتر کاغذهای کهن سپید بوده است.گاهی آنرا میرزیدند(رنگمیکردند)ورنگارنگ به کبودورنگاری وابری وحنایی وکاهی وزراندود وزرافشان ومعرق ومرصع ومُذهب وآهارمهرشده ونگارشده یاسپیداب شده ویابافتار(متن)وحاشیه شده. گونه های کاغذ:بغدادی-هندی-خانبالیغ-اصفهانی-مصری-فرنگی-بخارایی-ترمه-ترمه اصفهانی-آهاری-ابری-ابریشمی-پوست دل آهو-حنایی-خراسانی-ونیزی-فرنگی نو-طلحی-نوحی-فرعونی-جعفری-طاهری-جیهانی-مامونی-منصوری-مقتابی-دولت آبادی. ابری=میر محمد طاهر که مرد دارای چشش(ذوق)و هنر بود درزمان شاه تهماسب از ایران به هندوستان رفته وکاغذابری را آنجا نوآورد وبی درنگ به ایران فرستاد. ابریشمی:که از ابریشم ساخته میشد بسیار نازک و تُنُک ونرم خو بود. وبارها پس از آهار دادن ومهره کشی آغاز به نوشتن در روی آن چُنین کاغذ می نمودند. پوست دل آهو:اینجور را از پوست آهو درست نموده وبیشتر برای ترا نوشتنِ(استنساخ) نِپی(کلام الله مجید،سی پاره)یا حرزهای مجدول زرین(مطلا)و رنگها بهره وری میشد. بغدادی:این کاغذ که کلفت تر بود از گونه های دیگر کاغذها شکننده وناپایدار نبوده وپخش کننده ی زگالاب (مرکب) نیز نبوده است.اینجور کاغذ را هم رجِ کاغذهایدمشقیو آملیوسمرقندی دانسته اند. حنایی:با بهره وری ازحناوزعفران چند تکه رنگ مداد(زگالاب) درست میشده است. خراسانی:گینه ی(جنس) این کاغذ کتان بوده و نوآور آن مردمان خراسان بوده اند و بنا به گفته ای در زمان بنی امیه ساخت اسن کاغذ از رواج نسبی برخوردار بوده است. عادلشاهی:کاغذیست بی دانه،پایدار وهموار که بیشتر در زاوریِ(خدمت) نویسندگی جای میگرفته است. دولت آبادی:کاغذی بوده که در درجه دویم مِهندی(اهمییت) پس ازکاغذ عادلشاهیجای داشته است. سمرقندی:کاغذیست هموار وپایدار وسپید وپخش کننده ی زگالاب (مرکب) نیز نیست.

رنگهایکاغذ:پسته ای-نخودی-شکری-حنایی بن مایه:از طراحی تاصحافی،فریدون آذریون،آذریون1380

پیشینه تاریخی :

 

اندازه‌های استاندارد کاغذ

چینی‌ها نخستین مردمانی بودند که بیش از 2 هزار سال پیش کاغذهایی مانند کاغذهای امروزی ساختند. ایرانیان مسلمان شیوهٔ ساختن کاغذ را از چینی‌ها آموختند و آن را بهبود بخشیدند. شهر سمرقند برای سال‌ها بزرگ‌ترین مرکز ساختن و خرید و فروش کاغذ بود. سپس، در شهرهای دیگر، از جمله بغداد، دمشق، قاهره، مراکش، جزیرهٔ سیسیل و شهرهای مسلمان‌ نشین اسپانیا، کارخانه‌های کاغذسازی به راه افتاد.

 

تاریخچه صنایع چوب و کاغذ ایران :

مجتمع صنایع چوب و کاغذ ایران (چوکا) در سال 1352 با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (60% سهام) و وزارت کشاورزی و عمران روستایی (40% سهام) در کیلومتر سی و چهار جاده بندر انزلی به آستارا تاسیس و عملیات اجرایی و ساختمانی آن در سال 1357 به پایان رسید. با توجه به مقارن بودن راه اندازی مجتمع با اوج گیری انقلاب اسلامی در مهر ماه 1357 طی یک راه اندازی نمایشی مجتمع افتتاح اما پس از چند روز کار متوقف شد. براساس قرارداد منعقده شرکت سازنده (استدلر هرتز از کشور کانادا) می بایست با ترکیب مدیریت و کارکنان ایرانی و خارجی بعد از تکمیل کارخانه و رساندن آن به ظرفیت اسمی و آموزش پرسنل، کارخانه را ترک و آن را تحویل متخصصان ایرانی می داد. لیکن پرسنل خارجی بدون تحویل کارخانه ایران را ترک نموده و به تعهدات خود عمل نکردند لذا تا سال 1361 عملا تولید کارخانه با رکود کامل همراه بود. از سال 1361 تلاشهای برنامه ریزی شده ای جهت راه اندازی و تداوم تولید شروع شد و با تحویل کارخانه به سازمان صنایع ملی ایران در سال 1364، این تلاشها به بار نشست و از آن سال به بعد کارخانه هر سال نسبت به سالهای قبل وضعیت بهتری پیدا کرد. در سال 1365 تصمیمات لازم جهت جداسازی بخشهای جنگل و صنعت تحت مدیریت مستقل اتخاذ و شرکت قبلی به سه شرکت مستقل  صنایع چوب اسالم و شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران ( تحت پوشش سازمان صنایع ملی) و شرکت جنگل شفارود تحت پوشش وزارت کشاورزی تجزیه گردید. در نتیجه ماموریت حفظ ، بهره برداری و احیاء جنگل و تولید فرآورده های چوبی (تراورس، واشان، تخته و غیره) از حیطه فعالیت های شرکت چوکا حذف گردید.

دانلود کامل پروژه کارآفرینی کارگاه چوب و کاغذسازی