پروژه تاثیر تلویزیون بر رشد مهارت های گفتاری
زبان قسمتی از فرهنگ یک ملت است و شاید بتوان گفت که زبان خود فرهنگ ساز است و کودکان نیز به عنوان افرادی از این جامعه در بستر این فرهنگ قرار دارند. یکی از مهمترین و اصلی ترین روش های انتقال فرهنگی و به طور اخص انتقال مفاهیم زبانی از طریق رسانه های گروهی محقق می شود و در دسترس ترین رسانه گروهی برای کودکان تلویزیون است. شاید کودکان به دلیل عدم داشتن مهارت کافی در خواندن و نوشتن زودتر از دیگران تحت تأثیر برنامه های تلویزیونی از لحاظ زبانی قرار می گیرند.
پروژه تاثیر تلویزیون بر رشد مهارت های گفتاری
فهرست مطالب
مقدمه 1
تلویزیون و رشد مهارتهای گفتاری 4
1- هدف پژوهش 4
2- تاریخچه تلویزیون 5
3- تلویزیون و کودک 6
4- تلویزیون و اجتماع 10
5- تلویزیون و برنامه های آن 12
الف- برنامه های کودک و نوجوان 14
ب- مجموعه های تلویزیونی 16
ج- تبلیغات بازرگانی 18
6- متغیرهای محتوای تلویزیون 20
7- شیوه های نظری 22
الف- نظریه کشت 22
ب- نظریه فراگیری اجتماعی 23
ج- نظریه پالایش 23
د- نظریه یادگیری اجتماعی 24
هـ- نظریه عدم بازداری 25
و- نظریه توجیه 26
8- روش اندازه گیری 26
مشاهده 28
9- روش تحقیق 31
نتیجه گیری و پیشنهادات 36
منابع
- هدف پژوهش
زبان قسمتی از فرهنگ یک ملت است و شاید بتوان گفت که زبان خود فرهنگ ساز است و کودکان نیز به عنوان افرادی از این جامعه در بستر این فرهنگ قرار دارند. یکی از مهمترین و اصلی ترین روش های انتقال فرهنگی و به طور اخص انتقال مفاهیم زبانی از طریق رسانه های گروهی محقق می شود و در دسترس ترین رسانه گروهی برای کودکان تلویزیون است. شاید کودکان به دلیل عدم داشتن مهارت کافی در خواندن و نوشتن زودتر از دیگران تحت تأثیر برنامه های تلویزیونی از لحاظ زبانی قرار می گیرند.
به دلیل حساسیت کار با کودک، ایجاب می کند برنامه سازان، علم و آگاهی کافی نسبت به ویژگی های شناختی، عاطفی و اجتماعی کودکان داشته باشند و با تکیه بر این علم و آگاهی به سازماندهی و تولید و پخش برنامه های تلویزیونی بپردازند. هدف از این پژوهش این است تا اولاً کار به صورت میدانی و تحقیقاتی انجام شود تا از طریق آن نتایجی فراهم گردیده و تحول کودکان و به طور اخص نوجوانان در سوم ابتدایی را در قلمرو زبانی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. دوماً از طریق نتایجی که از تحقیقات و پژوهش های انجام شده به دست می آید درباره گستره زبانی کودکان و نوجوانان و چگونگی تحت تأثیر قرار گرفتن آنها، اطلاعاتی کسب کنیم. سوماً با توجه به نتایج به دست آمده پیشنهاداتی در جهت متناسب ساختن برنامه های تلویزیون با میزان درک و فهم زبانی کودکان ارائه شود.
بنابراین در عمل با هدف پیگیری این موارد به تحقیق و پژوهش درباره تأثیر تلویزیون بر مهارتهای گفتاری کودکان و نوجوانان پرداخته شد.
2- تاریخچه تلویزیون
تلویزیون از حدود 50 سال پیش در اختیار جامعه ایران قرار گرفت. برنامه های تلویزیونی در جنبه های گوناگون تفریحی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ودینی تأثیر بسزایی داشته است.
ما در تاریخ اختراع و تکامل تلویزیون با نامهای دانشمندان برجسته ای از قبیل: بِرد، فرانس ورث و زوریکین برخورد می کنیم که هر کدام به نوبه خود قدمهای مؤثری در این راه برداشته اند. تلویزیون بر اساس نظری در سال 1908 توسط یک دانشمند انگلیسی بنام کاپبل سونیگتن اختراع شد، ولی اجرای عملی آن تا بیست سال به طول انجامید. برای عملی کردن این طرح به طور کامل، لازم بود که از صحنه مورد نظر چهل هزار نقطه نورانی گرفته شود و میزان نور هر نقطه با امواج مخصوص پخش گردد و سپس در دستگاه های گیرنده با تجمیع مجدد نقاط مزبور در کنار هم تصویری مشابه صحنه مقابل دوربین فرستنده ایجاد شود.
همانطور که گفته شد یکی از پیشگامان اختراع تلویزیون جون لوجی برد بود. وی در سال 1922 به لندن رفت و در آنجا اختراع پل نیسپکو توجهش را جلب کرد و پس از تحمل زحمات زیاد توانست در سال 1925 دستگاهی بسازد که قادر به انتقال تصویر باشد و در سال بعد نیز موفق شد تا دستگاهی کامل تر را به نمایش بگذارد ولی دستگاه او نسبت به تلویزیون امروزی خیلی ابتدائی و ناقص محسوب می شد.
تلویزیون در اواسط قرن بیستم برای فروش به بازار عرضه شد. دانشمندان پس از موقعیت در امر انتقال تصویرها به صورت سیاه و سفید به فکر ساختن تلویزیون رنگی که از لحاظ علمی مجموعه ای از سه نوع تلویزیون مخصوص محسوب می شود افتادند و طبیعی است که در این مورد نیز به هدف خود رسیدند.
اینک در سایه اختراع تلویزیون، گفت و شنود و رؤیت در یک لحظه امکان پذیر می باشد و بدین ترتیب امور ساده ای که انجام دادن آنها در یک قرن قبل سالها وقت لازم داشت، اینک در مدتی در کمتر از یک ثانیه انجام شدنی می باشد. (جاویدان، 1397، صص 267- 265) .
در آغاز سال 1948 تعداد دستگاه های گیرنده تلویزیونی مورد استفاده در ایالات متحده به صدهزار دستگاه می رسید، در سال 1949 این تعداد به یک میلیون رسید و در انتهای سال 1950 این تعداد به 50 میلیون بالغ شد. در ابتدای دهه 1950 از هر 15 خانواده آمریکایی یک خانواده و در انتهای دهه 1950 از هر هشت خانوار هفت خانوار تلویزیون داشتند. (شرام ولایل، 1377، ص 17).
3) تلویزیون و کودک
پروژه ترس کارکنان شرکت بهران توس از مکانیزه شدن شرکت
در عصر حاضر که علم و فن آوری به شدت در حال پیشرفت و توسعه می باشد و حتی
بعضی کشورها به مراحل فرا صنعتی رسیده اند شرکتها نقش عمده و اساسی داشته اند.
که این شرکتها در مراحل مختلف از پیشرفت یا مکانیزاسیون قرار دارند از این رو ما
به اهمیت و لزوم مکانیزاسیون در شرکتها پی میبریم و با توجه به این اهمیت و نقش مدیریت
و کارکنان در مکانیزاسیون در این تحقیق به میزان ترس کارکنان در مراحل مختلف
مکانیزاسیون یک شرکت می پردازیم .
پروژه ترس کارکنان شرکت بهران توس از مکانیزه شدن شرکت
فهرست مطالب
فصل اول :
کلیات و طرح تحقیق : 3---6
مقدمه 4
ضرورت و اهمیت تحقیق 4
تعریف موضوع 5
استفاده کنندگان از تحقیق 5
اهداف تحقیق 5
بیان تحقیق 6
فصل دوم :
ادبیات موضوعی تحقیق : 7 13
تعریف سیستم 8
مراحل ایجاد سیستم 8
تشریح سیستم 9
اهداف و نیازهای شرکت 11
فایلهای موجود در سیستم 12
سوابق تحقیق 13
فصل سوم :
چهارچوب تئوریک : 14 23
تعریف مفاهیم 15
متغیرهای تحقیق 16
چگونگی تغییر و تحول برای مکانیزاسیون : 17
تعریف فرهنگ سازمان 17
ایجاد شرایط تغییر سازمانی برای مکانیزاسیون 17
انگیزه های تغییر و تحول برای مکانیزاسیون 17
تحول سازمانی برای مکانیزاسیون 17
برخی از مسائل و مشکلات تحول سازمان 19
تغییر فن آوری در مکانیزاسیون 19
سطوح مختلف مکانیزاسیون 20
گامهایی به سوی مکانیزاسیون و اتوماسیون 21
مزایا و معایب مکانیزاسیون و اتوماسیون 22
مراحل پس از مکانیزاسیون 23
فهرست مطالب
فصل چهارم :
متدلوژی 24 28
قلمرو زمانی و مکانی تحقیق 25
جامعه آماری 25
روش نمونه گیری و نمونه انتخابی 25
روش تحقیق 26
روشهای جمع آوری اطلاعات 27
فصل پنجم :
ارائه و تحلیل یافته ها 29 33
تجزیه و تحلیل آماری 30
آشنایی با فرضیه های پوچ و مقابل 30
استخراج نتایج 31
نمودار میله ای 31
نمودار دایره ای 32
آزمون 2x 32
تجزیه و تحلیل نتایج برای فرضیه اصلی 33
فصل ششم :
نتیجه گیری : 34 35
مقدمه 35
نتیجه گیری 35
محدودیتهای تحقیق 35
منابع و ماخذ و ضمائم : 36 39
منابع و ماخذ 37
ضمیمه شماره یک پرسشنامه 38
ضمیمه شماره دو جدول 2x 39
فصل اول
کلیات و طرح تحقیق
مقدمه :
در حال حاضر اکثر شرکتهای بزرگ و کوچک در ایران در مراحل اولیه مکانیزاسیون یا
حتی مراحل سنتی قرار دارند که تا رسیدن به مراحل کامل مکانیزاسیون شدن فاصله زیادی
دارند در صورتی که در جهان بعضی از شرکتها به مراحل بعد از مکانیزاسیون یعنی مراحل
اتوماسیون شدن رسیده اند. که یکی از مهمترین عوامل در مکانیزاسیون تغییر در سیستم
شرکت است که آیا سیستم شرکت قابلیت مکانیزه شدن را دارد یا باید گامی در جهت طراحی
سیستم جدیدی انجام شود که در این تغییر در سیستم رضایت کارکنان بسیار مهم می باشد از
این رو در این تحقیق به بررسی فرضیه ترس کارکنان از مکانیزاسیون شرکت پرداخته ام.
که هدف از این تحقیق کشف و توصیف واقعیت ترس کارکنان شرکت و همچنین هدایت و
کنترل آن به سوی مکانیزاسیون شرکت می باشد واین که آیا کارمندان یک شرکت از مکانیزه
شدن بخشهای مختلف رضایت یا ترسی دارند یا خیر و اگر رضایتی یا ترسی دارند دلایل آن
در این تحقیق مورد بررسی قرار می گیرد .
ضرورت و اهمیت تحقیق :
در عصر حاضر که علم و فن آوری به شدت در حال پیشرفت و توسعه می باشد و حتی
بعضی کشورها به مراحل فرا صنعتی رسیده اند شرکتها نقش عمده و اساسی داشته اند.
که این شرکتها در مراحل مختلف از پیشرفت یا مکانیزاسیون قرار دارند از این رو ما
به اهمیت و لزوم مکانیزاسیون در شرکتها پی میبریم و با توجه به این اهمیت و نقش مدیریت
و کارکنان در مکانیزاسیون در این تحقیق به میزان ترس کارکنان در مراحل مختلف
مکانیزاسیون یک شرکت می پردازیم .
تعریف موضوع :
موضوع مورد نظر بررسی میزان ترس کارکنان شرکت بهران توس است از مکانیزاسیون
شرکت که شامل مکانیزه شدن سیستم و ماشین آلات و همچنین آموزش کارکنان برای بهره
وری بهتر از این امکانات میباشد.
استفاده کنند گان از تحقیق :
از آنجایی که موضوعات مربوط به شرکتها و حسابداری و کارخانه جات بسیار متنوع و
مختلف می باشد و هر موضوع هم استفاده کنند گان متفاوتی دارد لذا هر کسی که به نوعی
با شرکتها و حسابداری و کارخانه جات و مسا ئل آن آشنا است میتواند از نتایج این تحقیق
استفاده کند اما به نظر عمده ترین استفاده کنند گان به شرح ذیل است :
1. افراد نهادهایی که که به گونهای با شرکتها در ارتباط هستند مثل سرمایه گذاران .
2. طراحان کارخانه جات و سیستمها
3. مدیران شرکتها
4. پژوهشگران و مهندسین کار خانه جات و شرکتها
اهداف تحقیق :
در این تحقیق رابطه بین مکانیزاسیون و ترس کارکنان مورد بررسی قرار میگیرد که رابطه
این دو متغییر رابطه هم تغییری (همبستگی)می باشد و همچنین کشف روابط موجود مربوطه
در سیستم شرکت بهران توس برای مکانیزه شدن شرکت و پیش بینی جریان گزارشات بین
بخشهای مختلف و توصیف واقعیت شرکت در حال حاضر و کنترل و هدایت آن به سمت
شرکت مکانیزه .
بیان تحقیق :
در این تحقیق سعی شده که به دنبال توصیف و کشف میزان ترس کارکنان از مکانیزه شدن
شرکت و سیستم موجود در شرکت می باشد که میتواند برای رفع بعضی از مشکلات مدیریت
کمک موثری تلقی شود که بر اساس این منظور موجب طراحی پرسشنامه ای شد با فرم سوال با
پاسخ باز برای دست یابی به پاسخهای احتمالی واقعی تر و از نظر محتوا سوالات مستقیم و در
طریقه نگارش آن به شفاف بودن سوالات و زبان پاسخگو توجه کافی شده است و اجرای
پرسشنامه به صورت حضوری می باشد و با مراجعه حضوری به شرکت و توزیع پرسشنامه
بین نمونه انتخابی کارکنان و بعد از دقایقی با گرفتن پاسخ ها انجام شد و سپس نتایج حاصل از
نگرش ها و مقیاس های استفاده شده توضیح داده خواهد شد و نیز همچنین برای آشنایی با شرکت
بررسی و تجزیه و تحلیل سیستم کلی شرکت وچارتها و مسئولیت ها و میزان اختیارات مدیران و
دسترسی آنها به بخشهای مختلف و گزارشات موجود و شیوه نظارت بر این گزارشها می باشد
و در نهایت چگونگی مکانیزه شدن سیستم شرکت و ماشین آلات شرکت و میزان ترس
کارکنان از مکانیزه شدن شرکت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
دانلود کامل پروژه ترس کارکنان شرکت بهران توس از مکانیزه شدن شرکت
جعبه ابزار موبایلی
دانلود نرم افزار اندروید
در این برنامه مجموعه ای از ابزارهای مورد استفاده روزمره مثل چراغ قوه، متر، گونیا، نقاله، مسافت سنج، لرزه نگار، قبله نما و قطب نما و بسیاری موارد دیگر گنجانده شده که ارزش داشتنش رو در موبالتون داره
چه خوب اگر همه ابزارهای کاربردی را یکجا و در یک برنامه با کمترین حجم ممکنه داشته باشیم. «جعبه ابزار» چنین امکانی را در اختیار شما قرار میدهد.
جعبه ابزار کاملا رایگان بوده و مجموعه ای از ابزارهای کاربردی( چاقوی سوئیسی ) می باشد که هم اکنون شامل 39 ابزار کاربردی در زمینه های مختلف با کمترین حجم ممکن به شرح زیر می باشد
• ابزار نورسنج
• ابزار متراژ
• ابزار رنگ شناس
• ابزار دایره شانس
• ابزار بارکد خوان و بارکد ساز
• ابزار فلزیاب
• ابزار چالش بینایی (تست بینایی)
• ابزار محاسبه محیط و مساحت و حجم اشکال هندسی
• ابزار خبر خوان برای دریافت جدیدترین مطالب سایتهای مورد علاقه
• ابزار فتوافکت برای ویرایش و افکت گذاری تصاویر (ویرایش تصاویر)
• ابزار ترافیک راه ها برای نمایش وضعیت ترافیکی جاده های کشور(ترافیک جاده)
• ابزار نقشه خطوط BRT شهر تهران
• ابزار جهان نما شامل مشخصات کشورهای جهان با امکان تشخیص کشور سازنده محصولات با استفاده از بارکد محصولات (ساخت کجاست با استفاده از بارکد محصولات به همراه پرچم کشورها جهان)
• ابزار رویداد نگار ترکیبی از چند ابزار کاربردی میباشد که با استفاده از آن میتوانید رویدادهای مهم زندگی خویش از قبیل تاریخ تولد اعضای خانواده ، تاریخ ازدواج، تاریخ بارداری، مناسبتهای مهم تاریخی و مذهبی را در آن ثبت کنید.
• ابزار ارسال برنامه با امکان ارسال برنامه های نصب شده بر روی گوشی به وسیله بلوتوث و ایمیل بدون نیاز به فایل اصلی نصب برنامه و همچنین امکان پشتیبان گیری از برنامه های نصب شده
• ابزار محاسبه سن دقیق توسط ابزار فاصله زمانی
• ابزار پلاک یاب با قابلیت جستجو بر اساس شماره پلاک ، استان و شهرستان
• ابزار لرزه نگار برای اندازه گیری میزان لرزش محیط ( زلزله سنج)
• ابزار کد ملی برای بررسی و استعلام صحت کد ملی و همچنین محل صدور کارت ملی
• ابزار فاصله زمانی برای اندازه گیری فاصله زمانی بین 2 تاریخ (شمسی ، قمری ، میلادی)
• ابزار کرونومتر برای اندازه گیری رکورد
• ابزار دفترچه یادداشت با قابلیت یادآوری بر اساس تاریخ شمسی،فولدر بندی،رمز گذاری مجزا بر روی هر یادداشت،پشتیبان گیری،ویجت مجزا
• ابزار ماشین حساب مهندسی (Scientific Calculator) دارای 5 حالت مختلف(شناور - مبنای 10 - مبنای 2 -مبنای 8 - مبنای16 با قابلیت تبدیل مبناهای مختلف به یکدیگر) با قابلیت انجام محاسبات ریاضى پیچیدهتر مانند توابع مثلثاتى، لگاریتمى و... به همراه راهنمای کاربری
• ابزار اتصال بیسیم: برای تبادل و انتقال فایل ها بین گوشی و کامپیوتر از طریق Wifi بدون نیاز به کابل USB
• ابزار برش بخشی از موسیقی و استفاده به عنوان زنگ تلفن و هشدار
• ابزار بوم نقاشی
• ابزار زمان سنج
• ابزار نقاله با چهار حالت مختلف
• ابزار خط کش 2 محوره با 2 حالت مختلف(2 خطی و 4 خطی) با قابلیت محاسبه مساحت
• مبدل متن به صدا با قابلیت ذخیره به صورت فایل صوتی
• ابزار آینه با استفاده از دوربین جلو
• ایجاد میانبر تماس
• محاسبه فاصله شهرها
• کنترل وزن
• مبدل واحد
• مبدل تاریخ
• مبدل عدد
• قطب نما
• سنسور صدا
• سرعت سنج
• تراز حبابی
• چراغ قوه
• ساعت جهانی
• نقشه مترو تهران
• مشخصات سیستم
آزمون هوش هیجانی بار-ان
ازمون هوش هیجانی بار- ان در سال 1980 با طرح این سوال که «چرا بعضی مردم نسبت به بعضی دیگر در زندگی موفقترند» آغاز گردید. در این سال مولف، مفهوم، تعریف و اندازهای از هوش غیرشناختی (بار- ان،1992،1988، a1996،c1996،a 1997و b1997) ارائه نمود. استراتژی وی (جهت ساخت آزمون) شامل چهار مرحله اصلی است:
طبقهبندی متغیرهای مختلف و تشخیص این که این متغیرها، تحت چه واژههای کلیدی قرار میگیرند؛ جهت تعیین عملکرد موثر و موفق و همچنین سلامت هیجانی مثبت (بر اساس تجارب بالینی مولف و مرور پیشینه در رابطه با سلامت روان) بدست آمده است.
تعریف عملیاتی این عوامل.
ساختن طرحی از پرسشنامه، جهت آزمون این عوامل.
تفسیر نتایج و به کارگیری آنها برای دسترسی به پایایی، ساختار عاملی و روایی آزمون.
آزمون هوش هیجانی بار – ان
آزمون های جملات ناتمام راتر
آزمونهای جملات ناتمام[1]، به عنوان یکی از روشهای فرافکن در ارزشیابی شخصیت مورد استفاده میباشد، و اول بار در سال 1930 به وسیله تندلر[2] به کار برده شد. متخصصانی چون راد[3]، شور[4]، ویلر[5]، استاین[6]، راتر[7]، ساکس[8]، لوی[9] و ویلرمن[10] با پژوهشهای خود، ارزش و کارآیی جملات ناتمام را در ارزشیابی تعارضات روانی، تخیلات، عواطف، بازخوردها و برداشتهای آزمودنی نیازها، شکستها و مکانیسمهایی که وی به کار میبرد، تاکید کردهاند و آنها را وسیله مناسبی برای کسب اطلاعاتی که یافتههای آزمونهای دیگر را تکمیل میکند میدانند.
در این آزمونها، اگر چه تفسیر پاسخها مبتنی بر تجربیات، آزمونگر است و روش نمرهگذاری خاصی برای آزمون پیشنهاد شده با وجود این به هنگام تفسیر، صرف نظر از روش نمرهگذاری معمولا به فراوانی پاسخها، زمان تکمیل جملات، جملات طولانی، تظاهرات رفتاری آزمودنی، پاکشدگی، عدم تکمیل بعضی از سرآغازها و نوع و ماهیت واژههای مورد استفاده و بار عاطفی آنها توجه میشود. به طور کلی بررسی کمی و کیفی جملات میتواند آزمونگر را در شناخت بسیاری از ویژگیهای آزمودنی از جمله درجه سازگاری عمومی وی، سازگاری در خانواده، مدرسه و محل کار، پرخاشگری، تسلطگرایی، پیشرفتگرایی، مردم گریزی و گوشهگیری کمک کند و تابلویی از اضطراب، سوءظن، ترسهای واهی، احساس ناایمنی، احساس حقارت و خصومت را نیز در اختیار گذارد.