پروژه بررسی رابطه میان بانکداری الکترونیکی در بانکهای خصوصی و دولتی و رضایت مشتریان
پیشگفتار :
بحث بانکداری الکترونیکی چند سالی است که در فضای کنونی جامعه ایران از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار شده است .در سطح بینالمللی امروز بانکداری الکترونیکی شامل تمامی خدمات پولی و مالی است که در محیطهای رایانهای در اختیار مردم قرار میگیرد.
موضوع:
پروژه بررسی رابطه میان بانکداری الکترونیکی در بانکهای خصوصی و دولتی و رضایت مشتریان
فهرست مطالب
پیشگفتار :
مقدمه :
کلید واژه :
فصل اول - کلیات تحقیق
بیان مسئله :
اهمیت و ضرورت تحقیق :
هدفهای کلی تحقیق :
فرضیه ها :
فرضیه اصلی تحقیق :
فرضیه فرعی :
فصل دوم - ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه :
تحقیقات انجام شده در داخل و خارج کشور
فصل سوم - متدولوژی تحقیق
مواد و روشها :
جامعه آماری :
نمونه آماری و نحوه گزینش آن :
روش های تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات :
محاسبه کای دو طبق مراحل زیر انجام میپذیرد:
1 – روایی محتوا :
برآورد پایایی آزمون :
ضریب همسانی درونی با استفاده از آلفای کرونباخ :
منابع و ماخذ :
پیشگفتار :
بحث بانکداری الکترونیکی چند سالی است که در فضای کنونی جامعه ایران از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار شده است .در سطح بینالمللی امروز بانکداری الکترونیکی شامل تمامی خدمات پولی و مالی است که در محیطهای رایانهای در اختیار مردم قرار میگیرد. یعنی یک مشتری بانک میتواند خدمات پولی و بانکیاش را در هر نقطه جغرافیائی از بانک بگیرد. در واقع در این شکل بانک بیشتر یک موجودیت الکترونیکی دارد و نوع دسترسی بیشتر شبیه به فضای اینترنت و شبکه است و مشتریان خیلی با پرسنل شعبه رو در رو نمیشوند، بلکه از همان فضای ارتباطی برای دستیابی به خدمات خودشان استفاده میکنند. این در حالی است که حتی بانکهای معروف دنیا هم تاکنون نتوانستهاند به مرزهای پایانی بانکداری الکترونیکی برسند و تنها تعداد بسیار اندکی از بانکها در فضای کاملاً مجازی حضور دارند. بانکداری الکترونیکی مراحلی دارد و بسترهائی که باید آماده شوند تا به موجودیتی مکانیزه و الکترونیکی دست یابند. بسیاری از افراد به اشتباه مکانیزه شدن بانکداری را بانکداری الکترونیکی میدانند، در حالی که مرحله اتوماسیون پیشنیاز بانکداری الکترونیکی است. در بانکداری الکترونیکی آنچه از اهمیت کمتری برخوردار است محل جغرافیائی بانک و شعبهها است. مشتری برای سرویس گرفتن از بانک خودش وابستگی جغرافیائی به یک محل خاص ندارد بلکه با داشتن یک دستگاه الکترونیکی مانند کامپیوتر و یا حتی موبایل در هر منطقهای که هست، میتواند ارتباط برقرار کند و از خدمات بانکی برخوردار باشد. در این فضا دید کلی بر پایه مشتری مداری است، در حالی که در بانکداری سنتی اصولاً مشتری با حسابهایش شناخته میشود.
همچنین برای مشتری یک تفاوت عمده دیگر هم میان بانکداری الکترونیکی و سنتی وجود دارد و آن عدم وابستگی به زمان است. یعنی در بانکداری الکترونیکی مشتری و بانک هر دو از محدودیت زمان در ارائه و دریافت سرویس آزاد میشوند و در ۲۴ ساعت شبانهروز میتوان از خدمات بانکی استفاده کرد. بهعبارت بهتر وقتی بهجای کارمند بانک با نرمافزار روبهرو باشد و یک سیستم متمرکز مکانیزه داشته باشد، آن وقت با پیشوند e معنی پیدا میکند که تا این مرحله راه بسیار درازی در پیش است. اینچنین سیستمهای الکترونیکی در کشورهای پیشرفته در جهت ارائه سرویس به مشتریان و بهتر و کم کردن هزینهها و رشد سود خودشان میباشد. بنابراین اینچنین سرویسها در جهت آماده کردن نیازی حساس و مهم تکامل مییابد. در بانکداری سنتی هنگامی که کسی در یک شعبه حساب باز میکند، بهدلیل اینکه امکان نقل و انتقال اطلاعات اندک است، او را مشتری آن شعبه میخوانند. بنابراین بهترین سرویسی که بانک میتواند برای او ایجاد کند این است که همه خدمات را در داخل شعبه بدهد. آنچه در نخستین گام هدف بانکداری مکانیزه و در نهایت بانکداری الکترونیکی است این است که بتواند فضائی ایجاد کند که یک نفر بهجای اینکه مشتری یک شعبه باشد مشتری یک بانک باشد. این کاری بزرگ است که در آن مکان جغرافیائی به تدریج کمرنگتر میشود؛ اما هنوز نمیتوان آن را بانکداری الکترونیکی نامید.
مقدمه :
نیازها همواره با توجه به شرایط اجتماعی ایجاد میشوند و بخشهای مرتبط جامعه هم راههائی را برای رفع این نیازها پیدا میکنند و ارائه خدمات از اینجا آغاز میشود، تکنولوژیهای نو و کهنه با هم جدال میکنند و تکنولوژی نو راه را برای پیشرفت خود باز میکند. بنابراین نباید تصور کرد که بانکداری الکترونیکی هدف غائی است و اگر به آن برسیم باید جشن بگیریم.
آنچه در کشور ما احساس میشود این است که بانکداری ما باید به شکل اساسی متحول شود. پارامترهای بسیار مهمی در بانکداری هست که تا آنها متحول نشوند، بانکداری الکترونیکی ما نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. یکی از این پارامترها مشتریمداری است یعنی تا یک روحیه قوی برای محوریت مشتری در بانک وجود نداشته باشد ما یک بانکداری امروزی نداریم. ریسکپذیری یکی دیگر از خصوصیات بارز بانکداری در سراسر جهان است، که در مقایسه با بانکهای پیشرفته دنیا باید این خصلت هر روز بیش از روز پیش در نظام بانکداری ما تقویت شود. در تنوع خدمات نیز همانگونه که اشاره شد، یکی دیگر از همین پارامترهاست. اگر آن دسته از خدمات فراوان بانکی موردنیاز مشتریان که الان در کشور وجود ندارد در سایر کشورها عرضه میشود عرضه نگردد الکترونیکی کردن هم یک محدوده کوچک از خدمات موردنیاز مشتریان را در برخواهد داشت. این خصوصیتی است که بانکهای ما ندارند. همه جای دنیا بانکداران فعالانه دنبال مشتریشان میروند و همواره با نامه از طریق پست سنتی و یا پست الکترونیکی در میان مشتریان بازاریابی میکنند و در صورت مراجعه مشتری به شعبه از وی دعوت میکنند تا از بسیاری از خدمات بانک استفاده کند. بنابراین تنها با الکترونیکی کردن برخی از فعالیتها ما به بانکداری الکترونیکی نمیرسیم بلکه باید در ابتدا زیربنای شکلگیری ارائه خدمات بهصورت الکترونیکی را به دقت ایجاد نمائیم. البته نباید از نظر دور داشت که در طی ۱۰ سال گذشته تغییر و تحولات بسیار زیاد و اساسی در وضعیت بانکداری در ایران رخ داده است و شاید بتوان شرکت خدمات انفورماتیک ایران را معتبرترین شرکتی دانست که تاکنون مجری اتوماسیون بانکهای کشور بوده است.
دانلود کامل پروژه بررسی رابطه میان بانکداری الکترونیکی در بانکهای خصوصی و دولتی و رضایت مشتریان
پروژه بررسی تاثیر هارمونیک محیط کار بر بهره وری کارکنان در سازمان
پیشگفتار :
در این پژوهش به بررسی تاثیر هارمونیک محیط کار بر بهره وری نیروی انسانی می پردازیم ، در این پژوهش تلاش شده است تا با رویکردی پویا و به کمک استفاده از ابزار سیستم دینامیک به تحلیل چگونگی ارتقاء "کیفیت زندگی کاری" پرداخته شود. هدف از این....
موضوع:
پروژه بررسی تاثیر هارمونیک محیط کار بر بهره وری کارکنان در سازمان
فهرست مطالب
پیشگفتار
فصل اول - کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله :
اهمیت و ضرورت تحقیق :
هدف های کلی تحقیق :
فرضیه ها :
فرضیه اصلی :
متغییر های تحقیق :
متغییر مستقل :
متغییر وابسته :
تعاریف مفهومی متغییر ها :
هارمونیک محیط کار ( QWL )
بهره وری
تعاریف عملیاتی متغییر ها :
هارمونیک محیط کار :
بهره وری :
فصل دوم - ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه :
پیشینه (هارمونیک محیط کار)
پیشینه بهره وری :
مفاهیم کیفیت زندگی کاری
شاخص های بهبود کیفیت زندگی کاری عبارتند از:
مهم ترین انتظارات این افراد از محیط کارشان را می توان در 5 مورد زیر خلاصه نمود:
استراتژی بهسازی:
افت کیفیت زندگی کاری و کم کاری
رابطه کیفیت زندگی کاری با کارآیی و اثر بخشیعملکرد
افزایش بهرهوری نیروی انسانی
الف-دیدگاهها ؛ تعاریف و مفاهیم مرتبط با بهره وری
کیفیت زندگی کاری و چگونگی ارتقای آن
شاخص های مشترکی که در اغلب موارد به آن اشاره می شود، عبارتند از:
اقدامات و تدابیر مدیریت منابع انسانی در دو دسته به شرح زیر، قابل تفکیک است:
کیفیت زندگی کاری در مدل والتون عبارت از مراحل زیر است
ویژگی های توسعه سازمانی
2-2.مفاهیم هارمونیک محیط کار
4-2. مهمترین مشخصها و عوامل موثر برای ارتقای هارمونیک محیط کار
1-4.مفاهیم سیستم ها
1-4-1-4. نظریه هیوز و بودیج
کیفیت چیست:
مفاهیم کیفیت :
سطوح کیفیت :
حلقه دمینگ(چرخه دمینگ)
مدیریت کیفیت جامع چیست؟
این بخشها عبارتند از :
3-2.اصول چهارده گانه مدیریت دمینگ
1-3.مفاهیم اصلی انگیزش
انگیزش عبارت است از :
3-1-3. نیاز
1-4-1-3. نظریه سلسله مراتب نیازها
عوامل انگیزشی و نگهدارنده در محیط کار
عوامل انگیزشی
6-4-1-3. نظریه نیازهای سه گانه
5-1-3. نظریه ویژگی های شغل
آنان پیچیدگی مشاغل را بر حسب شش ویژگی به شرح زیر بیان کردند :
6-1-3. نظریه برابری
1-4. بهره وری و هارمونیک محیط کار
3-1-4. کارآیی
4-1-4. اثر بخشی
5-1-4. ارتباط کارآیی و اثر بخشی با بهره وری
6-1-4. بهره وری منابع انسانی (H.R.P)
2-4. تاثیر متقابل بهره وری و هارمونیک محیط کار
فصل سوم - روش شناسی تحقیق
نوع تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری و نحوه گزینش آن
ابزار گردآوری داده ها
مقیاس هارمونیک محیط کار
روش نمره گذاری
ابزار اندازه گیری و تعیین اعتبار و روایی آن
منابع و ماخذ
پیشگفتار :
در این پژوهش به بررسی تاثیر هارمونیک محیط کار بر بهره وری نیروی انسانی می پردازیم ، در این پژوهش تلاش شده است تا با رویکردی پویا و به کمک استفاده از ابزار سیستم دینامیک به تحلیل چگونگی ارتقاء "کیفیت زندگی کاری" پرداخته شود. هدف از این امر تلاش در جهت دستیابی به ابزاری کارآمد برای بررسی ابعاد مختلف مربوط به کیفیت زندگی کاری و تعیین استراتژی های مناسب برای ارتقاء آن و در نهایت ارتقاء بهره وری فرد و سازمان می باشد. لازم است از زحمات بی دریغ استاد گرانقدر جناب آقای فروتن که در انجام این پژوهش صمیمانه یاری دهنده بودند تشکر و قدردانی نمایم .
فصل اول
کلیات تحقیق
• مقدمه
• بیان مسئله
• هدف تحقیق
• اهمیت تحقیق
• فرضیه یا سئوال پژوهشی
• متغییر ها
• تعاریف عملیاتی
مقدمه
هارمونیک محیط کار فرآیندی است که بوسیله آن همه اعضای سازمان ارتباطی باز و متناسب که برای این مقصود ایجاد شده است ، در تصمیمهایی که بر شغلشان بطور خاص و بر محیط کارشان بطور عام اثر می گذارد ، به نوعی دخالت می کنند و در نتیجه مشارکت و رضایت شغلی آنان بیشتر می شود و فشار عصبی ناشی از کار آنان کاهش می یابد ، در واقع هارمونیک محیط کار نمایانگر نوعی فرهنگ سازمانی و شیوه مدیریت است که کارکنان بر اساس آن احساس مالکیت ، خودگردانی ، مسئولیت و عزت نفس می کنند . ( حسینی زاده ، 1387 )
در سالهای اخیر اثر بسیاری از عوامل توسعه منابع انسانی بر عملکرد کسب و کار در بسیاری از تحقیقات گزارش شده است . ( سید جوادی ، 1382 ) در بنگاههای کسب و کار که اغلب با تکاس بین خدمت دهنده و خدمت گیرنده مشخص می شود ، کیفیت و قابلیت خدمت دهنده اثر مهم و مستقیمی بر فرآیند ارائه خدمات و همچنین رضایت مشتری دارد. ارتباط بین شایستگی و قابلیت نیروی انسانی و کیفیت خدمت به مشتری از نظر مفهومی بسیار زیاد است ، زیرا بیشتر کارها مخصوصا در سازمانهای خدماتی توسط کارکنان صورت می پذیرد ، پس از گذشت سالها مدیران سازمانها به این نکته توجه کردند که نیروی انسانی کارآمد یک مزیت رقابتی محسوب می شود . ( رضوی ، 1385 )
هارمونیک محیط کار ( Quality Of Work Life ) ابتدا در اروپا و طی دهه پنجاه مطرح شد ، اریک تریست و همکارانش در دانشکده تاویستاک تحقیقاتی را در زمینه بعد فنی و بعد انسانی سازمانها انجام دادند و در تحقیقات ارتباط بین این دو بعد مورد ارزیابی قرار گرفت . این مطالعات منجر به بوجود آمدن سیستمهای فنی – اجتماعی گردید که امروزه در ایالات متحده آمریکا ، بیشترین اقدامات مربوط به QWL را تحت پوشش خود قرار می دهد . متخصصان پیشگام QWL در بریتانیا ، ایرلند ، نروژ و سوئد طراحی های شغلی را برای هماهنگی هر چه بهتر کارکنان و تکنولوژی ایجاد کردند ، فعالیت QWL آنها عمدتا با همکاری مشترک اتحادیه ها و مدیریت در طراحی کار تدوین شده و باعث بوجود آمدن طراحی هایی از مشاغل گردید که برای کارکنان سطوح بالاتر از منزلت ( اعتبار شغلی ) ، تنوع شغلی و بازخورد اطلاعاتی مربوط به نتایج را به ارمغان می آورد . ( زمانی ، 1384 )
هارمونیک محیط کار طی دهه شصت به ایالات متحده آمریکا رسید و بر عکس اروپا ، نوع QWL پیچیده تر و مرکب تر بوده است و به جای روشی واحد از شیوه ها و نگرشهای متنوعی استفاده شده است . در این زمینه اقدامات پیشگامانه رابت فورد درباره مشاغل غنی شده در شرکت AT&T منجر به ایجاد و بکارگیری فعالیتهای غنی سازی شغلی در بخش خصوصی و دولتی گردید . ( محمد زاده ، 1385 )
اخیرا شیوه های بهره وری و هارمونیک محیط کار به قدری اهمیت و محبوبیت یافته اند که آن را می توان نهضت ایدئولوژیک نامید . همچنین نگرشهای هارمونیک محیط کار ، امکانات بیشتری را برای توسعه ، که از طریق پیوستن نیرویهایی از نهضت کنترل کیفیت....
دانلود کامل پروژه بررسی تاثیر هارمونیک محیط کار بر بهره وری کارکنان در سازمان
پروژه بررسی تاثیر موسیقی بر بهداشت روانی جوانان
چکیده
در هر موجود زنده، سلامتی وضعیتی است که در آن، بین ورود و خروج انرژی و موادی که برای رشد بدن لازم میباشد، تعادل برقرار است. منظور از سلامتی، داشتن دورنمای مثبت برای بیشتر زنده ماندن است. در مخلوقاتی همچون انسان، این واژه معنای گستردهتری دارد.
موضوع:
پروژه بررسی تاثیر موسیقی بر بهداشت روانی جوانان
فصل اول - طرح تحقیق
طرح تحقیق :
واژه های کلیدی :
مقدمه
بیان مسئله :
اهمیت و ضرورت تحقیق :
هدف های کلی تحقیق :
هدف های جزئی تحقیق :
فرضیه ها :
فرضیه اصلی :
فرضیه فرعی :
متغییر های تحقیق :
متغییر مستقل :
متغییر وابسطه :
تعاریف عملیاتی متغییر ها :
افسردگی :
فصل دوم - ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه :
پیشینه بحث :
مفهوم افسردگی
اهمیت موسیقی و ورزش در افسردگی
مهمترین اثرات مثبت موسیقی و ورزش بر دستگاه عصبی عبارتند از :
فوائد موسیقی و ورزش در بهبود افسردگی به طور فهرست وار ارائه میشود :
توجیه فیزیولوژیک و جسمانی اثرات ضد افسردگی موسیقی و ورزش
اثرات زیست-شیمیایی ضد افسردگی موسیقی و ورزش
توجیه شناختی اثرات ضد افسردگی موسیقی و ورزش
توجیه رفتاری خواص ضد افسردگی موسیقی و ورزش
فصل سوم - روش انجام تحقیق
مواد و روشها :
جامعه آماری :
ابزار گردآوری داده ها :
پایایی آزمون :
نمونه آماری و نحوه گزینش آن :
روش نمره گذاری :
فهرست منابع :
منابع فارسی
منابع لاتین
چکیده
در هر موجود زنده، سلامتی وضعیتی است که در آن، بین ورود و خروج انرژی و موادی که برای رشد بدن لازم میباشد، تعادل برقرار است. منظور از سلامتی، داشتن دورنمای مثبت برای بیشتر زنده ماندن است. در مخلوقاتی همچون انسان، این واژه معنای گستردهتری دارد. سازمان بهداشت جهانی سلامتی را این گونه تعریف میکند: آرامش جسمی، ذهنی و اجتماعی و تنها به عدم وجود بیماری یا نبود ضعف و سستی مربوط نمیشود.
افسردگی را میتوان یک فریاد دانست، پیامی که به ما می گوید که حوزهای از زندگی مان را نادیده گرفته ایم. افسردگی یا احساس یاس و ناامیدی تجربه ای درد آور است که پیر و جوان و فقیر و غنی را نمی شناسد. افسردگی را سرماخوردگی شایع روان نامیده اند که چه در تجارب بحرانی و چه در مواقعی که اشخاص با بحرانی روبرو نیستند گریبانگیر افراد میشود
بسیاری از اشخاص در مورد افسردگی دچار آشفتگی و سردرگمی میشوند وحتی وجود آنرا در زندگی زیر سئوال می برند. در بسیاری از موارد افسردگی واکنشی بهنجار در برابر واقعه ای میباشد که در زندگی فرد رخ داده است. افسرده بودن گناه نیست بلکه عکس العملی طبیعی در برابر واقعه ای است که از نظر روانشناختی و جسمانی بر ما واقع شده است. افسردگی در حکم یک سیستم هشداردهنده می باشد که به ما هشدار میدهد که در حال غوطه ور شدن در عمق آب هستیم. افسردگی همچنین وسیله ای دفاعی میباشد که اگر بشکل صحیح بکار گرفته شود. میتواند ما را از استرس و فشارها بدور نگاه دارد و فرصت بهبودی را بما عطا کند. منظور این است که با درک وفهم آن میتوان بجای توقف و ایستای به زندگی ادامه داد و از این مرحله گذشت
فصل اول
طرح تحقیق
طرح تحقیق :
بررسی تاثیر موسیقی در بهداشت روانی جوانان
واژه های کلیدی :
بهداشت روانی Mental Health ، افسردگی depressive ، موسیقی Music ، افسردگی چهار سیستمی Beck Test
مقدمه
افسردگی مجموعه ای از حالات گوناگون است که در زیر چتر آن می توانیم احساس خفیف ملال تا حالت سکون و بی عملی کامل را جای دهیم. ما دراینجا به بعض از آنها بعنوان نمونه اشاره میکنیم
در این زمان شخص چشم انداز خود را نسبت به مسائل مختلف از دست میدهد. بعبارت دیگر درک او از زندگی، شغل و خانواده بی رنگ و مفهوم میگردد. افسردگی چون مجموعه ای از عدسیهای دوربین فیلمبرداری می باشد که تنها بر قسمتهای تاریک متمرکز می شود . بدین شکل شخص الگوی تفکر منفی را نسبت به کل زندگی دردست می گیرد
فعالیت های جسمانی فرد افسرده در زمینه های مختلف کاهش می یابد. فعالیت هایی نظیر میزان خواب، فعالیت جنسی و تغذیه که بطور واضح دیده میشود که در آن تغییراتی پدید آمده است
عزت نفس فرد شدیدا کاهش می یابد نگرش مثبت نسبت به خویشتن بتدریج کاهش یافته و ارزش وجودی فرد زیر سئوال می رود
شخص افسرده در مورد آنچه که دیگران میگویند یا انجام میدهند، بیش از حد حساس میشود. ممکن است شخص رفتار دیگران را سؤتعبیر کند و آنها را بشکل منفی تفسیر کند و بواسطه این ادراکات غلط، تحریک پذیر و مستعد مشاجره گردد
معمولا در حالت افسردگی احساس گناه نیز به چشم می خورد. ممکن است این احساس گناه دلیل واقعی داشته و یا زاده تصور و تخیل فرد باشد
غالبا افسردگی باعث میشود تا فرد نسبت به دیگران حالت وابستگی پیدا کند. این امر باعث تقویت درماندگی شده و آنگاه فرد بخاطر حالت درماندگی خود دچار خشم میشود
بیان مسئله :
از دست دادن کسی یا چیزی و تغییرات در زندگی فردی دو علت زیربنایی درافسردگی میباشد. این عوامل امینت، رفاه و احساس ثبات و استواری ما را تهدید میکنند. ممکن است تصویر ذهنی ما از خویشتن تحت تاثیر قرار گرفته و ما احساس کنیم که دیگر بر خود کنترلی نداریم. اگر شخص به کسی که او را از دست داده است شدیدا وابسته بوده باشد ممکن است احساس کند که زندگی دیگر معنی و مقصودی ندارد. یک مرگ ناگهانی و غیر منتظره ممکن است توانایی های ما را در بکارگیری تکیه گاههای عاطفی مورد نیاز برای رویارویی با مشکل از بین ببرد
گاهی روبرو شدن با یک موفقیت باعث شروع افسردگی میشود. اشخاصی که پس از مدت زمانی طولانی و پس از تلاش بسیار به اهداف خود دست می یابند، ممکن است دریابند که این تلاش و پیکار بوده است که به زندگی آنان معنی بخشیده است. غالبا رسیدن به اهدافی که فرد در پی آنها بوده است شخص را آنچنان که مورد انتظارش میباشد ارضا نمی کند.
پروژه بررسی تاثیر سطح تحصیلات بر طلاق
مقدمه
جامعه شناسان ، مسائل اجتماعی را بر اساس نظریات مختلف جامعه شناختی مورد بررسی قرار می دهند و از نظریه ها و عقاید مختلف جهت تبیین مسائل و ضروریات استفاده می کنند . از جمله این تبیینات ، تبیین کارکردی است که طلاق را برای کل نظام اجتماعی لازم....
موضوع:
پروژه بررسی تاثیر سطح تحصیلات بر طلاق
فهرست مطالب
فصل اول - طرح تحقیق
واژه های کلیدی :
مقدمه
بیان مسئله :
اهمیت و ضرورت تحقیق :
هدف های کلی تحقیق :
فرضیه ها :
فرضیه اول:
فرضیه دوم:
فرضیه سوم:
متغییر های تحقیق :
متغییر مستقل :
متغییر وابسطه :
تعاریف عملیاتی متغییر ها :
سطح تحصیلات
طلاق :
فصل دوم - ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه :
پیشینه تحقیق :
پیشینه طلاق در ادیان و ملل
پیشینه تجربی :
فصل سوم - روش تحقیق ( متدولوژی تحقیق )
مواد و روشها :
یافته های پژوهش :
جامعه آماری :
نمونه آماری و نحوه گزینش آن :
روش های تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات :
ابزار های جمع آوری اطلاعات :
روش های آماری برای تجزیه و تحلیل اطلاعات :
فصل چهارم - یافته های پژوهش
بررسی آمار و داده های بدست آمده
فصل پنجم - نتیجه گیری
نتیجه گیری
محدودیتهای تحقیق :
محدودیتهای تحت کنترل پژوهشگر :
محدودیتهای خارج از کنترل پژوهشگر :
پیشنهادات :
منابع و مآخذ:
الف ـ منابع فارسی
ب ـ منابع لاتین
مقدمه
جامعه شناسان ، مسائل اجتماعی را بر اساس نظریات مختلف جامعه شناختی مورد بررسی قرار می دهند و از نظریه ها و عقاید مختلف جهت تبیین مسائل و ضروریات استفاده می کنند . از جمله این تبیینات ، تبیین کارکردی است که طلاق را برای کل نظام اجتماعی لازم می داند و به آثار و نتایج آن توجه می نماید . بر این اساس از جمله کارکردهای طلاق عبارتند از :
پیشگیری از ایجاد مشکلاتی از قبیل انحرافات جنسی ، خودکشی ، اعتیاد به مواد مخدر ، سرقت و ... زیرا خانواده ای که در آن اختلاف و نزاع و جدال و مشاجره و ... وجود داشته باشد کانونی مناسب برای رفع نیازمندی های عاطفی و جسمانی و اقتصادی و روانی اعضای آن نخواهد بود و اگر فردی خود را مجبور به زندگی در چنین خانواده ای بیابد به علت وجود نیازهای فوق و در جهت پاسخگویی به آنها به انواع مشکلات و مسائل اجتماعی مبتلا می گردد . اما طلاق راه حل مناسبی است تابه این نیازها با ازدواج دیگری به طور مناسب و مشروع پاسخ داده شود .
بیان مسئله :
با بررسی آمار به این نتیجه می رسیم که با افزایش میزان تحصلات آمار طلاق در زوجین نیز افزایش پیدا می کند و این آمار یک مشکل اجتماعی در جامعه کنونی است ، در این تحقیق قصد داریم با بررسی بر روی رابطه میان میزان تحصیلات و طلاق به یک رابطه صحیح دست یابیم .
اهمیت و ضرورت تحقیق :
اهمیت و ضرورت این تحقیق زمانی پیدا می شود که بر اساس آمارهای بدست آمده میزان طلاق در میان زوج های تحصیل کرده بسیار بالاتر از میزان طلاق در سطوح دیگر است و این باعث بروز یک بحران اجتماعی در جامعه خواهد شد ، بنابراین تحقیق و پژوهش در زمینه این مشکل اجتماعی امری ضروری و اجتناب ناپذیر میباشد .
هدف های کلی تحقیق :
هدفهای کلی تحقیق را بر اساس این موارد طبقه بندی می نمائیم ،
الف - بدست آوردن یک رابطه صحیح در زمینه تاثیر میزان تحصیلات بر میزان طلاق
ب– بدست آوردن یک راهکار اساسی برای حل این مشکل
ج – ریشه یابی مشکل و بدست آوردن نقطه نظرات و ایده آلهای طرفین
فرضیه ها :
در گذشته کمتر در باره طلاق و عوارض سوء آن و علل پیدایش و افزایش آن و راه جلوگیری از وقوع آن فکر می کردند ، در عین حال کمتر طلاق صورت می گرفت و کمتر آشیانه ها بهم میخورد .مسلما تفاوت دیروز و امروز در این است که امروز علل طلاق فزونی یافته است . زندگی اجتماعی شکلی پیدا نموده است که موجبات جدائی و تفرقه و از هم گسستن پیوند های خانوادگی بیشتر شده است و از همین جهت مساعی دانشمندان و خیر خواهان تا کنون بجائی نرسیده است و متاسفانه آینده خطر ناکتری در پیش است .
فرضیه اول:
میان میزان تحصیلات زوجین و میزان طلاق رابطه مستقیم وجود دارد .
فرضیه دوم:
میان میزان تحصیلات زن در خانواده و میزان طلاق رابطه مستقیم وجود دارد .
فرضیه سوم:
میان میزان تحصیلات در زوجین و میزان طلاق در خانواده رابطه مستقیم وجود ندارد .
متغییر های تحقیق :
متغییر مستقل :
تاثیر یا عدم تاثیر ویژگیهای میزان تحصیلات در زوجین بر عامل طلاق در خانواده
حـسـابـداری مـدیـریـت به عنوان یک فرآیند رفتاری
این مقاله دارای مقدمه و نتیجه نیز می باشد
مقدمه:
در سالهای اخیر، رشته حسابداری مدیریت پیشرفتهای قابل توجهی در توسعه تکنیکهای حسابداری و اعمال کنترلهای جدید و توجه ویژه به مفهوم کیفیت در سازمانها را به همراه داشته است. این تحولات عبارتند از نوآوریها در زمینههایی از قبیل سیستمهای مبتنی بر کامپیوتر، بودجه انعطافپذیر، بهبود در روشهای هزینهیابی و استفاده از انواع روشهای کمی و کیفی در جمعآوری، تجزیه و تحلیل و گزارش دادههای حسابداری میباشد. بدین ترتیب این امری روشن است که حسابداری مدیریت به سرعت در حال ورود به دوره جدیدی از افزایش سطح مهارتهای فنی و پیچیده در حال حرکت است. با این حال، در یک بعد انتقادی، حسابداری مدیریت هنوز بنظر میرسد در دوره قرون تاریک سیر میکند. در حالی که از یک طرف، حسابدارها نیازمند تبدیل شدن به افرادی متخصص با استفاده از ابزاری قدرتمند و فنی هستند و از سوی دیگر، هنوز حسابداران متمایل به نشان دادن وضعیت خود از عدم آگاهی از ملاحظات رفتاری در سازمانهای خود برای استفاده از تحلیلهای خود به عنوان ابزار حسابداری مدیریت هستند در حالی که این موضوعی بسیار تأسف آور است زیرا برآیند آن به حدی است که تکنیکهای حسابداری گاهی اوقات میتواند پاسخهای رفتاری ناخواسته، قدرتمند و پیچیدهتر از این تکنیکها به استفادهکنندگان ارائه دهد زیرا که این احتمال وجود دارد که عوامل ناشی از سوءاستفاده در یک سازمان ناشی از یک نظریه رفتاری ناخواسته و پیشبینی نشده که میتواند تبعات منفی زیادی را برای سازمان منجر شود، صورت پذیرد.............
نتیجه:
مفروضات رفتاری از نقطه نظر و دیدگاه سنتی در مقایسه با کسانی که از مدل تئوری سازمان مدرن طرفداری میکنند، نشان میدهد که در مدل سنتی یک چارچوب معتبر برای طراحی و بهرهبرداری سیستمهای حسابداری مدیریت رفتار موضوع را نمایندگی نمیکند. در واقع گمان ما این است که در بسیاری از موارد پیامدهای انگیزشی و رفتاری حسابداری به گونهای نادیده گرفته شده است که سیستمهای حسابداری مدیریت یک سازمان بیش از همه توسط خود آن سازمان آسیب میبیند.
در پاسخ به این پرسش مهم که چگونه مدیریت تغییر در حسابداری برای تبدیل شدن و حرکت به سمت مسائل رفتاری نگران است. ما میتوانیم امیدوار باشیم که در نهایت تحقیقات حسابداری رفتاری قادر به ارائه پاسخهای نسبتاً مشخصی به این سؤال باشند. اگرچه در شرایط فعلی این امری ممکن نمیباشد ولیکن ما معتقدیم که این موضوع میتواند یک گام بزرگ در حرکت رو به جلو باشد اگر که حسابداران درک کافی از علوم رفتاری داشته باشند و یا لااقل قادر به تشخیص مشکلات مربوط باشند. در نتیجه تغییر نگرش در بخشی از حسابداران آنها را متمایل به انجام فعالیتهای بیشتر و تأثیرگذاری فعالیتها خود بر روی دیگران در سراسر سازمان با یک نگرش انتقادی خواهد بود..........