دانلود پروژه مقاله و گزارش کارآموزی و کارآفرینی

این وبلاگ با مساعدت دوستان عزیزم آماده کمک به شما عزیزان میباشد

دانلود پروژه مقاله و گزارش کارآموزی و کارآفرینی

این وبلاگ با مساعدت دوستان عزیزم آماده کمک به شما عزیزان میباشد

پروژه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و تعهد سازمانی

پروژه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و تعهد سازمانی

مقدمه
از آنجا که طبق تحقیقات صورت گرفته رفتار کارکنان در سازمان می تواندمتأثر از نگرشهایشان باشد، از این رو، آگاهی از آنها برای مدیران سازمانها ضروری به نظر می رسد. با وجود این، بایستی اذعان کرد، آگاهی از همه نگرشهای کارکنان برای مدیران سازمان اهمیت 
موضوع:
پروژه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و تعهد سازمانی

فهرست مطالب
فصل اول - طرح تحقیق

مقدمه
بیان مسئله 
اهمیت و ضرورت تحقیق 
هدف تحقیق 
فرضیه ها 
فرضیه اول 
فرضیه دوم 
تعاریف عملیاتی متغییر های تحقیق 
فرهنگ سازمانی 
تعهد سازمانی 
فصل دوم – ادبیات و پیشینه تحقیق

الف ادبیات تحقیق
ب مروری بر تحقیقات انجام شده مرتبط با موضوع در داخل یا خارج کشور
مقدمه 
تعهد سازمانی مفهوم یک بعدی یا چندبعدی؟
الگوهای چندبعدی
فصل سوم - روش انجام تحقیق

· جامعه آماری 
· نمونه ی آماری و چگونگی گزینش آن 
· ابزار جمع آوری اطلاعات 
· روش های آماری برای تجزیه و تحلیل اطلاعات 
فصل چهارم - یافته های تحقیق و تجزیه و تحلیل آنها

نتیجه آزمون فرضیه اول
نتیجه آزمون فرضیه دوم
فصل پنجم - نتیجه گیری کلی و ارائه پیشنهادات

نتیجه گیری 
منابع 

مقدمه
از آنجا که طبق تحقیقات صورت گرفته رفتار کارکنان در سازمان می تواندمتأثر از نگرشهایشان باشد، از این رو، آگاهی از آنها برای مدیران سازمانها ضروری به نظر می رسد. با وجود این، بایستی اذعان کرد، آگاهی از همه نگرشهای کارکنان برای مدیران سازمان اهمیت چندانی نداشته و مدیران نیز علاقه ای به دانستن همه این نگرشها ندارند. درواقع مدیران بیشتر علاقه مند به دانستن آن دسته از نگرشهایی هستند که با کار و سازمان مرتبط است. طبق تحقیقات انجام گرفته در این مورد سه نگرش عمده بیشترین توجه و تحقیق را از سوی محققان به خود جلب کرده اند. این سه نگرش عبارتند از: ۱ - رضایت شغلی(JOB SATISFACTION) ، ۲ - وابستگی شغلی (JOB INVOLVEMENT) و ۳ - تعهد سازمانی (ORGANIZATIONAL COMMITMENT) . در این مقاله به بررسی یکی از این نگرشها یعنی تعهدسازمانی پرداخته شده است. همچنین سعی شده است جدیدترین دستاوردها در این زمینه نیز ارائه گردد. تعریف تعهد: تعهد الزامی است که آزادی عمل را محدود می کند (فرهنگ لغت آکسفورد ۱۹۶۹).

بیان مسئله :
بررسی رابطه میان فرهنگ سازمان و تعهد سازمانی ، بررسی رابطه میان دو متغییر این پژوهش از جهات گوناگونی دارای ویژگی های منحصر به فرد است ، بدست آوردن یک رابطه معنی دار میان دو متغییر این پژوهش می تواند به بهره وری بسیاری از سازمان ها کمک شایانی نماید .

اهمیت و ضرورت تحقیق :
ضرورت توجه به این امر زمانی بیش از پیش روشن می گردد که نقش تعهد سازمانی در اثر بخشی کارکنان در سازمان مشخص گردد ، فرهنگ سازمانی عاملی تاثیر گذار در فرهنگ سازمانی میباشد و توجه به نقش فرهنگ در تعهد در سازمان می تواند باعث رشد و پیشرفت کارآیی کارکنان در سازمان گردد . دلایل زیادی وجود دارد از اینکه چرا یک سازمان بایستی سطح تعهدسازمانی اعضایش را افزایش دهد (استیرز و پورتر، ۱۹۹۲، ص ۲۹۰). اولاً تعهدسازمانی یک مفهوم جدید بوده و به طورکلی با وابستگی و رضایت شغلی تفاوت دارد. برای مثال، پرستاران ممکن است کاری را که انجام می دهند دوست داشته باشند، ولی از بیمارستانی که در آن کار می کنند، ناراضی باشند که در آن صورت آنها شغلهای مشابه ای را در محیطهای مشابه دیگر جستجو خواهندکرد. یا بالعکس پیشخدمتهای رستورانها ممکن است، احساس مثبتی از محیط کار خود داشته باشند، اما از انتظار کشیدن در سر میزها یا به طورکلی همان شغلشان متنفر باشند (گرینبرگ و بارون، ۲۰۰۰، ص ۱۸۲). ثانیاً تحقیقات نشان داده است که تعهدسازمانی با پیامدهایی ازقبیل رضایت شغلی (باتمن و استراسر، ۱۹۸)، حضور (ماتیو و زاجیک ۱۹۹۰)، رفتار سازمانی فرا اجتماعی (اریلی و چتمن ۱۹۸۶) و عملکرد شغلی (می یر، آلن و اسمیت ۱۹۹۳) رابطه مثبت و با تمایل به ترک شغل (مودی، پورتر و استیرز ۱۹۸۲) رابطه منفی دارد (شیان چنج و همکاران، ۲۰۰۳، ص ۳۱۳).

هدف تحقیق :
هدف از این پژوهش بدست آوردن یک رابطه مشخص میان فرهنگ سازمان و تعهد سازمانی میباشد .

فرضیه ها :
فرضیه اول 
میان فرهنگ سازمانی و تعهد سازمانی رابطه معنی دار وجود دارد .
فرضیه دوم 
میان فرهنگ سازمانی و تعهد سازمانی رابطه معنی دار وجود ندارد .
تعاریف عملیاتی متغییر های تحقیق :
فرهنگ سازمانی :
از فرهنگ سازمانی همچون دیگر پدیده های سازمانی به صورتهای مختلف تعریف بعمل آمده است . در این رابطه دنیسون (Denison. ، 1997) معتقد است که ارزشهای اساسی ، باورها و مفروضاتی که در سازمان وجود دارند ، الگو های رفتاری که از بین این ارزشهای مشترک ناشی می شود و نمادهایی که مبین پیوند بین مفروضات و ارزشها و رفتار اعضای سازمان اند ، فرهنگ سازمانی نامیده می شوند .
ادگار شاین( Edgar . H . Schein، 1997) ، یکی از برجسته ترین اندیشمندان رفتار سازمانی در رابطه با فرهنگ سازمانی معتقد است که : فرهنگ سازمانی عبارت از آداب ، رسوم و اخلاقیات است . فرهنگ سازمانی ارزشهایی که بطور علنی اعلام شده اند را شامل می شود . فرهنگ سازمانی ، انباشته ای از آموخته های مشترک در طول تاریخ مشترک است و آن اشاره به استحکام ساختاری و الگویی بودن و تکامل سازمان دارد .کارتر مک نامارا در رابطه با فرهنگ سازمانی معتقد است که ، اساساً فرهنگ سازمانی شخصیت یک سازمان است

دانلود کامل پروژه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و تعهد سازمانی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.