ارتباط بین انسان ها
ارتباطات
عمده تعریفی که از ارتباطات مطرح شده است و عموماً مبنا برای تعاریف دیگر نیز هست، این تعریف دکتر محسنیان راد است: «فراگرد انتقال پیام از سوی فرستنده برای گیرنده،مشروط بر آنکه درگیرنده پیام مشابهت معنی با معنی مورد نظر فرستنده پیام ایجاد شود.» این تعریف دربرگیرنده آن است که هرچه بین پیام یا در واقع معنی درون پیام فرستنده و معنی دریافتی از سوی گیرنده شباهت بیشتری باشد ارتباط کامل تر خواهد بود.
دکتر محسنیان راد در کتاب «ارتباط شناسی» سه شکل برقراری ارتباط و نتیجه آن طبق تناظر دو معنی از سوی فرستنده و گیرنده را معرفی کرده است:
فقدان ارتباط
ارتباط ناقص
ارتباط کامل
(ارتباط با خود) فرا ارتباط
عمده کلیه واژه های ارائه شده از تعاریف ارتباطات عبارتند از:
اقناع، اشتراک فکر، تاثیرپذیری، تاثیرگذاری، تغییر رفتار، جستجو برای پاسخ، درک عملی، داشتن علائم مشابه، درک معنی، همانندی تجربه، انتقال معنی، انتقال اطلاعات، دریافت پیام و...
مفهوم خود
خود در جریان ارتباط شکل می گیرد. نوزادان در بدو تولید هیچ شناختی از خود ندارند و این شناخت در جریان اولین نشانه های ارتباطی با محیط اطراف، پدر و مادر و اطرافیان حاصل می شود انسان در جریان برخورد و تعامل با دیگران با خودش آشنا می شود و در نتیجه اظهارنظر دیگران در مورد خودش، این اظهارنظرها را می پذیرد. مفهوم خود در بدو تولد ابتدا در برخورد با خانواده شکل می گیرد. در برخورد و برقراری ارتباط با گروه همسالان تثبیت شده و در جریان روابط اجتماعی در سطحی وسیع تر تکامل می یابد مفهوم خود، در حقیقت، محصول درونی شدن دیدگاههای افراد خاص و افراد معمولی است.
ارتباط با خود
در این دوران که ما زندگی می کنیم، مردم به ویژه آنهایی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند از احساس وحشتناکی به نام « تهی بودن» رنج می برند. هرچند که رسانه های جمعی در پهنه ای وسیع با انسان در ارتباطند و او را سرگرم می کنند، اما انسان ناکام و درمانده در برابر کویر زندگی خویش قرار می گیرد. این «درون ناخودآگاه» است که در برخورد وایجاد ارتباط مهمترین وسیله یا فضای ارتباطی است. در عین اینکه خود این دورن ناخود آگاه ارزشمندترین مخاطب فرد است. هندوهاو چینی ها با انجام حرکاتی چون «یوگا» به این ارتباط دست یافته اند. انسان به دو دلیل عمده در ارتباط با خود دچار مشکل می شود؛
الف) محرک های غریزی که انسان را یک سویه نگر کرده و توازنش را برهم می زند، مثلاً تحریک جنسی باعث عدم پاسخگویی به نیازهای دیگر می شود. قدما این حالت را «گمگشتگی روحی» می خواندند.
ب) خود بزرگترین نیروی روان است. خود می تواند انسان را گرفتار جنون عظمت خواهی یا تخیلات فریبنده دیگر کند. شخصی که گرفتار این حالت شود همواره با واقعیت انسانی خود را از دست می دهد. این مسأله باعث می شود خود، «من خودآگاه» را به خطر اندازد.
عمیق ترین نتیجه ارتباط برقرار کردن با خود باعث پدیدارشدن قالب خاص و اصیلی در ارتباطات می گردد که به «ارتباطات درون فردی» معروف است. ارتباطات درون فردی یک دادو ستد ارتباطی است که در درون فرد روی می دهد. این نوع از ارتباط در حقیقت حرف زدن با خود است.
از نظر «مانکن»، انسان در برقراری ارتباط قائل به نمادهایی است. از طریق این نمادهاست که آنچه او به دیگران می گوید می تواند همان معنی و مفهوم را برای خودش داشته باشد که برای دیگران دارد. هرچند که در بسیاری از تعابیر از ارتباط درون فردی آن را اساس تمام انواع ارتباط و بخشی از ارتباط دانسته اند. انسان در واقع در نتیجه معانی که در ذهن دارد با دیگران ارتباط برقرار می کند – اما مفهوم ارتباط درون فردی مفهومی کاملاً مجزاست.
الف ) فرایند رمزگذاری و رمزگشایی در تنهایی انسان
ب )درون نگری انسان به یک مصیبت شخصی
انواعی از ارتباط درون فردی هستند که انسانها درون نهادشان و تحت تاثیر عشق ها، نفرت ها، آرمانها و.... در خود دارند.
از نظر «بارلاند»، محمل ارتباط درون فردی محصور در تنهایی یک شخص است که با محیط خویش بده و بستان دارد و هم اوست که آنچه را که مقاصدش ایجاب کرده، می بیند و آنچه را اندامگان او پذیرفته، حس می کند و نشانه ها را بر طبق پویش شخصیت خویش تداعی و به یکدیگر پیوند می زند.
ارتباطات میان فردی
ظهور مبحث ارتباطات میان فردی از سال 1970 بود. تا این دوران و در آغاز پیدایش این شاخصه قابل تامل در ارتباطات از نتایج و ماحصل پژوهشهای انجام شده در رشته هایی چون روانشناسی، روانپزشکی، مشاوره و مددکاری اجتماعی استفاده می شد. اگرچه ارتباطات میان فردی امروزه بعنوان یک رشته مستقل دانشگاهی مورد توجه قرار می گیرد ولی در اصول کلی و مباحث اصلی نظری تابعی از علم ارتباطات است.
نقایص آموزش و پرورش
توسعه نیافتگی آموزش و پرورش
کمبود نیروی انسانی استراتژیست در جایگاه سیاست گذاری، تصمیم سازی و تصمیم گیری یکی از مسایل حیاتی نظام آموزشی کشور است. تاکنون به دلایل گوناگون، از جمله بدفهی در تفاوت بین مدیران عالی و مدیران استراتژیست، این نارسایی به خوبی درک نشده است. به این معنی که بسیاری، مدیران ارشد و عالی را همان مدیران استراتژیست می دانند. در حالی که مدیریت استراتژیک، قبل از آنکه یک جایگاه باشد، یک مفهوم و اندیشه است که باید در افکار و رفتار مدیران عالی نهادینه شده باشد. به عبارت دیگر به آن دسته از مدیران عالی که دارای اندیشه استراتژیک و راهبردی هستند، مدیران استراتژیک اطلاق می شود، نه آن گروه از مدیران عالی که فاقد اندیشه و فهم استراتژیکند.
بیشترین کمبود نیروی انسانی، در بخش مهارت های مورد نیاز در سیستم مدیریت و برنامه ریزی راهبردی و کلان آموزش و پرورش است. مثلاً برای ایجاد مشارکت مؤثر، به مهارت های توانایی انجام کار گروهی و یا فراگیری الگوها و فنون در روش های جدید تجزیه و تحلیل برای تشخیص درست مشکلات و مسایل نیاز است و همچنین مهارت تشکیل گروه حل مشکل، مدیریت تغییر،مهارت برنامه ریزی و مهارت های فنی از دیگر نیازهایی است که اغلب مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش فاقد آن هستند. صرف داشتن مدارج دانشگاهی، مشهور بودن و نفوذ سیاسی کفایت نمی کند.
مقاله در مورد معایب آموزش و پرورش
فهرست مطالب
مشکلات آموزش و پرورش در یک نگاه 2
بایسته های آموزش و پرورش امروز ایران 3
۱- ایجاد تفکر راهبردی (استراتژیک) و آینده گرایانه در برنامه ریزی ها 4
۲- تحقق شایسته سالاری بر مبنای ایجاد «بانک اطلاعات منابع انسانی» و اصلاح سیستم مدیریت 5
۳- ایجاد «بانک استانداردهای آموزش و پرورش» در آموزه های مختلف 5
۴- ایجاد «سیستم کنترل کیفیت» بر مبنای استانداردهای تعریف شده 6
۵- تقویت «مدیریت منابع انسانی» و تمرکز زدایی در وضعیت کلان آموزش و پرورش 6
۶- تعامل بیشتر با سیستم های پیشرفته آموزش و پرورش در جهان، با تأکید بر ارزش های دینی و فرهنگ ملی 7
۷- تجهیز مدارس، ابزار و فناوری آموزشی نوین (IT) و ارتقا دانش و فرهنگ بهره مندی از فناوری آموزشی 7
۸. تولید «برنامه ملی آموزش» با توجه به معیارهای جهانی و تأکید بر مبانی نظری و فرهنگ بومی کشور 8
9. تأکید بر «اصل تمرکززدایی» در برنامه ها و ایجاد فضای مشارکت بخش خصوصی به صورت متوازن و با نظارت دقیق 8
۱۰. تعامل بیشتر با خانواده ها در روند آموزش و پرورش 9
۱۱. تعامل بیشتر با رسانه ها و ایجاد فضای نقد و تفکر نقاد به برنامه های آموزش و پرورش 9
۱۲. ایجاد فضاهای مناسب برای فعالیتهای فرهنگی ، آموزشی، اردویی با برنامه های مطلوب 9
۱۳. ایجاد موزه و مرکز اسناد تاریخی _ پژوهشی آموزش و پرورش و تولید کتابهای مرجع مناسب 10
۱۴- سامان بخشی و مدیریت پژوهش در آموزش و پرورش 10
۱۵- مدیریت بحران «کنکور» 11
۱۶- پرورش شخصیت دانش آموزان بر اساس برنامه جامع پرورشی 11
توسعه نیافتگی آموزش و پرورش 12
آموزش و پرورش در ایران باستان 14
برنامهی تعلیم و تربیت در ایران باستان 17
معایب سازمان آموزش ایران 18
مشکلات آموزش و پرورش در یک نگاه
نقاط ضعف در بخش فرهنگی شاید به ظاهر و در نگاه اول معضل نباشد ولی در بلندمدت اثر سوء خود را در میان جامعه به جا خواهد گذاشت.
از آن جایی که که تعلیم و تعلم و پرورش انسان ها از جایگاه والایی برخوردار است و هر دولت و حکومتی می کوشد که برای پرورش انسان ها و تربیت نسل های آینده کشور برنامه ریزی دقیق و اساسی نماید، متأسفانه طی سه دوره گذشته به ویژه این هشت سال اخیر بی عنایتی و کم توجهی نسبت به بخش فرهنگی و آموزش و پرورش روا شد و به جای آن که خستگی را از دوش جامعه فرهنگی بزداید بار سنگین خستگی را دوچندان نمود و این سازمان گسترده فرهنگی کشور را دچار خمودگی و خستگی و فترت ساخت و از پویایی و تحرک بازداشت.
زحمات بی دریغ معلمان برهیچ کس پوشیده نیست همه مردم به زحمات معلمان ایمان دارند و به آن اعتراف می کنند. قشر فرهنگی و معلمان سطوح مختلف آموزشی از میان همین جامعه هستند و با مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه ملموس هستند. آن ها هم بچه های محصل دارند که الان در حال تحصیل هستند و آن ها هم با مشکلات والدین آشنایی کامل دارند. در کنار حجم زیاد کاری قشر فرهنگی و سختی کار معلمان ما شاهد بی توجهی مدیران و مسوولان آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات و معضلات فرهنگیان در امر معیشت بودیم. به هر حال این کم لطفی از سوی وزارت آموزش و پرورش در حق معلمان در سال های ۸۲-۸۳-۸۴ مشکلاتی را برای والدین و اولیای دانش آموزان به وجود آورد و معلمان را مجبور به واکنش نمود.
اگرچه مشکلات پیش آمده مقداری از ارزش فعالیت و زحمات معلمان را در انظار عمومی مخدوش و شبهه ناک نمود ولی هیچ یک از افرد این جامعه حاضر نشدند به بهانه مطالبه حق، ارزش معلم را پایمال کند. هر چند عده ای سعی داشتند با قرار دادن معلم رودرروی نظام و مردم به اهداف خود برسند اما با تدبیر زیرکانه و هوش مندانه قشر بزرگوار فرهنگی این مشکل حل شد.
از آن جایی که مدرسه خانه دوم دانش آموزان و محصل تلقی می گردد و تربیت و پرورش و شکل گیری شخصیت انسان ها در این مکان صورت می پذیرد و حرکت اولیه در مسیر حق و اسلام و تقویت باورهای دینی شاگردان و گام برداشتن در راه آرمان ها از مدرسه آغاز می شود ولی ضعف مدیریت در آموزش و پرورش از یک سو و سوق دادن نشر فرهنگی به سوی حزب گرایی و جناحی نمودن سازمان باعث شد که نه تنها مشکلات فرهنگیان حل نشود بلکه بر مشکلات اولیای دانش آموزان نیز افزوده گردد.
با توجه به اصل قانون اساسی (۳۳) جمهوری اسلامی با تأکید به حق استفاده از تحصیل رایگان برای همه براساس اصل ۳۰ قانون اساسی دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد.
اما به دلیل اهداف سیاسی برخی از مسوولان وزارت آموزش و پرورش در اوایل سال تحصیلی ۸۳-۸۴ شاهد بودیم که مدارس برای ثبت نام مبالغی دلخواه از همه سطوح تحصیلی ابتدایی تا دبیرستان و پیش دانشگاهی دریافت می دارند.
و تا الان هم هیچ مرجعی به محل مصرف این هزینه هنگفت که از مردم دریافت نموده اند رسیدگی نکرده است و هیچ کس نمی داند مبلغ این بودجه چقدر بوده و با چه مجوزی گرفتند.
در صورتی که بچه های معلمان نیز در مدارس دیگر این پول را پرداخت کرده اند.
براساس آمار کلی و پرداخت هزینه از طرف والدین بودجه جمع آوری شده به رقم ۳۶ میلیارد تومان می رسد. حال این بودجه کجا به مصرف رسیده و چگونه؟!
قشر فرهنگی و معلم هم به این شیوه معترض هستند آن ها می گویند ما هم مثل دیگران این هزینه را پرداخت نموده ایم حال با توجه به وضعیت موجود، اصلاح ساختار آموزش و پرورش از ضرورتهاست و ضامن سلامت فرهنگی کشور در آینده است. اصلاح وزارت آموزش و پرورش در دولت آینده می تواند به فرهنگ جامعه و شیوه فعالیت آموزش و پرورش و حل مشکلات این وزارتخانه نسبت به وظایف و اهمیت فرهنگ و قشر فرهنگی کمک نماید و این تحقق نخواهد یافت مگر با تلاش و سعی رییس جمهور منتخب مردم. در رأس دولت می توان مشکلات قشر فرهیخته و فرهنگی کشور را حل و از بروز مشکلات بعدی و تأثیر آن بر کل جامعه جلوگیری کرد.
بایسته های آموزش و پرورش امروز ایران
آنچه در این نوشتار آمده است، نگاهی گذرا به بایسته ها و ضرورت های آموزش و پرورش امروز ایران است؛ نهادی که می تواند بیشترین تأثیر را در ایجاد نشانگرهای توسعه انسانی (امید به زندگی، سطح آموزش و سطح زندگی) داشته باشد. مبنای ارایه این موارد، برداشت ها، مطالعات و تجربه های شخصی نویسنده است؛ گرچه برای پرداخت هریک از موضوعات، قطعاً جای تأمل و پژوهش عمیق تر احساس می شود، اما همین مقدار نیز برای مخاطبان اصلی این نوشته (مدیران و برنامه ریزان آموزش و پرورش و فرهنگیان) مفید خواهد بود.
ناصر نادری، مؤلف این مقاله، از کارشناسان آموزش و پرورش و از فعالان حوزه ادبیات کودک و نوجوان، به ویژه در زمینه ادبیات دینی و تاریخی است.
۱- ایجاد تفکر راهبردی (استراتژیک) و آینده گرایانه در برنامه ریزی ها
ماهیت آموزش و پرورش که یکی از حوزه های اثرگذار و بنیادین فرهنگ هر کشور است، یک ماهیت «آینده گرایانه» است. لذا هرگونه برنامه ریزی و طراحی در این نهاد، باید مبتنی بر نگرش سیستمی و جامع و لحاظ عوامل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشد و در مراحل تکوین و پیرایش طرح ها، همراه با مطالعه عمیق و بهره مندی از تجربه های گذشته، رعایت اصول علمی و یافته های نوین، تأمین منابع (انسانی و فیزیکی) باید با «واقع بینی» و «تحلیل علمی» اقدام کرد. خصوصاً در دنیای معاصر، برای مدیریت پدیده «جهانی شدن» پیش بینی چالش های آینده ایران و جهان، براساس مطالعات دائمی، بهره مندی از عقلانیت و اتخاذ راهبردهای منطقی، بسیار ضروری به نظر می رسد. در این مسیر، استقرار مبانی نظری و فلسفی صحیح، نظارت بر طراحی استانداردها، استقرار استانداردها، کنترل عملکردها بر مبنای مدیریت «کارایی محور» ، در چارچوب «برنامه جامع یا سند ملی آموزش و پرورش» از بنیادی ترین اقدامات این حوزه خواهد بود.بدیهی است برخورد با هر طرح و برنامه- ایجابی یا سلبی- در آموزش و پرورش، اگر بدون تأمل و تعمق و نگاه آینده گرایانه و تفکر راهبردی صورت پذیرد، قطعاً آسیب زا و خطرآفرین خواهد بود. شتابزدگی، سطحی انگاری و نگاه افراطی یا تفریطی- به ویژه از روزنه تنگ و تیز سیاست- باعث آشفتگی اوضاع در آموزش و پرورش و فرصت سوزی خواهد شد در این میان، نقش حیاتی «شورای عالی آموزش و پرورش» ، نقش بی بدیلی است. اگر این شورا، با جذب کارشناسان و متخصصان شایسته و با طراحی ساختار مطلوب و ایجاد کمیته های کاری، بنابه ضرورت های عصر حاضر، به نقش سازنده خود بپردازد. در طراحی برنامه ریزی راهبردی (استراتژیک) آموزش و پرورش بیشترین تأثیر را خواهد داشت.بدیهی است در چارچوب طراحی این سند ملی، توجه به رویکردهای اساسی و فلسفه آموزش و پرورش و اهداف آن، شرایط اقتصادی و تجاری، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی (داخلی و خارجی)، نگرش های فناورانه و ارتقای تکنولوژی، ارتقای منابع انسانی و آموزش و توسعه مدیریت علمی نوین و... از مؤلفه های اساسی قلمداد خواهد شد. برای مثال، در طراحی ساختار جدید «معاونت تربیتی» ، باید همراه با واقع بینی و تحلیل علمی و جامع، تجربه های گذشتگان و ملاحظات دنیای امروز و پدیده های تربیتی آن، با دیدگاه علمی و تفکر و راهبردی و بدور از بدبینی و خوشبینی و بر مبنای نگاه متعادل علمی و ارزشی اقدام کرد.
۲- تحقق شایسته سالاری بر مبنای ایجاد «بانک اطلاعات منابع انسانی» و اصلاح سیستم مدیریت
در دنیای امروز، اقدام به هر تحول و دگرگونی و طراحی برنامه کوتاه مدت یا میان مدت، نیاز به شناخت دقیق از «وضعیت موجود» دارد تا طی فرایندی حسابگرانه به «وضعیت مطلوب» دست یافت.متأسفانه بخش عمده ای از منابع انسانی و قابلیت ها و توانایی های آنان در آموزش و پرورش از نگاه مدیران سطوح بالای آن دور افتاده است. اگر بنای مدیریت کلان بر «شایسته سالاری» و «شایسته گزینی» باشد، باید «شایسته یابی» به نحو صحیح صورت پذیرد.ایجاد «مرکز اطلاعات منابع انسانی» ، قدم اول برای بطلان شیوه گزینش مدیران بر مبنای «سلیقه» و «رابطه» و «باند» است؛ یعنی حذف انحصار طلبی (رانت).طراحی و اجرای نظام مدیریت شایستگان، بر مبنای اصول راهبردی بهبود مستمر وضعیت سیستم، و اجرای الگوی دقیق برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی و ارزشیابی در مراحل آن، نقطه عطفی در اصلاح بنیادین و کیفیت بخشی آموزش و پرورش خواهد بود.
گزارش کاراموزی شرکت مینو
مقدمه
شرکت صنعتی مینو یک شرکت تولید کننده محصولات غذایی می باشد که از قدمت طولانی بر خوردار است . این شرکت در ابتدا تاسیس خود محصولات کمی را تولید می کند . اما به مرور زمان محصولات ایت شرکت افزایش یافته و در حال حاضر بیش از ده نوع محصول متنوع را تولید و عرضه می کند . اینجانب به دلیل رشته تحصیلی در چار قسمت شرکت کارآموزی خود را گذراندم . ابتدا در تاسیسات برق در قسمت سیم پیچی قسمت الکترونیک و بالاخره در قسمت بسته بندی بیسکویت .
فهرست مطالب
مقدمه 1
قسمت تاسیسات برق 2
قسمت سیم پیچی 4
گزارش فعالیتهای انجام شده در قسمت تاسیسات برق 5
قسمت بسته بندی بیسکویت 13
کنتاکتور 14
مزایای استفاده از کنتاکتورها نسبت به کلیدهای صنعتی 16
اجزای تشکیل دهنده یک کنتاکتور 17
جریانهاتی نامی کنتاکتور 18
جریان هفتگی 19
ولتاژهای نامی کنتاکتور 20
ولتاژ تغذیه بوبین 21
قدرت قطع کنتاکتور 23
قطع کننده حرارتی 24
اصول کلی طراحی مدارهای فرمان 29
ابتدا به عمده فعالیتهای قسمت های یاد شده می پردازم :
1- قسمت تاسیسات برق :
قسمت تاسیسات برق یکی از قسمت های مهم و در عین حال ضروری برای هر شرکتی می باشد . افراد مشغول در تاسیسات همگی باید دارای دیپلم و یا فوق دیپلم برق باشند . مهم ترین کار این افراد بازرسی از پست های فشار قوی و بازدید از چاههای عمیق می باشد . به این صورت که هرروز در شیفت صبح و شب باید از پست های فشار قوی قسمتهای مختلف بسته بندی مواد غذایی بازدید کرده و آمپرهای مصرفی آنها را یادداشت کرده و به اطلاع سرپرست می رسانند .
در صورتی که هر قسمتی آمپری بیشتری و یا کمتر مصرف کند باید آزمایشات لازم را انجام دهند . بازدید از چاههای عمیق نیز به همان صورت عمل می کنند و آمپر مصرفی را یادداشت می کنند .
از دیگر فعالیتهای این قسمت می توان به کارهای خدماتی برق شامل کابل کشی کارگاهها ، نصب کولر ، تعویض موتورهای برق ، سیم کشی ساختمانها ، تعویض لامپ و ... اشاره کرد .
در واقع این قسمت یکی از قسمت هایی می باشد که باید در 24 ساعت شبانه روز همیشه در خدمت باشند تا اگر در اثر اتصال کوتاه و یا مشکلی دیگر قسمتی دچار مشکل شدند سریعاً آن مشکل را برطرف کنند .
2- قسمت سیم پیچی :
این قسمت عهده دار مسئولیت و نگهداری موتورهای سوخته را دارد . در این قسمت همه نوع موتور از قبیل موتورهای کولر ، موتورهای نوارهای بسته بندی و انواع موتورهای دیگر سیم پیچی تحویل داه می شود .
3- واحد الکترونیک :
در این واحد خدمات الکترونیکی ارائه می شود . مانند تعمیر کنتاکتور ها ، تعمیر میکروسوئیچها ، رله ها و بی متال ها .
4- قسمت بسته بندی بیسکویت :
این قسمت نیاز چندانی به نگهداری از تاسیسات برقی ندارد و کارکنان برق این قسمت بیشتر نقش نظارتی دارند تا خدماتی .
گزارش فعالیتهای انجام شده در قسمت تاسیسات برق :
اینجانب بنا به اقتضای رشته تحصیلی خود بیشتر اوقات کارآموزی خود را در این قسمت گذراندم که به اختصار توضیح می دهم .
در این واحد صبحها به همراه تنی چند از کارکنان به بازدید از پستهای فشار قوی برق رفته و پس از بازدید و سرکشی از آنها و برداشتن اطلاعات لازم به چاه عمیق رفته و عملیات لازم را انجام می دادیم . در این قسمت پس از رفتن به تونلهای زیر زمینی که محل لوله کشی آب از چاه به قسمتهای مختلف بود . به بازدید از آمپرهای و ولتمتر ها مشغول شده و یادداشت همای لازم را برداشته و به طرف قسمت روانه می شدیم . بعد از این کار بر اساس تماس های گرفته شده از سایر قسمتها برای رفع عیوب به قسمت های مورد نظر می رفتیم .
گزارش کارورزی مهندسی پزشکی
نقش مهندسان پزشکی در آموزشت تجهیزات پزشکی به کارکنان
آمار نشان میدهد که بیش ازی 50% از کار افتادگی ها یا خرابی ها در اثرروش های عمل ضعیف رخ می دهند. از طرفی دیگر بیش از 95% از مواردی که درباره اسیب های جدی تجهیزات پزشکی مشاهده شده است مربوط به عدم آشنایی فرد با دستگاه است.
چکیده مطالب:
بشر از ابتدا تا کنون همواره به دنبال دست یابی به روشهایی جهت تسهیل امورزندگی برای خود بوده است. دراین راه تلاشهای کرده و گاه با شکست و گاه با موفقیت روبرو شده است اما موردی که پژوهندگان واقعی و منقی اعلم انجام می دهند این است که از شکست ها درس گرفته و تجارب خودرا در تلاشهای آینده به کار می بندند بر علم اندوزی استفاده از تجارب هم ما را در انجام امور یاری میکند.
حال چه بهتر است که به جای آن که منتظر شکست هایمان شویم تا از آن درس بگیریم، بیاییم و با علم دوزی تجارب دیگران را برای خود بکار بگیریم و بدینوسیله شکست دیگران پل موفقیت ما بشود.
هدف دوره مای انیفیپینی کارآموزی علاوه بر علم اندوزی کاربردی و عملی، آشنایی با تجربه ها و شکست های دیگران است تا با تفکر درست و عملی، بتوانیم آن ها را شناخته و بکار بسته و به موفقیت دست یابیم.
باشد که ما هم با تلاش و کار زیاد بتوانیم به تجاربی دست یابیم که در خدمت دیگران بعد از ما قرار گیرد و در جهت کل پیشرفت علم و علوم میهنمان گام برداریم.
برای بررسی کارآموزی مهندس پزشکی و تاریخچه مهندسی پزشکی ، بد نیتس که ابتدا نقش مهندسان پزشکی در بیمارستان اشاره شود.
بررسی نقش مهندس پزشک در بیمارستانها
{{این پژوهش با بررسی نقش مهندس پزشکی در بیمارستانها و با روش مطالعه پیمایشی میدانی انجام شده و از آنجایی که پژوهشی کتابخانه ای میدانی بوده جامعه آماری و نمونه آماری نداشته است ولی نتایج بدست آمده نشان دهنده تأثیر استفاده از کارشناس مهندس پزشکی در مراکز درمانی است.}}
نظام پزشکی بر مبنای روال سنتی خود تمایل ندارد که شخصی را به صرف اینه عنوان مهندس پزشکی یا کلینیکی و یا تجاری در حرفه ای غیر از پزشکی دارد به عضویت قبول کند اما آنها این واقعیت را که روز به روز آشکارتر میشود باید در نظر بگیرند که استفاده از ابزار پزشکی مستلزم داشتن قابلیت های لازم درحفظ، استفاده، تعمیر و تنظیم آنها است، در غیر اینصورت سرمایه و فرصت های تلف شده و مبالغ هنگفتی برای خرید ابزار پزشکی صرف شده است.
وجود انبوه دستگاه های بلا استفاده مازاد و یا اسقاط در انبارهای بیمارستانی و عدم توجه به آنها جای سئوال بسیار دارد. ذکر این مسئله ضروری است که هزینه تعمیر و نگهداری تجهیزات درمانی بسیار هنگفت است و در برخی موارد ده برابر هزینه تأمین نیروی انسانی جهت تغذیه و خدمات غیردرمانی بیمارستانی است.
علاوه بر موضوع تعمیر دستگاه ها و تجهیزات پزشکی، مساله درجه بندی و تنظیم صحیح این وسایل و گرفتن پاسخ درست و مطلوب تشخیصی از آنها از موضوعاتی است که غفلت از آن موجب میشود خطرات متعددی متوجه بیمار شده و درمان در جهت صحیح و مطلوب انجام نگیرد. در مواردی بیماری شدت یابد یا حتی بیمار از دست برود.
مرکزیت واحد مهندسی پزشکی در بیمارستان جهت نظارت بر کلیه امور مرتبط با تجهیزات از جمله مواردی است که اکثر افراد را به عنوان راهکاری جهت حل مشکلات از جمله انبارداری و انبار اسقاط در نظر می گیرند.
تاریخچه مهندس پزشکی در ایران و جهان
قدمت رشته مهندسی پزشکی در ایران در دوره تحصیلات تکمیل به حدود پاندزه سال و در دوره کارشناسی به حدود شش سال می رسد. البته تاسیس دوره کارشناسی مهندسی پزشکی در خارج از کشور به حدود سی سال می رسد.
مصرفی رشته مهندسی پزشکی
شاخه ای از دانش کاربردی است و باطل و درک مسائل زیست شناسی و پزشکی و با متدها و روش هایی سروکار دارد که از دانش و تکنولوژی به دست آمده اند. در این رشته تغییرات دائمی و پیدایش زمینه های جدید جهت پیشرفت سریع در تکنولوژی وجود دارد. بعضی از بهترین زمینه های تخصصی در رشته مهندسی پزشکی عبارتند از:
1) ابزار دقیق پزشکی
2) پیومتریال
3) بیومکانیک
4) بیوالکتریک
5) مهندسی سلول، بافت و ژنتیک
6) مهندسی کلینیکی
7) تصویر برداری پزشکی
8) جراحی اورتوپدی
9) مهندسی توانبخشی
10) سیستم های فیزیولوژی
تاریخچه مهندسی پزشکی
مهندسی پزشکی از انقلاب تکنولوژی در دهه 1950 ریشه گرفت . با شروع دهه هفتاد یک عرصه مهم دیگر برای فعالیت مهندسان پزشکی شروع به شکل گرفتن کرد که برای حل مشکلات فنی وارد صفحه جامعه پزشکی شدند تا به عنوان اعضایی از تیم درمانی در فعالیت های مداوم بیمارستان ها و کلینیک ها شرکت جویند.
از این رو تربیت و استخدام مهندسان پزشکی تبدیل به یک ضرورت شده است نه تنها به این دلیل که آنها میتوانند موقعیتی را فراهم کنند که به دانش ما در مورد سیستم های زنده بیفزاید، بلکه به این دلیل که آنها تبدیل دانش به علم را سرعت می بخشند.
محل کار مهندسی پزشکی
فرصت های شغلی مهندسان پزشکی عبارتند از:
1) بیمارستان ها
2) شرکت های داروسازی
3) کارخانه تجهیزات جراحی / پزشکی / آزمایشگاهی
4) دانشگاهی
5) تحقیق در زمینه های مختلف
شرح وظایف مهندسی پزشکی در بیمارستان ها
1) تهیه شناسنامه برای کلیه تجهیزات که در این شناسنامه نوع دستگاه کمپانی سازنده، نمایندگی مربوطه، تاریخ ورود و خروج دستگاه تعمیرات انجام شده ، تست های روتین، دستور العمل های نگهداری پیشگیرانه (PM)، کالیبراسیون دستگاه ، نام بخشی که دستگاه در آنجا فعال است و … باید ذکر شود.
2) نظارت کامل و کافی برعملکرد صحیح سیستم ها (و استفاده از تمام قابلیت ها)
3) آموزش اوپراتوری صحیح تجهیزات پرسنل
4) نگهداری صحیح تجهیزات از نظر عملکرد
5) نظارت بر نحوه خدمات دهی شرکت ها
6) عقد قراردادهای سرویس و نگهداری با شرکت ملی مربوطه و نظارت بر حسن عملکرد آنها
7) تعمیرات جزئی دستگاه ها
8) خرید تجهیزات پزشکی
نقش مهندس پزشکی درخرید تجهیزات پزشکی :
فرآیند خرید تجهیزات پزشکی تابع کیفیت کالا ، قیمت، رضایت کاربر، رضایت مصرف کننده نهایی، کمپنای سازنده، شرکت توزیع کننده و خدمات پس از فروش و … است، در نتیجه باید با آگاهی و شناخت انجام شود ولی اغلب پرسنل بیمارستانی با شکل طراحی و دیدگاه تخصص وسایل تجهیزات آشنایی دارند بنابراین خرید تجهیزات یکی از مهم ترین کارهای یک مهندس پزشکی است.
نقش مهندسی پزشکی در تهیه شناسنامه تجهیزات پزشکی
شناسنامه تجهیزات شامل تمامی اطلاعات مربوط به دستگاه است که برای نگهداری و تعمیر، کالیبراسیون و تجهیزات پزشکی لازم بوده و این کار در صورت وجود یک مهندس پزشکی با دقت تمام و اصولی انجام میگیرد .
نقش مهندسی پزشکی در تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی
در صورت وجود مهندسان پزشکی که اشرافی بر نظام نگهداری و تعمیرات دارند و از بروز مشکلات جلوگیری شده و شعار پیشگیری ارزان تر از درمان است عمل گشته و به دنبال آن کاهش هزینه ها صورت میگیرد.
گزارش کارآموزی گرایش نرم افزار کامپیوتر
گزارش کارآموزی مقطع کارشناسی گرایش کامپیوتر (نرم افزار)
امروزه با پیشرفت و توسعه انفورماتیک و علوم کامپیوتر در کلیه زمینهها , این رشته به عنوان جزء لاینفکی از کلیه علوم در آمده و کاربرد آن هر روز در جامعه بیشتر احساس می گردد.استفاده و بکار گیری کامپیوتر در تمامی علوم و رشتهها همه گویای نقش واقعی این پدیده می باشد.
فهرست مطالب
فصل اول : گروه فن آوا 15
1-1- معرفی گروه فن آوا: 15
1-1-1- شرکت توسعه سازه پای: 17
1-1-2- شرکت فن آوا کارت: 18
1-1-3- شرکت ارتباطات فن آوا : 19
1-1-4- شرکت ارتباطات کوه نور: 19
1-1-5- شرکت داده سامانه فن آوا: 20
1-1-6- شرکت گسترش صنایع فن آوا: 22
1-1-7 - شرکت مشاوره فن آوا: 23
1-1-8- شرکت فن آوا موج: 23
1-1-9- شرکت داده پردازی فن آوا: 25
1-1-10- شرکت فن آوا ماهواره (سهامی خاص): 28
1-1-11- شرکت فن آوا سیستم (سهامی خاص): 28
1-2- سرویسهای گروه فن آوا: 29
1-2-1- سرویس V-Sat گروه فن آوا: 29
1-2-2- سرویس(ISP) Internet Service Provider گروه فن آوا: 31
1-2-3- سرویس Internet Data Center (IDC) گروه فن آوا: 32
1-2-4- سرویس پرداخت الکترونیک گروه فن آوا: 33
1-2-5- سرویس پهنای باند گروه فن آوا: 34
1-2-6- سرویس تلفن ثابت گروه فن آوا: 34
1-3- جریان کار شرکت داده پردازی فن آوا: 34
فصل دوم : خانواده XDSL 36
2-1- تکنولوژی DSL : 36
2-1-1- چگونگی عملکرد تکنولوژی DSL : 37
2-1-2- تجهیزات DSL : 39
2-2- معرفی تکنیک : ADSL 40
2-2-1- مدولاسیونهای سیستم ADSL : 41
2-2-1-1- روش CAP : 42
2-2-1-2 - روش DMT : 42
2-3- معرفی تکنیک VDSL : 43
2-3-1- سرعت VDSL : 44
2-3-2- تجهیزات VDSL : 44
2-3-3- آینده VDSL : 45
2-4- نصب مودم ADSL : 47
2-4-1- نصب تجهیزات : 47
2-4-2- شکل شماتیک نصب تجهیزات : 48
2-4-3- تست اولیه : 49
2-4-4- نصب راه انداز (Driver) مربوط به مودم : 49
2-4-5- نحوه ساختن ADSL Connection و تنظیمات مربوطه در WinXP : 52
2-5- چک لیست مشکلات رایج کاربران: 62
2-5-1- تست کردن POWER : 62
2-5-2- تست کردنDSL Link : 62
2-5-3- تست کردن USB یا Ethernet : 64
2-5-4- چک کردن تنظیمات PPPoE : 65
2-5-5- چک کردن تنظیمات TCP/IP : 65
2-5-6- تست DNS : 69
2-5-7- تنظیمات Browser : 70
2-5-8- تست و تحویل کیفیت خط : 71
فصل سوم :PPPOE 73
3-1- تاریخچه PPPOE ( History of PPP over Ethernet ): 75
3-2 - مختصری از مزایای استفاده از پروتکل PPPOE : 75
فصل چهارم : مشخصات کلی سیستم ATM 80
4-1- فرمت هدر سلول ATM : 80
4-2- اجزاء هدر سلول ATM : 81
4-3- ساختار مدل ATM : 82
4-4- لایههای تنظیم ATM : 84
فصل پنجم : پروتکل TCP/IP 87
5-1- معرفی پروتکل TCP/IP: 87
5-2- لایههای پروتکل TCP/IP: 88
5-2-1- لایه Application : 89
5-2-2- لایه Transport : 90
5-2-3- لایه اینترنت : 90
5-2-4- لایه Network Interface : 91
5-3- مشخص نمودن برنامهها: 91
5-4- آدرس IP : 92
5-5- پورت TCP/UDP : 92
5-6- سوکت ( Socket ): 93
5-7- پروتکلهای اساسی TCP/IP : 93
5-8- پروتکل TCP : لایه Transport 93
5-9- پروتکل UDP : لایه Transport 94
5-10- پروتکل IP : لایه Internet 95
5-11- پروتکل ICMP : لایه Internet 96
5-12- پروتکل IGMP : لایه Internet 97
5-13- پروتکل ARP : لایه Internet 97
فصل ششم : خطوط E1 99
فصل هفتم : روتر و نقش آن در شبکههای WAN 102
فصل هشتم : افزایش دهنده سرعت اینترنت Telezoo ( Speedy ) 108
8-1- Speedy چگونه کار می کند؟ 108
8-2- استفاده از Speedy چگونه است ؟ 109
8-3- حداقل امکانات برای اجرای Speedy چیست ؟ 109
8-4- Speedy با چه سیستم اتصال به اینترنت کار می کند و آیا جایگزین ISP است ؟ 111
8-5- آیا می توان به طور هم زمان از خطوط تلفن Speedy استفاده کرد؟ 111
8-6- آیا Speedyدر هر کشور قابل استفاده است ؟ 111
8-7- آیا می توان را به همراه تلفن همراه استفاده کرد ؟ 111
8-8- آیا Speedy سرعتE-Mail را نیز بالا می برد ؟ 112
8-9- آیا Speedy قابلیت استفاده بر روی بیش از یک کامپیوتر را دارد؟ 112
8-10- چگونگی ارائه خدماتADSL شرکت فن آوا در شهرستانها: 112
فصل نهم : HTML 114
9-1- شکل کلی دستورات HTML : 114
9-1-1- تعیین تیترها وپاراگراف بندی: 115
9-1-2- تعیین نوع متن،توضیحات وخط افقی: 115
9-1-3- ایجاد پیوند و انتقال تصویر صفحه وب : 116
9-2- لیستها درHTML : 117
9-2-1- لیست مرتب : 117
9-2-2- لیستهای نامرتب: 118
9-2-3- لیستهای تعریفی: 119
9-3- تعریف جدول: 120
9-3-1- صفات rowspan و colspan : 121
9-3-2- جدول و صفحه آرایی : 121
9-4- فرمها و پرسش نامهها: 122
9-4-1- ایجاد پرسش نامه در صفحه وب با HTML : 122
9-4-2- دستور <form> : 123
9-4-3- صفت action : 124
9-4-4- صفت method : 124
9-4-5- نحوه کاربرد form: 125
9-4-6- کنترلهای فرم: 126
9-4-7- کنترلهای متنی: 126
9-4-8- فیلد رمز در form: 127
9-4-9- فیلد متنی چند خطی: 128
9-4-10- منوها باز شونده : 128
9-4-11- لیست لغزنده: 129
9-4-12- کادرهای کنترلی : 130
9-4-13- دکمههای رادیویی: 130
9-4-14- دکمههای Reset و Submit : 131
9-4-15- استفاده از دکمههای تصویری به جای submit : 131
9-5- ادامه مراحل کارآموزی : 132
فهرست مآخذ 134
فهرست جداول
جدول 2-1- مقایسه تکنیکهای مختلف DSL 46
فهرست اشکال
شکل 2-1- تجهیزات داخل Rack 40
شکل 2-2- متعلقات جعبه مودم 47
شکل 2-3- اتصال مودم ازطریق کابل USB 48
شکل 2-4- اتصال مودم از طریق کابل شبکه 49
شکل 2-5- مرحله اول نصب درایور مودم 50
شکل 2-6- مرحله دوم نصب درایور مودم 50
شکل 2-7- مرحله سوم نصب درایور مودم 51
شکل 2- 8- مرحله چهارم نصب درایور مودم 51
شکل 2- 9- مرحله اول ساخت ADSL Connection 52
شکل 2-10- مرحله دوم ساخت ADSL Connection 53
شکل 2-11- مرحله سوم ساخت ADSL Connection 53
شکل 2-12- مرحله چهارم ساخت ADSL Connection 54
شکل 2-13- مرحله پنجم ساخت ADSL Connection 55
شکل 2-14- مرحله ششم ساخت ADSL Connection 55
شکل 2-15- مرحله هفتم ساخت ADSL Connection 56
شکل 2-16- مرحله هشتم ساخت ADSL Connection 57
شکل 2-17- مرحله نهم ساخت ADSL Connection 58
شکل 2-18- مرحله دهم ساخت ADSL Connection 58
شکل 2-19- مرحله یازدهم ساخت ADSL Connection 59
شکل 2-20- مرحله دوازدهم ساخت ADSL Connection 60
شکل 2-21- مرحله سیزدهم ساخت ADSL Connection 61
شکل 2-22- مرحله چهاردهم ساخت ADSL Connection 61
شکل 3-1- Password Autthentication Protocol 77
شکل 3-2- Phas Sequence 78
شکل 3-3- ساختار فیزیکی 79
شکل 4-1- مقایسه فرمت UNI , NNI 81
شکل 5-1- لایههای پروتکل TCP/IP 89
شکل 5-2- نحوه تمایز دو برنامه درTCP/IP 92
شکل 5-3- لایه Transport 94
شکل 5-4- پروتکل ICMP : لایه Internet 96
شکل 5-5- الف) پروتکلICMP :لایه Internet ب)پروتکلARP لایهInternet 98
شکل 7-1- نمایی از اتاق کانکس واقع درمرکزمخابرات 105
شکل 7-2- طرح شماتیک نصب تجهیزات پروژهPAP فن آوا 105
شکل 7-3- ساختار بلوکی سمت Dslam 106
شکل 7-4- ساختار بلوکی سمت User 107
چکیده
همانگونه که می دانیم کارآموزی نقطه شروعی است برای آماده شدن جهت ورود به بازار کار،و استفاده بهینه از این فرصت مناسب برای کلیه دانشجویان علاقمند به اشتغال در جامعه بسیار سودمند ومفید می باشد.
گزارش در دست حاصل یک ماه و نیم کارآموزی درشرکت داده پردازی فن آوامی باشد که حاوی سرفصلهای مورد آموزش و استفاده در این واحد می باشد،که در نه بخش ارائه شده است.
بخش اول به معرفی گروه فن آوا که یکی از بزرگترین شرکتهای کامپیوتری مهم کشور می باشد اختصاص دارد.
بخش دوم به معرفی خانواده XDSL ومقایسه تکنیکهای DSL وهمچنین نحوه نصب مودمADSL وچک لیست رفع مشکلات احتمالی پرداخته است.
بخش سوم حاوی مطالبی راجع به پروتکل PPPOE می باشد که بعد از معرفی این پروتکل مختصری از مزایای آن ذکر شده است.
دربخش چهارم مشخصات کلی سیستم ATM ازجمله فرمت هدرسلول،اجزاءهدرسلول وساختارولایه تنظیم آن آورده شده است.
بخش پنجم شرح کاملی از پروتکل TCP/IP راشامل می شود.
دربخش ششم خطوطE1 ،دلایل استفاده،وتکنیک دیجیتالی کهE1 برای انتقال Voice و Data استفاده میکند توضیح داده شده است.
فصل هفتم به نقش روتر درشبکههای WAN اشاره می کند.
فصل هشتم افزایش دهنده سرعت Telezoo رامعرفی می کند.
ونهایتادربخش نهم به مباحثی از HTML ودستورات آن اختصاص یافته است.
پیشگفتار
امروزه با پیشرفت و توسعه انفورماتیک و علوم کامپیوتر در کلیه زمینهها , این رشته به عنوان جزء لاینفکی از کلیه علوم در آمده و کاربرد آن هر روز در جامعه بیشتر احساس می گردد.استفاده و بکار گیری کامپیوتر در تمامی علوم و رشتهها همه گویای نقش واقعی این پدیده می باشد.
از جمله مزایای علم کامپیوتر به وجود آمدن اینترنت می باشد که منبعی جامع برای پاسخگویی به نیازها درتمام علوم می باشد.
در این بین سرعت دستیابی به آن یکی نیازهایی است که هرروزه با پیشرفت علم وتکنولوژی راههای جدیدی برای بالابردن آن یافت می شود. یکی از این راههای موفق تکنولوژی ADSL میباشد که بر اساس سیم بندی تلفنها و بلااستفاده بودن بیش ازنیمی از پهنای این سیم می باشد، به این صورت که اطلاعات روی این بخش بلا استفاده ردوبدل شوند بدون اینکه به بخش انتقال صدا صدمه ای برسانند.
درشرکت داده پردازی فن آوا با استفاده ازابزارها و پروتکلهای خاص این تکنولوژی، خطوط ADSL به مشتریان عرضه می شد،که درطی کارآموزی ما بااین تکنولوژی به طورکامل آشنا شدیم.درپایان اززحمات استادمحترم شاهرخی که درطول دوره راهنمای مابودند
فصل اول : گروه فن آوا
1-1- معرفی گروه فن آوا:
گروه فن آوا در اواخر سا ل 1381 با دف توسعه پایدار صنعت ارتباطات و فن آوری اطلاعات با مشارکت شرکتهای بزرگ سرمایه گذاری کشور همچون:
- گروه بهمن
- صندوق بازنشستگی کشور
- سازمان تامین اجتماعی
- بانک ملی
- بیمه ایران
- بیمه مرکزی
- بانک مسکن
- خوارزمی
- بیمه دانا
با سرمایه 300 میلیارد ریال وبا اساس نامه موردتایید سازمان بورس اوراق بهادار تاسیس شد و با موافقت سهام داران در جلسه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در پاییز 1382 سرمایه گروه به میزان 2500 میلیارد ریال افزایش ودر اختیار هیات مدیره گروه فن آوا قرار گرفت،گروه فن آوا در دو حوزه فن آوری اطلاعات و فن آوری ارتباطات، کسب وکاربرهای خود را تعریف نموده است که عبارتند از:
• حوزه فن آوری اطلاعات
- مراکز IT همچون مرکز خدمات داده اینترنتی IDC
- کاربردهای سازمانی IT
- سرویسهای عمومی IT
• حوزه فن آوری ارتباطات
- سرویسهای الکترونیکی
- شبکههای ارتباطاتی
- مدیریت شبکه
- سرویسهای ارتباطاتی
گروه فن آوا به عنوان شرکت هلدینگ تخصصی وسرمایه گذار در زمینه ITC مسئولیت خطیری چون برنامه ریزی،سیاست گذاری وهدایت،توسعه کسب وکار،نظارت وکنترل رابرعهده دارد و امور اجرائی را به شرکتهای تخصصی تشکیل یافته تحت پوشش خود با جذب نیروهای متخصص وکارآمد واگذار نموده است.
خدمات گروه فن آوا عبارتند از:
- سرمایه گذاری در پروژههای کلان ITC کشور
- بستر سازی لازم برای استفاده از تکنولوژی
برتر ICT
- زمینه ساز انتقال دانش فنی شرکتهای برتر
جهانی در زمینه ITC
- پشتیبانی از طرحهای منجر به کسب وکار
اقتصادی وتوسعه محورمتخصصین و نخبگان صنعت ITC
- همکاری در جهت تقویت وتوسعه کسب وکارهای
ایجاد شده از سوی کار آفرینان و متخصصین
صنعت ITC
1-1-1- شرکت توسعه سازه پای:
شرکت توسعه سازه پای از شرکتهای همکار گروه فن آوا است که با هدف گسترش صنعت ITC وایجاد Backbone ماهواره ای، در داخل وخاج از کشور در سال 82 به صورت سهامی عام به ثبت رسیده است و پس از آغاز فعالیت در سال 83 موفق به دریافت پروانه خدمات انتقال دادهها از طریق ارتباطات ماهواره ای از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای فعالیتهای خود گردیده است.
توسعه سازه پای به منظور گسترش وارتقای کیفیت فعالیتها و سرویسهای خود در سطح استانداردهای بین المللی به عضویت مجمع جهانی vsat درآمده است و از سوی دیگر در داخل کشور نیز عضو شورای عالی انفورماتیک و انجمن ارتباطات ماهواره ای کشور است.
شرکت توسعه سازه پای به عنوان شرکت ایرانی فعال درصدد ارائه خدمات درزمینه vsat منطبق با استانداردهای جهانی کیفیت و با هدف پوشش دادن منطقه خاور میانه و ارائه سرویس به کلیه مشترکین در این منطقه با ایجاد( HUB ) اختصاصی می باشد. ازسرویسهای قابل ارائه این شرکت می توان به :
- انتقال داده از طریق ارتباط ماهواره ای
- سرویس رد یابی Online
- سرویس آموزش از راه دور
- ایجاد شبکههای اختصاصی
اشاره کرد.