گزارش کارآموزی مواد شوینده
مواد ضروری برای تهیه پاک کننده ها را می توان به دو قسمت تقسیم نمود :
1- حلال ها یعنی موادی که چرک و کثافات را در خود حل می کند .
2- ترکیباتی که عمل شیمیایی و فیزیکی را تواما در زدودن چربی ها و لکه ها و سایر آلودگی ها به انجام می رساند
عنوان : گزارش کارآموزی مواد شوینده
فهرست مطالب
عنوان
صفحه
فصل اول
آشنایی با مکان کارآموزی
2
فصل دوم
صابون ها
7
فرمولاسیون تولید انواع صابون
9
فصل سوم
مایع ظرفشویی
26
مایع ظرفشویی چیست؟
27
طرز تهیه برخی از معرفهای شیمیایی در آزمایشگاه کنترل شوینده
29
معرف اونیورسال
30
محلول استاندارد آهن
31
فرمولاسیون مایع ظرفشویی
34
دانش فنی فرمولاسیون مایع ظرفشویی
36
مواد فعال در سطح مصرفی
38
پایداری کف
40
مواد محافظ پوست
41
مواد غلظت دهنده
41
هیدروتروپها
42
سازگاری زیست محیطی
43
فصل چهارم
شامپو، پاک کننده ای سوال برانگیز
46
آشنایی با شامپو
47
انواع شامپو از نظر کاربرد
49
آلودگی در شامپوها
51
PHشامپوها
52
نتیجه
53
ساخت اصولی شامپو
53
کنترل کیفیت و آزمونهای فیزیک و شیمیایی شامپو
57
فرمولاسیون تهیه شامپوها
63
فصل پنجم
مواد فعال کننده سطحی
71
نگاهی به وضعیت تولید آلکیل بنزن خطی در ایران
78
مقدمه
78
بررسی بازار مصرف
79
فصل اول
ابتدا نظر خوانندگان عزیز را به پاره ای از نکات مفید زیر جلب می نماییم :
1- در تهیه مواد شوینده و شیمیایی رعایت درجه خلوص و مرغوبیت مواد اولیه واجد کمال اهمیت است که چنان چه این نکته از نظر دور بماند چه بسا که نتیجه مطلوب حاصل نشود .
2- انتخاب درجه حرارت مناسب برای ترکیبات مختلف شیمیایی از اهمیت خاصی برخوردار است در این صورت دقیقا درجات حرارت تعیین شده رعایت شود و چنانچه درجه حرارت مشخص نشده است با توجه به ترکیبات مشابه و با رعایت احتیاط اقدام گردد .
3- آزمایشها و تست های نمونه باید همواره با مقادیر کم انجام گیرد تا هم از ضایعات زیاد جلوگیری شود و هم تکرار تجربه تا حصول نتیجه مورد نظر با هزینة کمتری امکان پذیر باشد .
4- در بسیاری از موارد چنانچه به مادة اولیه مورد نیاز دسترسی حاصل نشود چه بسا که نتایج مشابه با تغییراتی جزئی از نظر وزن و درجه حرارت و غیره بتوان استفاده نمود که در این صورت با کسب مشورت فنی از افراد متخصص می توان ماده نایاب و یا کمیاب و گرانبها را جایگزین نمود .
5- اگر چه فرمولهای داده شده مستند و موثق بوده و بارها تجربه و عمل شده است با این حال ممکن است کسی که برای اولین بار به تجربه ای برای تولید یک محصول دست می زند در کار خود توفیق کامل حاصل نکند ، در این صورت کارآموز نباید دچار یاس و دلسردی و بی اعتقادی شود چون کارهای علمی به خصوص در حیطه کار ترکیبات شیمیایی دقت و حوصله و بردباری فراوانی را ایجاب می کند ، پایداری در ادامه کار و تجربه در شرایط جدید به احتمال قوی اشکالات موجود را مرتفع نموده و راه وصول به مقصد را هموار خواهد ساخت .
6- آنچه که در مطالب زیر ذکر شده است تنها نمونه های معدودی است که با توجه به حجم مطالب و از نظر سهولت دسترسی به مواد اولیه آنها انتخاب و معرفی شده تا انگیزه و محرک صاحبان ذوق و ابتکار بوده و زمینه مناسبی برای تهیه فرآورده های جدید را امکان پذیر سازد ، و اگر چه نفس تقلید و مشابه سازی در مراحل اولیه صنعت از هر نظر امکان برخورداری از تجربیات سایر صنعتگران و تولید کنندگان قابل توجیه به نظر می رسد ولکن در نهایت امرنوآوری و تولید مصنوعات جدید با استفاده از منابع طبیعی کشور بیش از هر عامل دیگر می تواند خروج کار و راه گشای تاسیس صنایع مورد نیاز جامعه باشد .
این کارخانه 2100 متر زمین حدودm1100 زیر بنا و مابقی شامل محوطه و فضای سبز که از این m1100 زیر بنا شامل رفاهیات کارگران نمازخانه و نهار خانه سالن ساخت و تولید و بسته بندی و انبارهای کارخانه و ... می باشد
این کارخانه شامل 40 پرسنل می باشد و در دو شیفت صبح و بعدازظهر مشغول فعالیت می باشند
مواد سوختی این کارخانه شامل نفت و گازوئیل می باشد
از سال 76 به دنبال مجوز های مربوط به تولید بوده که طی 2-1 سال طول کشیده از سال 78 کار تولید محصول شروع و در اوایل یک محصول تحت عنوان مایع دستشویی میشن و بعد از چند سال مایع ظرف شویی پدیده تولید شد و به دنبال آن شامپو سی مو تولید شد .
نمودار سازمانی و تشکیلات :
مدیر عامل کارخانه
هیات مدیره
مدیریت کارخانه
کنترل کیفیت مدیر تولید امور مالی انبار دار
مسئول آزمایشگاه مسئول کنترل کیفی سرپرست کارگاه سرپرست تولید
آشنایی با فرمولاسیون مواد شوینده و تست ها موارد موجود در آزمایشگاه و روند تولید و ساخت و بسته بندی از جمله وظایف رشته
مایع دستشویی و مایع ظرفشویی و شامپو سیمو امور جاری در دست اقدام می باشد.
10- مواد اولیه شامل 15-10 تا می باشد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
فعال کننده های سطحی - شامل گروههای آنیوتیک مثل تگزاپون و اسید سولفوریک
خنثی کننده ها : سود سورآور مثل گروه آلکنوآمینها
نرم کننده ها و مرطوب کننده ها : مثل گلیسیرین
فیلر کننده ها : سولفاتها ، نمک ها
مواد جانبی : رنگ و اسانس
فصل دوم
مواد ضروری برای تهیه پاک کننده ها را می توان به دو قسمت تقسیم نمود :
1- حلال ها یعنی موادی که چرک و کثافات را در خود حل می کند .
2-ترکیباتی که عمل شیمیایی و فیزیکی را تواما در زدودن چربی ها و لکه ها و سایر آلودگی ها به انجام می رساند .
در این فصل از انواع صابون ها ، لکه برها ، پودرها و مایعات پاک کننده سخن خواهیم داشت .
صابون ها
صابون به طور کلی بر اثر واکنش مواد قلیایی بر مواد چرب حاصل می شود ، سابق بر این صابون را در منازل و از باقیمانده چربی های آشپزخانه تهیه می نمودند به این ترتیب که پیه و چربی های حیوانی زائد بر مصرف را بر روی هم انباشته و هر چند یک بار آنها را با قلیاب حرارت می دادند تا صابون به دست آید . قلیاب را هم از مخلوطی از آب و خاکستر به دست می آورند به این ترتیب که بر روی خاکستر آب اضافه کرده به هم می زدند و پس از آنکه کربنات پتاسیم موجود در آن در آب حل و بقیه مواد ته نشین می شد این مایع را صاف کرده به عنوان قلیاب مصرف می نمودند .
اما امروزه صابون سازی هر چند که در بعضی نقاط کم و بیش به سبک سابق رواج دارد در کارخانه های عظیم و در دیگهایی به ظرفیت 120 تا 170 تن انجام می گیرد . به این ترتیب که ابتدا مواد روغنی را حرارت می دهند تا ذوب شود ، سپس ماده قلیائی را به آن اضافه می نمایند . در این جریان ابتدا اسیدهای چرب و گلیسیرین حاصل شده سپس اسید های چرب با مواد قلیائی تشکیل صابون می دهد که این عمل را صابونی شدن می گویند . در این طریقه صابون حاصل را چندین بار جوشانده و تصفیه می کنند که این کار معمولا یازده روز طول می کشد آنگاه صابون تصفیه شده را با همزن های قوی به هم زده و عطر و رنگ مناسب اضافه می نمایند و در قالب های مخصوص می ریزند .
گزارش کارآموزی شرکت انفورماتیک پارسی سرویس دهنده اینترنت و خدمات انفورماتیک
پیشگفتار :
در طول دوره کارآموزی در شرکت انفورماتیک پارسی با اطلاعات فنی و تخصصی بسیاری آشنا شدم ، این شرکت یک شرکت تخصصی در زمینه های مختلف رایانه ای از قبیل سرویس دهنده اینترنت و سخت افزار و نرم افزار میباشد که به طور تخصصی به فعالیت در زمینه اینترنت و طراحی وب سایت های استاتیک و داینامیکو تبلیغات اینترنتی و سخت افزار در زیر شاخه های فروش و ارتقا و تعمیرات می پردازد ، در طول این دوره با انواع و اقسام سیستم های رایانه ای آشنا شدم و با روش اسمبل کردن سیستم آشنا شدم ، با انواع و اقسام شرکت های تولید کننده سخت افزار و ویژگی های منحصر به فرد هر یک از آنها آشنا شدم ، به فعالیت در زمینه فروش سخت افزار پرداختم و با مقایسه قیمت های مختلف هر کدام از قطعات به بررسی تفاوت های آنها پرداختم ، این دوره هر چند که دوره ای کوتاه برای آموزش در دنیای وسیع کامپیوتر بود اما اطلاعات و تجارب بسیار مفیدی را در اختیار من قرار داد که در فصول زیر به اختصار به تشریح آنها خواهم پرداخت .
عنوان : گزارش کارآموزی شرکت انفورماتیک پارسی سرویس دهنده اینترنت و خدمات انفورماتیک
فهرست
پیشگفتار
فصل اول – معرفی شرکت انفورماتیک پارسی
1- نام و نوع شرکت
2- سال تاسیس
3- موضوع شرکت
4- نوع فعالیت
5- عضویت ها
فصل دوم – فعالیت در زمینه سخت افزار اسمبل و ارتقاء سیستم
هفته اول – آشنایی با قطعات :
مادر برد - Main Board
جایگاه مادربرد
پردازنده – Cpu
هفته دوم – آشنایی با قطعات :
کیس – Case
پاور – Power PC
هفته سوم – آشنایی با قطعات :
هارد – Hard Disk
مبانی هارد دیسک
هفته چهارم – آشنایی با قطعات :
کارت گرافیک – Graphic Adaptor
هفته پنجم – آموزش اسمبل کردن :
یشنیازهای اسمیل کردن
مطالعه کتابچه مادربورد
هفته ششم – آموزش اسمبل کردن :
سوار کردن قطعات :
نصب CPU بر روی مادربرد
نصب حافظه بر روی مادربرد
۴) محکم کردن مادربورد در داخل کیس
برجستگیهایی که مادربورد را در فاصله مناسبی از کیس نگه میدارند.
برجستگی کانکتور پشتی باید با سوراخهای داخل صفحه برجسته ATX فیت شوند.
کانکتورهای پاور مادربورد ATX یک قالب ۲۰ پینی است.
هفته هفتم – تست اولیه و اضافه کردن سایر قطعات :
تست اول
نصب وسایل ذخیره سازی
اتصال کابلهای Data و Power
اتصال کابلهای ریبون IDE هارد درایو
کابل فلاپی درایو یک تاب مشخصی دارد.
نصب کارتهای Expansion
تست اصلی
هفته هشتم – پارتیشن بندی هارد دیسک :
پارتیشن بندی
اجرا کردن برنامه FDISK
شروع کار با FDISK
منوی اصلی برنامه FDISK
ایجاد پارتیشن Primary
فعال کردن یک پارتیشن ساخت پارتیشن Extended
ساخت درایوهای منطقی
حذفپارتیشنها از هارددیسک
آموزش پارتیشن بندی Fdisk برای Fat 32
هفته نهم – نصب نرم افزار :
نصب نرم افزار
هفته دهم – نصب ویندوز XP :
هفته یازدهم – نصب درایورهای سخت افزاری :
آشنایی با خطایسخت افزاری سیستم از طریق بوق آن (سخت افزار)
فصل سوم – آشنایی با زبان طراحی داینامیک پی اچ پی
میزان بهینه سازی
ترکیب
شیوه کار برنامه
نوع داده
5.2 و قدیمی تر
اشیا
روش نصب پی اچ پی
آسانی
فصل چهارم – نتیجه گیری
هفته اول – آشنایی با قطعات :
مادر برد - Main Board :
انتخاب مادربرد ، یکی از تصمیمات مهم در زمان تهیه و یا ارتقاء یک کامپیوتر است .انتخاب فوق ، علاوه بر تاثیر مستقیم بر عملکرد فعلی سیستم ، بیانگر انعطاف سیستم در زمان ارتقاء نیز می باشد . قابلیت های فعلی یک کامپیوتر و پتانسیل های ارتقاء آن در آینده ، جملگی به نوع مادربرد انتخابی بستگی خواهد داشت . امروزه بر روی مادربردها ، پورت های پیشرفته ای نظیر( Fireware)IEEE 1394و یا USB 2.0 و حتی کارت های ( تراشه ) صدای شش کاناله و کنترل های RAID وجود داشته که می توان از آنان در زمان ارتقاء سیستم و بدون نیاز به نصب امکانات جانبی دیگر ، استفاده بعمل آورد.
درزمان انتخاب یک مادربرد همواره سوالات متعددی در ذهن تهیه کننده ( خریدار ) مطرح می گردد: مادربردها چگونه با یکدیگر مقایسه می گردند؟ پارامترها ی سنجش و وزن هر کدام چیست؟ ( پردازنده ها ، نوع تراشه ها ، نحوه ارتباط با دستگاههای ذخیره سازی ). معیار انتخاب یک مادربرد چیست ؟ Chip set های یک مادربرد بیانگر چه واقعیت هائی می باشند ؟ امکانات یک مادربرد چه تاثیراتی را در حیات فعلی و آتی سیستم بدنبال خواهد داشت؟میزان کارایی و کیفیت یک سیستم تا چه میزان وابسته به پتانسیل های مادربرد می باشد ؟ موارد فوق ، نمونه سوالاتی است که در زمان انتخاب یک مادربرد در ذهن تهیه کنندگان مطرح می گردد. در این مقاله قصد داریم به برخی از پرسش های متداول در زمینه انتخاب یک مادربرد پاسخ داده و از این رهگذر با ضوابط و معیارهای انتخاب صحیح یک مادربرد بیشتر آشنا شویم .
جایگاه مادربرد
مادربرد ، پردازنده و حافظه سه عنصرحیاتی در کامپیوتر بوده که در زمان انتخاب مادربرد، سرنوشت پردازنده و حافظه نیز بنوعی رقم خواهد خورد.انتخاب مناسب یک مادربرد از جمله تصمیمات مهمی است که دامنه آن گریبانگیر تجهیزات سخت افزاری دیگر نیز خواهد شد. انتخاب یک مادربرد قدیمی و از رده خارج ( ولو اینکه در حال حاضر پاسخگوی نیازها و خواسته ها باشد ) می تواند زمینه بروز مسائل متعددی در ارتباط با ارتقاء و افزایش توان عملیاتی کامپیوتر در آینده را بدنبال داشته باشد . فراموش نکنیم ما کامپیوتر را نه بخاطر خود بلکه بخاطر اجرای برنامه ها ( در حال حاضر و آینده ) تهیه می نمائیم .
پردازنده – Cpu :
ریزپردازنده که CPU هم نامیده می گردد، پتانسیل های اساسی برای انجام محاسبات و عملیات مورد نظر در یک کامپیوتر را فراهم می نماید. ریزپردازنده از لحاظ فیزیکی یک تراشه است . اولین ریزپردازنده در سال 1971 و با نام Intel 4004 معرفی گردید. ریزپردازنده فوق چندان قدرتمند نبود و صرفا" قادر به انجام عملیات جمع و تفریق چهار بیتی بود. نکته مثبت پردازنده فوق، استفاده از صرفا" یک تراشه بود.قبل از آن مهندسین و طراحان کامپیوتر از چندین تراشه و یا عصر برای تولید کامپیوتر استفاده می کردند.
اولین ریزپردازنده ای که بر روی یک کامپیوتر خانگی نصب گردید ، 8080 بود. پردازنده فوق هشت بیتی و بر روی یک تراشه قرار داشت . این ریزپردازنده در سال 1974 به بازار عرضه گردید.اولین پردازنده ای که باعث تحولات اساسی در دنیای کامپیوتر شد ، 8088 بود. ریزپردازنده فوق در سال 1979 توسط شرکت IBM طراحی و اولین نمونه آن در سال 1982 عرضه گردید. وضعیت تولید ریزپردازنده توسط شرکت های تولید کننده بسرعت رشد و از مدل 8088 به 80286 ، 80386 ، 80486 ، پنتیوم ، پنتیوم II ، پنتیوم III و پنتیوم 4 رسیده است . تمام پردازنده های فوق توسط شرکت اینتل و سایر شرکت های ذیربط طراحی و عرضه شده است . پردازنده های پنتیوم 4 در مقایسه با پردازنده 8088 عملیات مربوطه را با سرعتی به میزان 5000 بار سریعتر انجام می دهد! جدول زیر ویژگی هر یک از پردازنده های فوق بهمراه تفاوت های موجود را نشان می دهد.
بمنظورآشنائی با نحوه عملکرد پردازنده لازم است، نگاهی به درون یک ریزپردازنده داشته و با منطق نحوه انجام عملیات بیشتر آشنا شویم. یک ریزپردازنده مجموعه ای از دستورالعمل ها را اجراء می کند. دستورالعمل های فوق ماهیت و نوع عملیات مورد نظر را برای پردازنده مشخص خواهند کرد. با توجه به نوع دستورالعمل ها ، یک ریزپردازنده سه عملیات اساسی را انجام خواهد داد :
1 - یک ریزپردازنده با استفاده از واحد منطق و حساب خود (ALU) قادر به انجام عملیات محاسباتی نظیر: جمع ، تفریق، ضرب و تقسیم است. پردازنده های جدید دارای پردازنده های اختصاصی برای انجام عملیات مربوط به اعداد اعشاری می باشند.
1 - یک ریزپردازنده قادر به انتقال داده از یک محل حافظه به محل دیگر است .
3 - یک ریزپردازنده قادر به اتخاذ تصمیم ( تصمیم گیری ) و پرش به یک محل دیگر برای اجرای دستورالعمل های مربوطه بر اساس تصمیم اتخاذ شده است .
هفته دوم – آشنایی با قطعات :
کیس – Case :
جعبه ای که حاوی قطعات اصلی رایانه است Case یا Chassis نامیده می شوند.
کیس های کامپیوتر در دو نوع کیس خوابیده (که desktop Case نامیده می شود) و کیس ایستاده که tower نامیده می شود، در دسترس شما می باشد. کیس های ایستاده عموماً در سه نوع mini tower، Miditower و Full tower وجود دارند.
استفاده از کیس های ایستاده امروزه عمومیت بیشتری پیدا کرده است.
پاور – Power PC :
حداقل 30 درصد اشکالات و عیوب قطعات سخت افزاری، به نوعی مربوط به انتخاب و نصب پاورهای غیر استاندارد و یا عدم تناسب پاور با سخت افزار مربوطه می باشد. جالب است که اکثر افراد حاضرند با پرداخت هزینه های گزاف، نسبت به خرید و یا ارتقای پردازنده و کارت گرافیک خود اقدام نمایند. درحالی که عدم توجه به تناسب پاور با سخت افزار مربوطه که عموما هزینه آن 30 درصد قیمت یک پردازنده روز و یا یک کارت گرافیک جدید در بازار می باشد، می تواند در بهترین شرایط ، کارآیی و سرعت عمل سیستم ایشان را با اختلال مواجه سازد و در شرایط حاد تر، موجب آسیب این قطعات گردد.
با توجه به مقدمه مختصر فوق، لازم است که در هنگام خرید پاور به موارد ذیل توجه بیشتری داشته باشیم؛
1- تناسب ویرایش پاور با توجه سخت افزار به کار برده شده ؛ یکی از مهمترین پارامترهای پاور ، حتی قبل از در نظر گرفتن توان آن ، ویرایش پاور می باشد.جهت سیستمهای امروزی استفاده از پاورهای ویرایش ATX 12V V2.0, 2.01, 2.2, 2.3 الزامی می باشد. قابلیت اصلی اینگونه پاورها در افزایش قدرت شاخه 12 ولت آنها می باشد و در اینگونه ویرایش ها، خروجی 12 ولت را در حداقل 2 لاین مجزا (متناسب با توان خروجی) ارائه می نمایند. مهمترین دلایل این مسئله ،عدم آسیب مسیر عبوری ولتاژ با شدت جریان بالاتر از 18 آمپر و همچنین عدم تاثیر گذاری نویز ایجاد شده از طرف الکتروموتورهای تغذیه شونده از شاخه اول ولتاژ 12 بر روی شاخه دوم ولتاژ 12 و قطعات مصرف کننده آن می باشد. همچنین توصیه می شود جهت سیستمهای حرفه ای جدید ، از پاورهای تحت استاندارد EPS ، که قابلیت های ویژه ای دارند، استٿاده گردد. ( انشاء ا.. در فرصت های بعدی پیرامون ویژگی های Entry-level P
دانلود کامل گزارش کارآموزی شرکت انفورماتیک پارسی سرویس دهنده اینترنت و خدمات انفورماتیک
گزارش کارآموزی معرفی شرکت سهامی بیمه ایران
تاریخچه بیمه ایران
پانزدهم آبانماه تاریخی است بهیادماندنی درصنعت بیمه کشور . در سال 1314 ، در چنینروزی ، شرکت سهامی بیمه ایرانبه عنوان نخستین شرکت بیمه ایرانی ودولتی تأسیس شد و به عنوان بنیانگذار صنعتبیمه درکشور آغاز به کارکرد . آغاز فعالیت بیمه ایران (14 آبان 1314) را به تعبیریمی توان ملی شدن صنعت بیمه تلقی کرد. بیمه ایران از آذرماه 1314 صدور بیمه نامه دررشتههای مختلف را آغاز نمودو ظرف یک سال درشهرهای مشهد، شیراز، اصفهان ، همدان ،اهواز و بوشهرنمایندگی تأسیس کرد.همزمان تعدادی از دانشجویان رشتههای اقتصادی وتجارت برای آموختن فنون بیمه به خارج از کشور اعزام شدند
عنوان : گزارش کارآموزی معرفی شرکت بیمه ایران
فهرست
فصل 1:(معرفی شرکت بیمه سهامی ایران)
تاریخچه بیمه ایران
بیمه چیست ؟
موضوع فعالیت
نیروی انسانی
شبکه فروش
سرمایه گذاری ها
بر نامه ها و سیاست های کلی بیمه ایران
سازمان و نیروی انسانی
فصل 2 :
بررسی انواع رشته های بیمه ایران
فصل 3 :
شاخص های پیدا کردن نرخ بیمه شخص ثالث
فصل 4:
نتایج و پیشنهادات
ضمائم
صنعت بیمه - لغات و اصطلاحات
بیمه چیست ؟
بیمه ، اشخاصی را که متحمل لطمه ، زیان یا حادثه ناخواسته ای شده اند قادر می سازد که پیامدهای این وقایع ناگوار را جبران کنند. خسارت هایی که به این قبیل افراد پرداخت میگردد از پول هایی تأمین می شود که برای خرید بیمه نامه می پردازند و با پرداخت آن در جبران خسارت همدیگر مشارکت می کنند. به بیان دیگر همه آن هایی که خود را بیمه میکنند با مشارکت در سرمایه ای که متعلق به همه خریداران بیمه است ، در جبران خسارت و زیان های هریک از افراد بیمه شده ،شریک و سهیم می شوند.
بیمه گران خطرهای احتمالی را به خوبی می شناسند و احتمال وقوع آن ها رامی دانند بنابر این می توانند میزان حق بیمه ای را که هر شخص باید بپردازد به نحوی محاسبه کنند که مبلغ جمع آوری شده برای جبران خسارت هایی که پیش خواهد آمد، کافی باشد. بدیهی است که تنها تعدادی از آنان که خود را بیمه کرده اندنیاز به جبران خسارت از محل مبلغ جمع آوری شده خواهند داشت .
بر این اساس ، مقدار حق بیمه مربوط به هر نفر متقاضی بیمه با توجه به دو عامل مهم محاسبه می شود: نخست این که ، به طور کلی احتمال بروز خسارت در آینده چه قدر است و دوم ،آن که احتمال وقوع حادثه برای بیمه گذار متقاضی بیمه بیشتریا کمتر از میانگین احتمال خطر مزبور باشد
موضوع فعالیت
بیمه ایران در کلیه رشتههایبیمه زندگی و غیرزندگی فعالیت میکند و با عرضه بیمههای تجاری و خانواده شاملبیمههای اتومبیل،اشخاص (عمر – حادثه – درمان )،آتشسوزی ، باربری،مهندسی ومسئولیت بیش از 50% سهم بیمههای بازرگانی کشور را دراختیاردارد.دربخش حمایتهایملی نیز اکثریت پروژه های بزرگ ملی نظیر نفت و گاز و پتروشیمی ، هواپیمایی ،سدسازی، نیروگاهها و صنایع تحت پوشش بیمه ایران است که در مواقع لزوم خطراتبیمهشده خود را نزد بازارهای بین المللی بیمه اتکائی می کند
بیمه ایران باتوجه به ظرفیت بالای ریسکپذیری خود ، علاوه بر انجام بیمه های مستقیم ، نسبت بهپذیرش ریسک به صورت بیمهاتکایی قبولی از شرکتهای بیمه داخلی و خارجی اقدام می کند.
نیروی انسانی
مجموع نیروهای ماهر و متخصص بیمهایران بالغ بر 2035 نفر می گردد . علاوه بر این ، با توجه به گسترش بازار بیمه ،بیمه ایران در 10 سال گذشته بخشی از نیروی انسانی خود را از طریق شرکت تخصصی خدماتیکارگستران راهبر (امین سابق) تأمین کرده است.
شبکه فروش
بیمه ایران با دارا بودن بیش از 200شعبه در سراسر کشور و 12 شعبه و نمایندگی در خارج از مرزها و با بکارگیری بیش ازدفتر نمایندگی حقیقی و 156 نماینده حقوقی تحت عنوان شرکت خدمات بیمه ای ،بزرگترین شبکه عرضه بیمه در کشور را در اختیار دارد.
سرمایه بیمه ایران
اگر چه در بدو تأسیس ، بیمه ایران با سرمایهای معادل 20 میلیون ریال آغاز بهکار کرد ، اما با افزایش سرمایه اش در مراحل مختلف فعالیت ، هماکنون دارایسرمایهای بالغ بر2 هزار میلیارد ریال است که تمامی آن متعلق به دولت جمهوری اسلامیایران است .در حال حاضر، بیمه ایران با گسترش روزافزون فعالیت سرمایهگذاریخوددرچارچوب مقررات در بیش از 115 شرکت سرمایهپذیر بورسی و 29 شرکت خارج از بورس وارائه نرخ مناسب بیمه توانسته است طی سالیان اخیر خود را به عنوان یکی از 10 شرکتبرتر معرفی کند .
سرمایه گذاری ها
ذخایرفنیو سرمایه واندوختههای شرکت بر اساس آئیننامه سرمایهگذاری ها ، مصوب شورایعالی بیمه درزمینههای مختلف از جمله سپردههای بانکی ، اوراق مشارکت ، سهام ومستندات سرمایهگذاری می شود .
هتل عباسی اصفهان و شرکت بیمه ایران انگلستان از جمله سرمایهگذاریهای بیمه ایران است.
هتل ( مهمانسرای ) عباسی
این مجموعه ارزشمند که ازویژگی های یک هتل مدرن و یک موزه با آثار هنری و تاریخی و از شهرت جهانی برخورداراست ،در سال 1337 در اصفهان در محل یکی از زیباترین کاروانسراهای دوره صفوی احداثشده که تماما" متعلق به بیمه ایران است .
بر نامه ها و سیاست های کلی بیمه ایران
چشم انداز:
برترین و حرفه ای ترین عرضه کنندةبیمه های بازرگانی در کشور
مأموریت
بهبود مستمر ظرفیت و توانحرفه ای برای پاسخ گویی مؤثر به نیازهای بیمه ای جامعه و مشتریان از طریق ایجادمشارکتی پایا با کارکنان، نمایندگان، کارگزاران و بیمه گران اتکایی و همچنین تعاملسازنده با نقش آفرینان صنعت بیمه
ارزشها
تعهد، صداقت، توکل، سخت کوشی و پای بندی به اصولاخلاقی
رعایت حقوق و شئون مشتریان، کارکنان و سهامدارانشرکت
نظم و دقت توأم با تعقل و تدبر در امور
نوآوری،پویایی و بهبود مستمر فرآیندها و خدمات
پای بندی به قوانین و مقررات واخلاق حرفه ای
هدف
ایجاد تأمین و اطمینان مورد نیازجامعه از طریق انجام و تعمیم انواع بیمه های بازرگانی
ارتقاء جایگاه وتلاش برای حفظ سهم بازار
بهینه سازی پرتفوی
کاهش منطقی هزینهها و بهبود نسبت های مالی و کاهش ضریب خسارتسیاست ها و خط مشی ها
حفظ مشتریان بزرگ ازطریق ارائه مطلوب و مناسب خدمات بیمه ای
عرضه آموزش های مدیریت ریسک بهمشتریان بزرگ
توسعه کیفی شبکه فروش و تقویت نظارت بر نمایندگی ها
طراحی و اجرای دوره های آموزش برای شبکة فروش
گسترش اطلاع رسانی خدماتبیمه ای به عموم مردم
تدوین الگوی مدون ارزیابی و انتخاب ریسک و آموزش آنبه کلیه کارشناسان صدور و پرداخت خسارت
استانداردسازی خدمات بیمه ای
متنوع سازی محصولات بیمه ای و معرفی انواع پوشش های بیمه ای جدید بهمشتریان
به کارگیری کارآمد ذخائر و اندوخته های شرکت در فعالیت سرمایهگذاری
اصلاح تشکیلات شرکت متناسب با ساختار یک بنگاه انتفاعی در جهت
تقویتبرنامه ریزی، هماهنگی و نظارت مؤثر و کارآمد و پرهیز از موازی کاری ها
تفویض اختیارات بیشتر به استان ها و مجتمع ها و شعب تهران برای اجرای اصل تمرکززدایی
مکانیزاسیون کامل مراحل انجام کار در شرکت به صورتی که نظام اطلاعاتمدیریت، نظارت و کنترل درونی استقرار یابد
تلاش برای آزادسازی منطقی بازاربیمه و کاهش کنترل های تعرفه ای و میل به سمت کنترل های مالی
ایجاد ارتباطمستقیم با بیمه گران معتبر بین المللی با هدف کسب پوشش های معتبر ریسک
گرفتن پوشش های بیمه اتکائی مناسب برای خطرات بیمه شده
تلاش جهت افزایشبیمه های اتکائی قبولی
افزایش فعالیت برای جذب مشتریان جدید و اعمال تشویقهای لازم در زمینه رشته های بیمه عمر، حوادث، سرنشین، آتش سوزی، باربری، مهندسی،درمان، بدنه، نقلیه هوائی و مسئولیت
اعمال تمهیدات مقتضی برای کاهش ضریبخسارت در رشته های بیمه شخص ثالث، پول و درمان
حضور گسترده تر در استان هایبا ظرفیت جدید بیمه ای به منظور افزایش ضریب نفوذ بیمه در آنها
اتخاذتمهیدات لازم برای تبدیل کلیه استان ها به مراکز مستقل عملیاتی با رویکرد سودآوریمناسب
شناسایی مستمر بازارهای بالقوه مستعد و اولویت بندی بازارهای هدف درداخل کشور
گزارش کارآموزی آموزشگاه زبان
شاید یادگیری زبان انگلیسی مهمترین گام در ارتقاء کیفیت زندگی شما باشد.آیا هیچ فکر کردهاید که دسترسی به اطلاعاتی که دیگران از آن بیبهرهاند، چقدر میتواند جالب باشد؟ یا صحبت کردن با افراد جالبی که دیگران نمیتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند؟ یا تحت تأثیر قرار دادن اطرافیانتان هر موقع که دهانتان را باز میکنید؟ و یا پشت سر گذاشتن دیگران با جهشهای بزرگی که در شغلتان برمیدارید؟
شما میتوانید به همه اینها برسید، اگر خوب انگلیسی صحبت کنید.
عنوان : گزارش کارآموزی آموزشگاه زبان
فهرست مطالب :
فصل اول
مقدمه - تاریخچه
مقدمه :
تاریخچه و سابقه مختصر طرح :
مراحل انجام کار :
مجوز های قانونی :
مراحل صدور جواز تاسیس :
فصل دوم
سرمایه اولیه آموزشگاه
روشهای بازاریابی و تبلیغات
جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :
فهرست تجهیزات اداری :
فهرست تجهیزات فنی :
مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار : توجیه اقتصادی :
روشهای بازاریابی و تبلیغات :
فصل سوم
امور مالی آموزشگاه زبان
زمین :
میزان سرمایه گذاری :
محاسبه هزینه ها :
هزینه های ثابت طرح :
هزینه جاری طرح :
سرمایه در گردش:
دوره برگشت سرمایه :
محاسبه نقطه سر به سر :
برآورد هزینه های عملیاتی و غیر عملیاتی :
هزینه استهلاک :
درآمد طرح :
هزینه های قبل از بهره برداری :
حقوق و دستمزد پرسنل :
هزینه سوخت و انرژی :
استهلاک و تعمیر و نگهداری :
فصل چهارم
امور مربوط به حقوق و دستمزد آموزشگاه زبان
سیستم حقوق و دستمزد آموزشگاه زبان
کارگر
کارفرما
قرارداد کار
تعلیق قرارداد
جبران خسارت و پرداخت مزایا پایان کار
خاتمه قرار داد کار
جرائم و مجازاتها
مستمری بازنشستگاه و تعیین سن بازنشستگی
شرایط بازنشستگی بیمه شدگان تامین اجتماعی
غرامت دستمزد ایام بیماری
شرایط دریافت غرامت دستمزد در ایام بیماری
نحوه محاسبه میزان غرامت دستمزد ایام بیماری
کمک هزینه باردار و مرخصی زایمان
مقرری بیکاری
مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری
کمک هزینه ازدواج
شرایط پرداخت کمک هزینه ازدواج
حسابداری حقوق و دستمزد
تعریف حقوق و دستمزد
حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر
مزد یا حقوق چیست ؟
مدت کار و مدت اضافه کاری چیست ؟
نوبت کاری
شب کاری
حق اولاد
حق خواربار و مسکن
ماموریت
ایاب و ذهاب و کمکهای غیرنقدی
تعطیلات و مرخصی ها
عیدی و پاداش پایان سال
کسور قانونی چیست ؟
مالیات
حق بیمه های اجتماعی
دفترچه بیمه
مستمری بازنشستگان
انواع بیمه
اجرائیات
صورت دستمزد ( حقوق و مزایا ) چیست ؟
جریمه دیر کرد کسور قانونی
کسور توافقی چیست ؟
نحوه پرداخت حقوق و دستمزد
قسمتهای مختلف یک کارگاه
قسمت کارگزینی
قسمت زمان سنجی
قسمت ثبت اوقات کار
لیست حقوق چگونه تنظیم می شود ؟
روش ثبت لیست حقوق در دفاتر روزنامه و کل
مرخصی استعلاجی چیست ؟
نحوه پرداخت پاداش
اوقات تلف شده
نحوه پرداخت سنوات خدمت
طریقه ثبت لیست حقوق و دستمزد
سیستم حقوق و دستمزد آموزشگاه زبان
سنوات
استحقاقی
مرخصی
اضافه کاری
نوبت کاری
نحوه جمع آوری اطلاعات کارکرد ماهانه توسط چه کسانی است :
کنترلهای لازم برای کارکرد ها : انتقال کارکرد به لیست حقوق ، پرداخت حقوق :
شیوه های مختلف پرداخت حقوق و معایب و مزیتهای هر کدام :
صندوق :
عابر بانک (بانک ملی) :
فصل پنجم
جمع بندی – نتیجه گیری
نتایج:
تاریخچه و سابقه مختصر طرح :
زبان انگلیسی یکی از زبانهای هندواروپایی از شاخه ژرمنی است. از دیگر زبانهای شاخه ژرمنی میتوان از آلمانی، هلندی، دانمارکی، سوئدی و نروژی نام برد. از آنجا که زبان فارسی نیز زبانی هندواروپایی (از شاخه آریایی) است، زبان فارسی با زبانهای ژرمنی از جمله با انگلیسی خویشاوند است. خود شاخه ژرمنی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم میشود که انگلیسی به ژرمنی غربی تعلق دارد. امروزه حدود نیمی از مجموعه واژگان زبان انگلیسی و دستور آن زبان از همان ریشه ژرمنی است ولی نیم دیگر را وامواژهها تشکیل میدهند. بیشتر این وامواژهها از زبانهای لاتین و فرانسوی و بخشی دیگر از یونانی و دیگر زبانها به انگلیسی وارد شدهاند.
زبان انگلیسی به عنوان زبان مادری در کشورهای انگلستان، آمریکا، کانادا، استرالیا، ایرلند، نیوزلند، افریقای جنوبی و بسیاری کشورهای دیگر تکلم میشود. انگلیسی امروزه ار نظر تعداد گویشوَر، پس از چینی، عربی، اسپانیایی و هندی، پنجمین زبان جهانست. تعداد کسانی که زبان مادریشان انگلیسی است امروزه 380 میلیون نفر است. انگلیسی در بسیاری از کشورها زبان میانجی است و مهمترین زبان دنیا در زمینههای سیاسی، اقتصادی، نظامی، صنعتی، فرهنگی و علمی در روابط بینالملل بشمار میآید.
مراحل انجام کار :
مجوز های قانونی :
تعریف: جواز تاسیس مجوزی است که جهت احداث ساختمان ، تاسیسات و نصب تجهیزات بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه تاسیس آموزشگاه صادر میگردد.
مراحل صدور جواز تاسیس :
1- پذیرش درخواست متقاضی صدور جواز تأسیس آموزشگاه و تکمیل پرونده توسط مدیریت فنی و حرفه ای و یا مدیریت آموزش پرورش استان .
2- بررسی پرونده از نظر مدارک و تطبیق با مصادیق والویتهای سرمایه گذاری در واحد صدور مجوز مدیریتآموزش و پرورش استان .
3- تکمیل پرسشنامه جواز تاسیس ( فرم شماره یک ) توسط متقاضی
4- ارسال پرونده منضم به فرم شماره یک به اداره مربوطه بمنظور بررسی ، اصلاح و تائید فرم پرسشنامه جواز تاسیس با استفاده از اطلاعات طرحهای موجود ، طرحهای تیپ و تجربیات کارشناسی و ارجاع پرونده به مدیریت .
5- ارجاع پرونده توسط مدیریت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تأسیس .
مستمری بازنشستگاه و تعیین سن بازنشستگی
مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در واقع مجموع پس انداز ماهیانه آنهاست که به عنوان حق بیمه سهم کارفرما 20% و بیمه بیکاری 3% و سهم کارگر 7% و سهم دولت 3% به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می شود .
شرایط بازنشستگی بیمه شدگان تامین اجتماعی
الف : بیمه شدگانی که 35 سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند بدون در نظر گرفتن شرایط سنی .
ب : بیمه شدگانی که دارای 30 سال سابقه پرداخت بیمه در صورت داشتن 50 سال سن برای مردان و 45 سال برای زنان می توانند درخواست بازنشستگی کنند .
ج : افرادی که حداقل مدت 20 سال متوالی و 25 سال متناوب در مناطق بد آب و هوا کار کرده و یا به کارهای سخت و زیان آور اشتغال داشته و در صورت داشتن 55 سال سن برای مردان و 45 سال برای زنان می توانند درخواست بازنشستگی کنند .
د : بیمه شدگان دارای حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه قبل از تاریخ تقاضای بازنشستگی با داشتن 60 سال تمام سن برای مردان و 55 سال برای زنان می توانند تقاضای بازنشستگی کنند .
غرامت دستمزد ایام بیماری
غرامت دستمزد ایام بیماری به وجوهی اطلاق می شود که برا جبران دستمزد بیمه شده در زمان بیماری و عدم اشتغال به کار پرداخت می شود . هر بیمه شده در طول مدت کار و فعالیت ممکن است چندین بار به علت بیماری و یا حوادث ناشی از کار به طور موقت از گردونه تولید خارج شود . غرامت دستمزد ایام بیمار مبلغی است که برای تامین معاش بیمه شده و خانواده وی در طول ایام بیماری و عدم توانایی موقت اشتغال به کار از دو طرف سازمان تامین اجتماعی پرداخت میشود .
افرادی که بیمار می شوند و از مرخصی استعلاجی استفاده می کنند مدت زمان مرخصی هیچگونه حقوقی از کارفرما دریافت نمی کنند و حقوق این مدت به عهده سازمان تامین اجتماعی می باشد و نام کارگر در مدت زمان بیماری از لیست بیمه آن ماه حذف می شود .
شرایط دریافت غرامت دستمزد در ایام بیماری
بیمه شدگانی که تحت معالجه و یا درمانهای توانبخشی قرار می گیرند چنانچه برحسب تشخیص پزشکان معتمد تامین اجتماعی به طور موقت قادر به کار نباشند . با رعایت شرایط زیر استحقاق دریافت غرامت دستمزد را خواهندداشت .
الف : عدم اشتغال به کار ، اگر بیمه شده با وجود بیماری به کار اشتغال ورزد ، غرامت دستمزد به وی تعلق نمی گیرد .
ب : عدم دریافت مزد یا حقوق در طول مدت بیماری
ج : درتاریخ اعلام بیماری به شعبه تامین اجتماعی را به بیمه شده با کارفرما قطع نشده باشد .
د : زمانی که استراحت بیمه شه بیمار و یا حادثه دیده توسط پزشک معتمد سازمان تامین اجتماعی تایید شده باشد .
نحوه محاسبه میزان غرامت دستمزد ایام بیماری
میزان غرامت دستمزد ایام بیماری بیمه شدگان براساس آخرین مزد یا حقوق روزانه آنان در دوران پیش از بیماری ، به شیوه زیر محاسبه می شود :
غرامت دستمزد ایام بیماری بیمه شده متاهل یا متکفل بر مبنای 34 آخرن مزد یا حقوق روزانه وی پرداخت می شود . غرامت دستمزد ایام بیماری بیمه شده مجرد در صورتی که به هزینه های سازمان بستری می شود ، بر مبنای 12 آخرین مزد یا حقوق روزانه و در غیر اینصورت بر مبنای 23 آخرین حقوق یا مزد روزنه وی محاسبه و پرداخت می شود . آخرین مزد یا حقوق روزانه عبارت است از جمع کل حقوق و مزایای وی که به ماخذ آن بیمه شده است در آخرین 90 روز قبل از استراحت تقسیم بر روزهای کارکرد .
کمک هزینه باردار و مرخصی زایمان
بانوان بیمه شده مشمول قانون تامین اجتماعی در دوران استراحت ایام حاملگی می توانند از غرامت دستمزد دوران باردار بهره مند شوند . ضمنا این مدت جز سوابق بیمه ای آنها محسوب می شود میزان مرخصی زایمان حداکثر تا 3 فرزند و برای هر فرزند 4 ماه است و غرامت هر ماه از این دوران معادل دو سوم آخرین مزد یا حقوق روزانه بیمه شده است که حداکثر برای چهار ماه جمعا قبل یا بعد از زایمان بدون کسر سه روز اول پرداخت می شود .
مقرری بیکاری
موضوع بیمه بیکاری درکشور ما بسیار جوان است با این وجود ایران سومین کشور خاورمیانه میباشد که این نوع حمایت بیمه ای را برای کارگران خود قرارداده است .
مطابق بیمه بیکاری تمام افراد تحت حمایت پوشش قانون کار که مشمول تامین اجتماعی هستند به جزء ( صاحبان حرفه و مشاغل آزاد ، بیمه شدگان اختیاری و اتباع خارجی ) زیر پوشش نیز قرار دارد و کارفرمایان این افراد ملزم به پرداخت حق بیمه مقرر آنها هستند .
از نظر قانون ، بیکار ، بیمه شده ای است بدون میل و اراده بیکار شده و آماده کار می باشد . این گونه بیکاری ناشی از تقصیر بیمه شده نیست بلکه به واسطه عواملی چون موانع طبیعی مانند سیل ، زلزله ، جنگ و آتش سوزی و یا به خاطر جابه جایی کارگاه و یا ماشین آلات با هدف کاستن وابستگی و افزایش تولید بپیوند .
تشخیص ارادی و غیر ارادی بودن بیکاری بیمه شدگن بر عهده اداره کار و امور اجتماعی محل اشتغال بیمه شده است و شعب تامین اجتماعی براساس رای و نظر ادارات کار و امور اجتماعی در خصوص برقراری بیمه بیکاری اقدام می کند .
کارآموزی شرکت برق
گزارش پایانی طرح رشد و ارتقاء که هم اکنون ملاحظه فرمائید در ارتباط یا اطلاعات موجود از طرح و چگونگی عملکرد سیستم حسابداری اعمال شده در اداره مالی شرکت توزیع نیروی برق شهرستان هادی شهر. شرکت توزیع نیروی برق شهرستان هادی شهر یکی از چند شرکت اقماری شرکت برق منطقهای آذربایجان غربی بوده که بصورت شرکت سهامی خاص درتاریخ اول اسفند ماه سال 1372 تأسیس یافته است. جهت آگاهی بیشتر در این بخش از مقدمه به ارائه تعریفی که از شرکتهای سهامی در قانون تجارت آمده است میپردازیم:
شرکت سهامی شرکتی است که با رعایت مقررات مدنی راجع به شرائط صحت قرار دادها و قواعد اختصاصی قانون تجارت و ثبت شرکتها و شرائط مورد توافق بین شرکاء برای امور انتظامی اعم از تجارتی و غیر تجارتی تشکیل و سرمایه آن به سهام تساوی القیمت تقسیم و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها و سود حاصله است.
با توجه به تعریف فوق شرکتهای سهامی خاص به شرکتهای اطلاق میگردد که تمام سرمایه آنها در موقع تأسیس منحصراً توسط موسسین تأمین و یا تعهد گردیده باشد.
موضوع: کارآموزی شرکت برق
فهرست
مقدمه 1
فصل اول 3
تعاریف و اصطلاحات 3
استفاده کنندگان از این گزارش: 4
محاسن: 5
معایب: 5
تعاریف و اصطلاحات 7
متقاضی: 7
مشترک: 7
شرکت : 7
تبصره: 7
شبکه فشار ضعیف عمومی: 7
شبکه فشار قوی عمومی: 8
خطوط نیرورسانی اختصاصی: 8
وسایل اندازهگیری: 8
نقطه تحویل: 9
قرار داد برقراری انشعاب برق: 9
انشعاب برق: 9
تأمین برق: 9
انواع انشعابات برق: 10
الف: انشعاب برق مصارف خانگی: 10
ب: انشعاب برق مصارف اشتراکی: 10
ج: انشعاب برق مصارف عمومی 10
د: انشعابات برق مصارف تجاری: 11
ذ: انشعاب برق تولید کشاورزی: 11
ر: انشعاب برق تولید (صنعت و معدن): 11
ز: انشعاب برق مصارف آزاد: 12
واگذاری انشعاب: 12
قطع موقت انشعاب برق: 16
فصل دوم 18
حسابداری دولتی 18
تعریف مبنای حسابداری 20
انواع مبانی حسابداری 20
سازمان مالی دستگاههای دولتی 21
کنترل و ارزیابی برنامههای مصوب 23
کنترلهای مالی در سازمانهای دولتی 23
خصوصیات سیستم کنترلهای مالی 23
اصول و موازین حسابداری 24
حسابهای مستقل برای وجوه دولتی: 26
حسابداری بودجه ای 26
تامین اعتبار و ایجاد تعهد 27
نبودن حسابداری سود و زیان 27
نبودن حسابهای سرمایه 27
تقدم مقررات و قوانین 27
اصل تفکیک اقلام ثابت 28
طبقه بندی حسابهای موسسات دولتی 29
طبقه بندی حسابهای ترازنامه سازمانهای دولتی 31
حسابداری بودجه ای 36
حسابهای سرمایهای 36
دارائی جاری 36
مالیات دریافتنی - جاری و معوق 38
بدهیهای سایر حسابهای دولتی 39
بدهیهای سایر سازمانهای دولتی 39
سرمایه گذاریها 39
دارائی ثابت 40
روشهای مهم تحصیل دارایی ثابت 40
اسناد هزینه پرداختنی 45
سایر اسناد پرداختنی 46
طلب پیمانکاران 46
بدهی به سایر سازمانهای دولتی 46
وجوه پرداختنی بابت حقوق بازنشستگان 47
حقوق پرداختنی 47
بهره پرداختنی 47
موجودی حسابهای وجوه امانی 47
مازاد 48
درآمد 49
هزینه 50
طبقه بندی بر حسب رشتههای فعالیت 51
طبقه بندی بر حسب ماهیت مخارج 52
طبقه بندی بر حسب مواد هزینه 52
فصل دوم: 54
فصل سوم 55
شماره گذاری حسابها در موسسات دولتی 55
سیستم اطلاعاتی مالی : 56
اجزای سیستم مالی: 56
حسابدار: 59
وظایف: 59
کمک حسابدار: 60
وظایف: 60
مدیر انبار: 61
وظایف: 61
فرم : 61
ویژگیهای انواع فرمهای مورد استفاده: 62
انواع فرمها: 63
فرم ورود کالا به انبار: 65
روش کاربرد: 65
سند حسابداری: 65
کدگذاری حسابها: 66
بدهیهای جاری: 68
بدهیهای بلندمدت: 68
سایربدهی ها: 68
سرمایه رسمی: 69
درآمدهای غیرعملیاتی: 69
هزینههای عملیاتی: 70
فصل سوم 76
اهداف کلی اداره حسابداری درآمد و مشترکین 76
مقدمه : 76
نقش نظارتی از طریق برقراری سیستمهای کنترل داخلی: 77
هزینههای متفرقه: 80
شرح وظائف پستهای سازمانی اداره حسابداری درآمد و مشترکین: 81
1. عنوان پست سازمانی 81
2- عنوان پست سازمانی 82
3- عنوان پست سازمانی: 83
4- عنوان پست سازمانی: 84
فصل چهارم 86
مطالعات مقدماتی طرح 86
در زمان تعویض کنتور باید به نکات ذیل توجه داشت: 88
اعلام هزینه و محاسبه هزینههای برقراری انشعاب برق: 91
تبدیل نام مشترک: 92
تفکیک و تقلیل آمپراژ: 93
اصلاح سرویس کنتور و سایر لوازم اندازهگیری: 94
تغییر مکان داخلی کنتور: 95
لغو سابقه صاحب امتیاز کنتور: 96
طرق مختلف واگذاری انشعاب برق از شبکه : 100
1- شبکه هوائی 100
2-شبکه زیر زمینی (کابلی) 100
شماره شناسائی مشترک: 101
شماره دستور کار استفاده از کدهای مربوطه : 104
فصل پنجم 118
خلاصه یافته و طرح و پیشنهاد در رابطه با مشکلات و تنگناهای احتمالی سیستم موجود در اداره حسابداری درآمد مشترکین 118
مثال تشریحی 1: 123
مثال تشریحی 2 : 125
تعاریف و اصطلاحات
متقاضی:
متقاضی عبارتست از شخص حقیقی یا حقوقی که برقراری انشعاب یا انشعابلات برق و یا تغییر در قدرت را در خواست نموده ولی هنوز درخواست وی انجام نشده باشد.
مشترک:
مشترک عبارتست از شخصی حقیقی یا حقوقی که برقراری انشعاب یا انشعابات مورد تقاضایش طبق مقررات برقرار شده باشد.
شرکت :
شرکت عبارتست از شرکت سهامی برق که بموجب مقررات قانونی بکار تولید،انتقال و توزیع نیرو و یا بخشی از این امور اشتغال داشته و برق متقاضی را تأمین مینماید.